Gravatar

#41 myggen 20 år siden

[gentagelse]

"Et spil, en film eller et program er ikke en fysisk vare, og en kopi heraf repræsenterer derfor ikke et direkte tab"

[/gentagelse]
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#42 lyspunkt 20 år siden

#40 nu sker det jo at der er smagsprøver i Bilka og mange andre steder.

Jeg kan låne en bog på biblioteket og læse den og bestemme om jeg så senere vil købe den eller andre af samme forfatter.

Når man investerer i bil kan man for det meste prøve bilen først for at se "om der er noget"

Hvis man ser sig lidt om kan man prøve mere end man tror.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#43 filmz-saku 20 år siden

bruce du har trådt helt ved siden af.

man har ikke stjålet et produkt ved at se en film der er downloaded. det er jo også derfor at det ikke har noget med tyveri at gøre, men derimod brud på ophavsloven, hvilket er noget andet.

dit argument er gammelt, uholdbart og meget tyndslidt.

## der var jeg lidt for langsom
Gravatar

#44 filmz-saku 20 år siden

jeg kunne da ikke drømme om at kaste penge efter de talentløse selvfede personager i hollywood.
Gravatar

#45 filmz-Bruce 20 år siden

#41 Jeg kender godt argumentet. Men der er ophavsret bag de digitale progukter og der er priser på produkterne, ligesom der er ophavsret og priser på bøger. Der er heller ikke noget direkte tab ved, at alle tager en bog i en boghandel, går hjem og læser den og returnerer den næste dag. Det er i mine øjne ren ordkløveri.

#42 Ja og der er også digitale produkter, som ligger i free- eller shareware form til download. Der er trailers, teasers og anmeldelser af film, så man kan bestemme sig inden man køber dvd/cd'en.

#43 I mine øjne er det jeres argumenter der er gamle og tyndslidte og man klamrer sig til dem for at retfærdiggøre overfor sig selv, at det ikke er ulovligt eller moralsk forkert. Hvis man seriøst mener, at der ikke er tale om en ulovlig handling ikke at betale for en kommerciel vare, fordi det er muligt at opnå tilgang til den "ad omveje", som ikke nødvendiggør betaling, så er man i bedste fald ekstremt blåøjet. Om man så vælger at kalde det tyveri eller brud på ophavsretten er jeg sådan set ligeglad med. Det er en ulovlig handling og bør straffes derefter.

#44 Tror ungdomshuset (de autonome) på Jagtvej stadig søger medlemmer :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#46 filmz-Mifan 20 år siden

#33 Jeg tror det faktisk ikke. De film jeg henter går som regel ikke i biografen længere. De bliver jo som regel først uploadet, når de er ude på dvd. (Nej, henter hverken telesync, cam eller telecines)
Måske en enkelt eller to er røget på den konto, det kan jeg jo ikke udelukke.

...og så måske... jeg var i bio tre gange og se Episode III inden jeg fik en DVD-screener. Den afholdt mig jo nok fra den 4. gang. Men det er også det eneste eksempel jeg lige kan komme på. Men der skal som sagt nok være en enkelt eller to mere... Den er iøvrigt et godt eksempel på en film, som jeg naturligvis køber når den kommer.
~ Mifan
Gravatar

#47 davenport 20 år siden

Det med at undlade at betale for en film, fordi den er dårlig, er imo en dårlig undskyldning.
Det er ikke kun de store blockbustere der holder røven oppe på industrien.
Hvad hvis vi tager Memento som et ex?
Ikke alle ville kunne lide den fordi den er ret anderledes. Hvad så bagefter? Så skulle vi ikke ha flere film fra den kant, fordi den brede masse hellere ville DL filmen, og derefter ikke betale?? - come on, give me a break.
(Nu er Memento bare et tilfældig ex.)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#48 filmz-Mifan 20 år siden

#47 Men når nu alternativet til at skaffe dem ulovligt er ikke at se filmene, så gør det jo ingen forskel i forhold til industrien.

Fantastic Four fx. Den har jeg en klar formodning om er pænt dårlig. Jeg vil aldrig betale for at se den film. Derimod henter jeg den og ser den an. Måske overrasker den, så kan de komme hjem på dvd hylden når den udkommer. Men havde jeg ikke muligheden for at hente den, nåh ja, så fik jeg nok bare ikke set den film, og den havde så ikke muligheden for at overraske positivt. Så ender den med garanti aldrig på dvd hylden.
~ Mifan
Gravatar

#49 filmz-æsop 20 år siden

personligt så synes æsop at man bare ikke skal lytte til pøblen
No Luke, I am your father
Darth Vader

Skriv ny kommentar: