Gravatar

#51 MoH 12 år siden

Min første dvd var The Matrix. Kan ikke huske om min første afspiller var en Denver eller det først var min anden afspiller.
Gravatar

#52 Takfornu 12 år siden

slet denne post !
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#53 Thomsen 12 år siden

Min første dvd-afspiller var den samme om Utyskes: en kodefri Pioneer DV-535 købt hos Laserdisken. Jeg mener oven i købet, at jeg brugte pengene fra min første freelance-løn hos et produktionsselskab, til det.

Den første dvd-film havde jeg allerede købt et pænt stykke tid inden. Det var Criterions udgivelse af "Hardboiled", som jeg vistnok måtte bløde 400,- for med Laserdiskens særegne omregningskurser. Jeg betalte uden at kny, for jeg vidste, at den var udgået, og at de nok ikke kunne få flere hjem. Jeg kan huske, at jeg også havde bestilt Criterions "The Killer" hos dem, men den kunne de ikke skaffe.

Min første egen videomaskine var en eller anden Sony. Min første købe-vhs kom fra Laserdiskens afdeling i Aalborg omkring 1990-1991. På det tidspunkt var købevideo kun lige så småt begyndt at komme frem herhjemme. Men jeg bestilte engelske kassetter fra Laserdisken, fordi udvalget var større, og fordi de havde fået den allerførste widescreen-udgave af Star Wars.

Kort efter begyndte jeg at importere film fra bl.a. Holland, fordi deres udgaver ikke var censurerede i modsætning til de engelske. Jeg kan huske, at jeg bl.a. købte de uklippede udgaver af Dawn of the Dead, Day of the Dead, The Hills Have Eyes og Henry: Portrait of a Serial Killer fra en lille hollandsk postordreforretning.

I 1995 fik jeg Laserdisk. Det var en Pioner CLD-2950, som kunne afspille begge sider af pladen, uden at man skulle vende den. Jeg gav vist i omegnen af 7-8000,- for den. Den første laserdisk, jeg købte, var Steven Soderberghs "Kafka", som jeg havde været vild efter at se, lige siden jeg så anmeldelsen i Bogart, men som desværre aldrig kom op i biografen i Sønderborg.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#54 TP-DK 12 år siden

Min første dvd var Swordfish, som kom sammen med min PS2, som overraskende nok også var min første dvd afspiller.

Jeg kan ikke huske min første vhs, da det var helt tilbage til dengang hvor jeg ikke selv betalte for de ting jeg ville have.
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
Gravatar

#55 davenport 12 år siden

Bingo! Swordfish var så nummer 3 af mine første. Nu mangler jeg bare at komme i tanke om den sidste... Tak ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#56 Steffan Rasmussen 12 år siden

Thomsen (53) skrev:
men som desværre aldrig kom op i biografen i Sønderborg.

Well ... Color me surprised.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#57 jessup 12 år siden

Før jeg fik dvd havde jeg selvfølgelig video - købte ikke mange film før de faldt i pris da dvd gjorde sit indtog. Kan da huske at jeg i aalborg bestilte Repulsion og købte Plan 9 gennem Levende billeder. Jeg optog en helvedes masse især fra svt1&2.
This is just until June
Gravatar

#58 Flemming Larsen 12 år siden

Min første dvd afspiller blev købt, ca. i midt 90erne. Kan huske der gik ca. et halvt år inden den de første film udkom. De første jeg fik var Evita, Breakdown og Smillas fornemmelse for sne. Lorte film, men skulle have et eller andet at smide i maskinen;-(
Gravatar

#59 Highland Park 12 år siden

Navarre3 (52) skrev:
slet denne post !

So Første VHS: Alien i Pan & Scan
Det ville jeg også skamme mig over at have givet penge for.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#60 Takfornu 12 år siden

Soundtrack - Band of Brothers
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !

Skriv ny kommentar: