#59 - Milk, Frost/Nixon og Slumdog Millionaire havde langt mere substans. Benjamin Boring og The Reader forstår jeg dog ikke helt, det burde have været The Wrestler og Revolutionary Road. Og jo, jeg ved godt hvilke film Inception er oppe imod, ligeså vel som du gør det. Men jeg ved ikke helt, hvorfor du reagerer sådan...
Om en film har substans er vel en fuldstændig subjektiv holdning. Personligt synes jeg at TDK har langt mere substans end Slumdog og de andre nominerede det år. Temaer som anarki og galskab er næppe blevet fortalt på en så rammende og underholdende måde. At udelukke en film for substans, fordi den hører under Blockbuster-genren er fuldkommen latterligt.
At udelukke en film for substans, fordi den hører under Blockbuster-genren er fuldkommen
Synes jeg ofte at der er en tendens til.. Og så nominerer man de her sikre dramaer som The Reader, ihh ja.. Den er så dyb. Slumdog er en ok feelgood film med et sødt budskab, men sætter ikke de dybe spor i en, her er Boyle mere en visuel vidunder. Frost/Nixon fandt jeg var en typisk Haword film og den type oscaren elsker at nominere.. Der tages ikke de store chancer. Benjamin Button var helt hen i vejret, med en røvsyg og overfladisk historie, og jeg vil altid huske Pitt's fejl-nomineringer, som jeg betragter som muligvis den mest chokerende.. Hvad pokker skete der det år? En hel del bedre film blev overset, og ikke kun én.
Jamen Babo, en film bliver bare stemplet for at være lettilgængelig underholdning når den indeholder action, for så har den åbenbart ingen form for indhold. Fantastisk argument ikke.. Det er nøjagtigt sådan jeg har med lange, unødvendige, uinspirerende og langtrukne dialog-scener der forekommer i fx art-house film. Skuespillerne virker uengagerede, kameramanden er stiv under optagelserne og instruktøren er bare et sexistisk svin, der elsker at portrætterer den rå virkelighed. WTF! Ja, det er jo substans, fordi det er socialrealistisk.. BAAHHH.
#63Benjamin Button var helt hen i vejret, med en røvsyg og overfladisk historie, og jeg vil altid huske Pitt's fejl-nomineringer, som jeg betragter som muligvis den mest chokerende.. Hvad pokker skete der det år?
Jeg genså Revolutionary Road for et stykke tid siden, og jeg undrer mig stadig over hvordan man kan overse Dicaprio i hans måske bedste præstation. Men det er jo ikke første gang ufortjente film bliver nominerede. Det er heller ikke nemt at glemme det år hvor Saving Private Ryan tabte. Den havde simpelthen ikke nok substans... WTF
Altså... jeg tror Skeloboy er enig med mig i, at Inception og TDK bestemt har langt mere substans end langt de fleste blockbusters derude. TDK synes jeg er en fremragende film, Inception er ganske god (men ja, noget overvurderet allerede)... men selve indholdet især i Inception, er jo blot gode ideer behandlet en anelse overfladisk. Nu har jeg ikke set langt de fleste af de prænominerede film til dette års Oscars, så jeg kender ikke min holdning til f.eks. Inceptions mulige nominering, men i og med at Oscarfolkene bør nominere fra lidt forskellige genrer (ligesom de gjorde sidste år), synes jeg bestemt at de bør tage Inception med.... jeg tror dog ikke den vinder.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Ja, jeg synes heller ikke på nogen måde at "Savin Private Ryan" blev snydt for en Oscar, da der var minimum 2 bedre film som heller ikke vandt, "The Thin Red Line" og "Livet er Smukt".
Og så synes jeg heller ikke at The Dark Knight blev snydt for en nominering, da jeg i hvert fald synes at både The Wrestler og Revolutionary Road fortjente en nominering mere end The Dark Knight.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#61 Skeloboy 13 år siden
#62 Babo Rises 13 år siden
Ikke engang til sammen. Kun Milk havde måske en stærk indre, resten fandt jeg i bedste fald middelmådig.
The Wrestler var god, men plottet er så tyndt og klichefyldt, at den kun reddes af Rourke. R. Road er jeg enig i.
Men du ved ikke, hvem Inception er oppe imod.. Når du ved det, og når du har set resten af filmene, kan du ikke sige:
Men du har jo allerede på forhånd dannet dig en mening.. ?
#63 IK 13 år siden
#64 Babo Rises 13 år siden
Synes jeg ofte at der er en tendens til.. Og så nominerer man de her sikre dramaer som The Reader, ihh ja.. Den er så dyb. Slumdog er en ok feelgood film med et sødt budskab, men sætter ikke de dybe spor i en, her er Boyle mere en visuel vidunder. Frost/Nixon fandt jeg var en typisk Haword film og den type oscaren elsker at nominere.. Der tages ikke de store chancer. Benjamin Button var helt hen i vejret, med en røvsyg og overfladisk historie, og jeg vil altid huske Pitt's fejl-nomineringer, som jeg betragter som muligvis den mest chokerende.. Hvad pokker skete der det år? En hel del bedre film blev overset, og ikke kun én.
#65 IK 13 år siden
#66 IK 13 år siden
Nemlig. Hvad for noget dybde taler vi om her? "fortiden vil altid sætte et spor" "skyld".. hvad mere.
#67 IK 13 år siden
Jeg genså Revolutionary Road for et stykke tid siden, og jeg undrer mig stadig over hvordan man kan overse Dicaprio i hans måske bedste præstation. Men det er jo ikke første gang ufortjente film bliver nominerede. Det er heller ikke nemt at glemme det år hvor Saving Private Ryan tabte. Den havde simpelthen ikke nok substans... WTF
#68 Lord Beef Jerky 13 år siden
#69 Lord Beef Jerky 13 år siden
#70 Kruse 13 år siden
Og så synes jeg heller ikke at The Dark Knight blev snydt for en nominering, da jeg i hvert fald synes at både The Wrestler og Revolutionary Road fortjente en nominering mere end The Dark Knight.