Gravatar

#11 tiany 12 år siden

Min første dvd afspiller var en Medion fra Aldi... Men den første dvd kan jeg faktisk ikke huske tror måske det var Moulin Rouge eller Blade (det var i hvert fald nogle af de første)...

The Matrix havde jeg allerede på VHS, så den var det ikke :D
Valar morghulis
Gravatar

#12 NightHawk 12 år siden

Min første VHS var så vidt jeg husker "Willow". Og min første DVD var enten "Go" eller "The Big Hit".

Mht. afspiller så kan jeg sgu ikke lige erindre det, må jeg indrømme. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#13 OxxY 12 år siden

Min første afspiller var en Asus dvd afspiller til pc'en, havde ikke noget tv på mit drengeværelse dengang, men hva gør det når man kunne bruge en 17" PC monitor :D (det var vel i slut 90'erne). Min første standalone var en regionsfri Denon med hdmi udgang som jeg ikke kan huske modelnummeret på, og jeg er for doven til at gå i soveværelset og kigge efter :)

Jeg kan dog på ingen måde huske hvad den første dvdfilm jeg investerede i.
Gravatar

#14 MOVIE1000 12 år siden

Den første afspiller, var min PS2, senere fik jeg så et sony soround anlæg, som jeg var/er stadig glad for selvom den blev i barndomshjemmet.

Min første DVD kan jeg tydeligt huske :P Jul på Vesterbro, og den første film var Team America World Police :D Har dem endnu.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#15 Kochie 12 år siden

Min første dvd var The Matrix + The Matrix Revisited købt fra DVDoo i dobbeltpakke. Jeg ejede ikke engang en afspiller. Jeg mener også, at jeg fik et dvd-drev i min pc, før jeg fik en generisk bilkaafspiller med skingreblå lysdioder, der tvang mig til at slukke skidtet om natten.
Gravatar

#16 Slettet Bruger [4218025100] 12 år siden

Jeg kan slet ikke huske min første vhs-film, men min første video var en jeg fik som 16-årig af mine forældre. En ret billig Prosonic-satan (nej, ikke Panasonic), som var sluttet til mit 14" tv, jeg købte da jeg blev konfirmeret, sammen med en Commodore 64. ;D

Videoen levede et langt og produktivt liv, mine bedsteforældre overtog den efter mig og jeg tror i hvert fald den levede 15 år, hvis ikke mere.

Efter den lejede jeg en SVHS-video, et større tv og købte senere en stereovideo, der døde vistnok omkring år 2000, hvor jeg tog den hårde beslutning at forære alle mine vhs-bånd væk, bortset fra mine Star Wars-bånd og så gå 100% over til dvd.

Jeg kan ikke huske præcis hvor mange film jeg havde, men jeg mener det var omkring 400 købefilm, samt et ret stort antal optagebånd, hvor jeg havde en del film fra tv på. Jeg var stadig studerende på daværende tidspunkt, så den samling repræsenterede alligevel en ret stor portion penge for mig.

Til gengæld har jeg så været igennem VCD og LD, efter dvd kom på markedet, fordi VCD var rockerbilligt i Asien og man kunne få en god portion titler på LD i god kvalitet, som ikke fandtes på dvd, bl.a. Star Wars og Blade Runner.

Aaah ja, Blade Runner i Criterion Collection, en fantastisk udgivelse. :D
Gravatar

#17 Michael Andersen 12 år siden

Min første DVD-film var "L.A. Confidential". Afspilleren var en Pioneer DV-737. Jeg husker at jeg gik over til DVD samtidig med at bladet, Hi-fi og Elektronik, dødsdømte systemet og mente det stod for Det Var Det.

Første Laserdisc: Star Wars Trilogy - The Definitive Edition. Afspilleren var også en Pioneer, men kan ikke huske nummeret. Min far har siden overtaget afspilleren. Han har 1 film.

Første købe-vhs har jeg glemt, men "Skyd hul i gangsterne" var den første film jeg optog :D
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#18 Slettet Bruger [4218025100] 12 år siden

#17 -

Haha, godt valg mht. første optagefilm. :D
Gravatar

#19 Skeloboy 12 år siden

Kan hverken huske min første DVD eller VHS.

Men min første CD'er var The Very Best of Eagles og Sandmen Live '92, som jeg fik sammen med det obligatoriske anlæg til min konfirmation. Dagen efter på Blå Mandag købte jeg en Sepultura bootleg, Sao Paolo's Favourite Sons...og Top Gun-soundtracket :)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#20 Åkepool 12 år siden

Jeg har også problemer med at huske min første dvd, men "The Matrix" var da en af de første.

Til gengæld kan jeg også meget bedre huske mine første cd'er, købt sammen med mit første anlæg med cd-afspiller (vistnok Marantz) og det var:

Depeche mode - Black celebration.
The Housemartins - London 0 Hull 4

So, at last we meet for the first time for the last time.

Skriv ny kommentar: