Gravatar

#51 Babo Rises 13 år siden

Nej.. Social filmen tror jeg også render med det hele..
Gravatar

#52 IK 13 år siden

Skeloboy (50) skrev:
#49 - men fordi man ikke synes, den er verdens bedste film, er man ikke en hater...(så ser man bare sandheden ;)

men det er verdens bedste film.. ;)
Gravatar

#53 frahm-2 13 år siden

jeg tror også på at det bliver The Social Network. Der er ikke meget der tyder på andet. Om den fortjener det er en anden ting. Det virker på mig lidt som om at diskutionen også har gået mere på hvilken film der kunne true social network.

jeg er ikke en hater, men ærligt talt, så vild var den nu heller ikke. Inception er en god film og det er en god actionfilm. Den godt klippet og har mange andre forcer, men det er ikke et revolutionerende stykke filmhistorie.
Dit resonoment med at Avatar ikke vandt sidste år og Inception derfor skal vinde i år er godt. Der er masser af eksempler på lignende ting (fx. Chicago året efter Moulin Rouge). Problemet er bare at Avatar og Inception ikke rigtig har noget til fælles udover at de begge til nøds kan kaldes action, men Avatar er nok mere fantasy eller sci-fi.
Jeg synes også at sammenligningen med The Dark Knight er i orden. Den vandt et par kritikerpriser og havde enormt meget hype på nettet, men da det kom til nomineringerne fik den ikke nær så meget som folk på div. fora havde spået. Jeg tror vi kommer til at se det samme med Inception.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#54 Babo Rises 13 år siden

Altså... I sandhed en hater? :-)
Gravatar

#55 Skeloboy 13 år siden

frahm-2 (53) skrev:
Det virker på mig lidt som om at diskutionen også har gået mere på hvilken film der kunne true social network.

Jeps. Og det tror jeg ingenting kan. Den har fået en del af kritikerpriserne i USA(se listen her). men det bliver som sagt spændende til Globes på søndag.

Og jeg er enig i den betragtning om Inception :) og jeg synes det var fuldt fortjent, at Avatar ikke vandt for bedste film også...og at The Dark Knight ikke blev nomineret. TDK og Inception er ganske fede film, men der er bare ikke så meget substans i dem som i dem, de er oppe imod.
Gravatar

#56 Babo Rises 13 år siden

Fair nok for din mening om Inception. Jeg må erklære mig uenig, og jeg synes på aller måder, at filmen har rykket grænserne for blockbuster film, både i intelligens men sågar også i sin struktur. En milepæl hvis du spørger mig.

Det var heller ikke for at sammenligne Avatar med Inception, men blot for at komme med en vurdering af, hvordan det kunne gå.. Mht. oscar'en i 08, så blev TDK og mange andre film pænt overset det år.. De havde valgt alt for mange forkerte film. Jeg tror ikke Inception bliver overset. Tror godt, at den kan score de vigtige nomineringer, og det er vel fint nok for filmen og Nolan. Den vinder dog nok næppe.
Gravatar

#57 Skeloboy 13 år siden

Jeg synes så hverken den er intelligent eller noget speciel i strukturen. Den er velproduceret og ganske godt tænkt, men kan intet intelligent se over den. Strukturen er præcis det samme, som altid. Men nok om Inception...:)

Jeg synes for i øvrigt de burde gå tilbage til 5 nomineringer. Jaja, mange mener, at Wall*E og TDK ufortjent blev forbigået, men derfor behøver de sgu da ikke lave 10 nomineringer. Det er også helt galt, at Æres-oscaren ikke bliver uddelt på aftenen.
Gravatar

#58 Skeloboy 13 år siden

Skeloboy (57) skrev:
Det er også helt galt, at Æres-oscaren ikke bliver uddelt på aftenen.

Og grunden er, at det er fantastisk at se en af de helt store ikoner komme på scenen og modtage sin velfortjente hyldest.
Gravatar

#59 Babo Rises 13 år siden

For det første, så aner du ikke en kæft om hvem Inception er oppe imod, og for det andet, har du ikke set de andre film, den evt. skal kæmpe om.. SÅ din kommentar er jo, ubrugelig. Og så havde TDK langt mere substans end de nominerede film det år, og bedre kritik end flere af dem..
Gravatar

#60 Babo Rises 13 år siden

Tjah!! Som man siger: Man kan trække hesten til truget, men man kan umuligt tvinge den til at drikke :-)

Skriv ny kommentar: