Gravatar

#11 frahm-2 13 år siden

#2
det er i øvrigt rigtigt at awards circuit er blevet ret ringe. Det plejede ellers at være en af rigtig gode sider. Jeg er mest på awardsdaily.com og imdb og så er mit abonnement på Screen også rigtig dejligt at have i denne tid. Deres forudsigelser er godt nok aldrig så gode, men de dækker award season godt.
Hvilke sider er ellers folks fortrukne?
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#12 cansi 13 år siden

Jeg tror vi kan med sikkerhed afskrive de "tekniske" priser til Inception.

Best Picture: Social Network
Har vundet alle priser der er at vinde også de to helt store LAFC og NYFC. Filmen er også på alle de her forskellige Guilds lister. Nr. 2 i rækken vil jeg nok sige The Fighter. The Figther er også på alle guild lister, Academy kan godt lide boxe film, og det bliver spændende at se om David O'Russel får en DGA nom. her den 10. Januar. Man skal også huske at det der bliver sagt om Social Network er at Academy medlemmerne kan lide den, men de elsker den ikke, hvor imod, det blev reporteret at de elskede The Fighter. The King Speech er virkelig en joker- Den har alt hvad en klassisk "OSCAR" film skal have, undtagen en stor instruktør som kan trække en masse stemmer! Og det er af denne grund jer ikke ser den som den store udfordre til Social Network.

Actor: Colin Firth (Kings Speech)
Eisenberg er for ung, og han skal nok have sin tur! Jeg har ikke set Kings Speech endnu, men har læst at Firth skulle give en meget rørende præstation og det kan stadig diskuteres om hvor vidt han blev "snydt" hele sidste år for hans utrolige præstation i A Single Man. Kald mig dum, men tror ikke og vil ikke se at værten vinder en Oscar! Franco skal også nok få sin tur!

Actress: Natalie Portman (Black Swan)
Hun har været inde i spillet før med The Closer, hun fortjener det, og det er en masse kærlighed omkring Black Swan!

Supporting Actor: Christian Bale (The Fighter)
Det er lidt sjov med denne kategori, se på de sidste års vinder! Javier Bardem, Heath Ledger og Christoph Waltz. De vandt alle priser op til Oscar og endte også med at vinde Oscar nat! Og det er det samme med Christian Bale, han har sku vundet "næsten" alle priser indtil videre. Jeg tror vi skal vente til SAG for at være helt hundred. Vi kan med SAG se om Kings Speech (Geoffrey Rush) har støtten i branchen! Man skal også huske at skuespiller er den største gruppe der stemmer i Oscar løbet!

Supporting Actress: Melissa Leo (The Fighter)
Det bliver enten Melissa Leo eller Amy Adams fra The Fighter! Academy medlemmerne har en tendens til at bruge disse "supporting" kategorier til at ære de lidt ældre og derfor tror jeg at Melissa Leo tager denne her. Der er så tilgengæld en joker der hedder Hailee Steinfeld fra True Grit. Men der bliver snakket lidt om Paramount burde skubbe hende i hovedrolle kategorien eller ej? Jeg har bare læst at der er stor støtte om True Grit- at de er vilde med den og derfor tror jeg godt at hun kan blive en uventet vinder!

Director: David Fincher (Social Network)
Min ynglings kategori :) Løbet er mellem Fincher eller Nolan!
Scorsese (Shutter Island), Coen Brøderne (True Grit) og Danny Boyle (127 Hours) har vundet den før, Tom Hopper (Kings Speech) er ikke en stor nok instruktør til at vinde den, Darren Aronofsky (Black Swan) har heller ikke helt støtten og David O'Russel (The Figther) tror jeg heller ikke helt på! Fincher har "årets" film, det samme har Nolan! Fincher er måske en mere "over-due" end Nolan! Man kan måske betegne Nolans situation som Coen brøderne. Inception er hans Fargo (Coen vandt original screenplay), han skal nok have sin No Country For Old Men på et tidspunkt (Coen vandt instruktør, film og manus) ;)

Original Screenplay: Christopher Nolan (Inception)
Jeg tror på det! Han fortjener det! Jeg ser det kun som Kings Speech som kan stjæle den, men det er også vidst den har støtten! I skal også huske at Kings Speech var lukket ude af WGA her for et par dage siden, hvilket betød at den ikke blev nomineret og kigger vi på statistikerne har en film aldrig vundet en manuskript pris ved Oscar hvis den ikke var nomineret ved WGA...

Adapted Screenplay: Aaron Sorkin (Social Network)
Den er hjemme, videre.

Cinematography: Matthew Libatique (Black Swan)
Jeg vil gerne se Wally Pfister (Inception) vinde! Men det bliver Black Swan der tager denne her! Den eneste der kan true Black Swan er Roger Deakins (True Grit) den mand har fortjent at vinde denne pris så mange gange men altid blevet snydt!

Editing: Lee Smith (Inception)
Action film har en tendens til at vinde denne pris og med den sidste akt i Inception hvor der bliver fortalt 3-4 historier på sammen tid, ser jeg ingen grund til at andre skulle vinde denne her! Jo, måske kan Social Network tage den pga den måde som den bliver fortalt på!

Art Direction: Guy Hendrix Dyas (Inception)
Fordi han fortjener det! Fantastisk set design! Kings Speech kan være en joker med dens set der skal forestille for mange år siden :)

Sound Mixing: Inception
Mixet var fandme godt lavet! Og det var en del af filmens historie! Den måde Non, Je Ne Regrette Rien var en del af scoret og den måde det var flettet ind i historie med deres advarsel til kicket! Fedt!

Sound Editing: Inception
Action film, stor film, buldre og brag!

Original Score: Hans Zimmer (Inception)
Ved det ikke helt! Han fortjener det i hvert fald! Ellers bliver det Trent Reznor og Atticus Ross (Social Network) meget specielle musik! Det er de eneste to jeg ser vinde!

VFX: Inception
Jeg ser ikke Tron eller Alice vinde! Og VFX blev klog brugt i Inception og come on, hvem husker stadig ikke Gordon Lewitts hotel korridor scene!

Costume: Kings Speech
Periode film, endda kongelig!

Make-up: Black Swan
Ved ikke hvem der ellers skulle vinde? Alice in Wonderland måske??

Animated: Toy Story 3
Come on!
Gravatar

#13 frahm-2 13 år siden

#12
du er lidt for glad for Inception. En film vinder sjældent alle de tekniske og art direction kan meget vel gå til en af de historiske film som netop King's Speech eller måske endda True Grit. Ellers er Harry Potter og Narnia også et godt bud.

Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#14 cansi 13 år siden

Hehe. Jeg synes at det har været et godt film år. Inception er også bare en film som for det første har fortjent de priser men som også har en chance for at vinde dem. Filmen er god, har et godt cast, rost af anmelderne, folk kan godt lide den(nogle kalder den endda mesterværk) har tjent en masse penge (stor film- det kan Academy medlemmerne godt lide) Har en instruktør bag sig som blev snydt godt og grundigt for The Dark Knight (Hvilken var også grunden til at de udvidede Bedste film til 10) Så jeg tror på Inception nok skal tage de priser. Selvfølgelig kan Social vinde Bedste score, og Kings Speech Art Direction. Men tror bare det bliver den film den vinder flest eller næsten lige så mange som Social Network der har Film, Instruktør og Manuskript...

Hvad siger du til de tekniske ?
Gravatar

#15 elwood 13 år siden

Score, den tror jeg nu The Social Network render med.

Sound editing ku jeg også godt se The Social Network rende med, er stadig impooneret over den der Club Scene! generelt er lyden bare mesterligt i den film... har jeg nu byttet rundt på de to lyd kategorier eller 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#16 cansi 13 år siden

Hehe Jep :)

Sound Editing er det som eks Transformers har en masse af. De der mærkelige lyde... Mix er hele mixet, mixer er dem som sørger for at du kan hører alle lyde, at der er ingen lyde der overdøver den anden osv :)
Gravatar

#17 elwood 13 år siden

Ok så det var Sound mix jeg mente 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#18 Babo Rises 13 år siden

Hvis vi da antager, at Inception får de tunge nomineringer, altså bedste film, bedste instruktør, bedste originale manus og bedste fotografering, hvor chancen er ret stor (med Golden Globes in mente) så må man så sandelig antage, at den bliver indstillet til de fleste tekniske priser også, og kan derfor meget vel gå hen og blive den film med flest nomineringer??
Gravatar

#19 Collateral 13 år siden

Jeg kunne godt tænke mig at forsøge at være lidt forberedt på årets oscaruddeling, så jeg vil prøve at følge med her og se om jeg kan få set de film jeg endnu ikke har set. Hvilke film er vigtige at få set i forbindelse med uddelingen?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#20 Sweetiebellefan 13 år siden

Best Picture: Toy Story 3

Best Sound: How To Train Your Dragon

Best Sound Editing: Toy Story 3

Best Art Direction: How To Train Your Dragon

Best Cinematopography: The Edge

Foreign language: The Edge

Animated: Alpha & Omega
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.

Skriv ny kommentar: