Gravatar

#1 frahm-2 13 år siden

Der er nu under 3 uger til oscarnomineringerne bliver offentliggjort og jeg synes at det er på tide at vi kommer i gang med at diskuttere dette vigtige emne lidt bredere end Natalie Portman. Som jeg ser det vil de store spørgsmål være følgende

Bedste film
Der er muligvis lidt tvivl om plads nr. 9 og 10, men ellers er det helt store spørgsmål om The King's Speech (eller nogen anden film for den sags skyld) kan slå The Social Network. Lige nu ser det ikke sådan ud.

Bedste Mandlige skuespiller
Vil Ryan Gosling, Mark Wahlberg eller Javier Bardem kunne snige sig ind på den femte plads efter Firth, Eisenberg, Bridges og Franco? eller vil den gå til Robert Duvall, selvom hans buzz er gået lidt ned på det sidste.
Firth ser dog ud til at være favorit til den endelige sejr.

Bedste Kvindelige skuespiller
Er der nogen der kan true Portman?
vil Michelle Williams tage den femte plads efter Bening, Kidman, Portman og Lawrence? eller vil den gå til Lesley Manville eller Hailee Steinfeld, som dog begge kan risikere et "split vote" da der er usikkerhed om, hvorvidt de er hoved- eller birolle.

Bedste Mandlige birolle
Ser meget åbent ud. Det bliver fedt.

Bedste Kvindelige birolle
Vil Mila Kunis blive nomineret. Det virker stadig lidt usikkert på trods af både Globe og SAG nominering.
Hvem er favorit til at vinde, kan det blive Amy Adams' tur?

Bedste Udenlandske Film
Kan Hævnen komme med?

Lyd kategorierne
Kevin O'Connell har 20 nomineringer, men ingen Oscar. Kan dette blive året? I år har han arbejdet på Unstoppable, The Sorcerer's Apprentice, Prince of Persia og Nightmare on Elm Street, så der er nok at tage af.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#2 Skeloboy 13 år siden

#1 - godt initiativ. Jeg har ikke selv fulgt så meget med, men har da holdt mig lidt orienteret på The Awards Circuit(og for satan da, det er blevet en dårlig side).

Man kan også følge med her
Gravatar

#3 Babo Rises 13 år siden

Finder debatten næsten ligegyldig når man ikke har set halvdelen af filmene samt de præstationer. Vi kan godt lege en spåkone og læse os igennem oscar buzz, men hvis jeg skal give en grundig vurdering, så skal jeg se filmene.
Gravatar

#4 Skeloboy 13 år siden

#3 - undskyld jeg siger det, men den type indlæg hører til blandt de absolut mest ligegyldige overhovedet. Hvis du synes debatten er ligegyldig, hvorfor så overhovedet skrive noget?

Bedste film
The Social Network er godt med fremme. Giver dig helt ret i, at det kun er The King's Speech, der kan true den. Men Black Swan kan være en dark horse(som dog aldrig vinder noget), fordi Aronofsky endnu ikke har fået en pris. Men han passer nok best i instruktør-kategorien.

Mandlige hovedrolle
Jeg tvivler på, at Eisenberg vinder en Oscar. Den går sgu nok til Colin Firth.

Kvindelig hovedrolle
Jennifer Lawrence og Natalie Portman er begge favoritter med Portman som den største.

Birolle
Med hensyn til biroller, så ved jeg ingenting der. Men hvis Amy Adams bliver nomineret, så tror jeg hun vinder. Hun har været meget fremme ved Awards.

Bedste udenlandske film får vi mere at vide om den 20. januar, når de 9 film bliver offentliggjort. Men tror bestemt, at Hævnen har en chance for en nominering. Ellers er Biutiful nok den mest oplagte, men jeg tror den har fået premiere for sent. Den grønlandske Nuummioq har fået god modtagelse også.
Gravatar

#5 Babo Rises 13 år siden

Skeloboy (4) skrev:
undskyld jeg siger det, men den type indlæg hører til blandt de absolut mest ligegyldige overhovedet. Hvis du synes debatten er ligegyldig, hvorfor så overhovedet skrive noget?


Du behøver ikke at undskylde. Ligesom jeg heller ikke behøver at undskylde, at din kommentar til mig er tåbelig. Jeg har vel lov til at udtrykke min mening, da debatten ellers er spændende nok i sig selv og har min interesse, sålænge man altså har set bare en lille del af filmene og præstationerne.. fremfor bare at gætte på livet løs.
Gravatar

#6 Herrguth 13 år siden

Jeg elsker også at følge med i de animerede kortfilm, og synes det er en ret sjovt kategori at følge hvert år.

Jeg tror ikke der er tvivl om at Pixars "Day and Night" bliver nomineret i år.

Jeg håber dog også på en nominering til den danske kortfilm "Out of a forest", som kan ses [url=

Hvis man vil se en liste over andre film, der måske kunne være på tale, så har denne side nogle rigtig gode forslag til den animerede kortfilmskategori.
Gravatar

#7 MMB 13 år siden

Jeg følger altid virkeligt meget med i Oscar-sæsonen, og denne sæson er da heller ikke anderledes, og jeg er da også overbevist om, at jeg er en af dem herinde, som følger mest med. Sidste år kom jeg med en meget lang liste med forudsigelser, hvilket jeg ikke er sikker på, jeg gider i år. :P Jeg vil følge med i denne tråd, og så vil jeg sikkert skrive nogle forudsigelser senere. Dog kan jeg se, at du (#1) også følger meget med, og du er helt sikkert inde på noget af det helt rigtige.
Gravatar

#8 Skeloboy 13 år siden

#5 - så misforstod jeg dit indlæg :)...troede det var et af de der: boooring-indlæg, hvor folk bare kommer med en dum kommentar til en debat, de ikke gider være en del af.
Gravatar

#9 Babo Rises 13 år siden

Skeloboy (8) skrev:
#5 - så misforstod jeg dit indlæg :)...troede det var et af de der: boooring-indlæg, hvor folk bare kommer med en dum kommentar til en debat, de ikke gider være en del af.


hehe fair nok, men forstår ikke, hvordan du kan misforstå mig, når jeg skriver:

Babo Rises (3) skrev:
men hvis jeg skal give en grundig vurdering, så skal jeg se filmene.


Nå pyt. Jeg holder selv af oscar, og ser showet, og håber da også, at jeg når at se flere film/præstationer, og så kan min vurdering være bedre stillet..
Gravatar

#10 frahm-2 13 år siden

#6
PIXAR er altid et godt bud og jeg tror også på, at Day and Night bliver nomineret. Med hensyn til den danske du nævner, så bliver den 110% ikke nomineret, for den er ikke på listen over de 10 finalister (http://www.oscars.org/press/pressreleases/2010/201...).
Jeg tror på at The Gruffalo kunne være et godt bud på en vinder, men der ser ud til at være lidt flere "art-agtige" film i år og Sensology kan bestemt anbefales blandt dem.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com

Skriv ny kommentar: