Jeg har det ligesom så mange andre herinde, en "sort" side.. ja jeg henter ting fra nettet af, ikke fordi at det er særlig meget mere. De eneste ting jeg henter, er stort set tv-serier. os selvfølgelig nogen film af og til.
Prøver som #23 nok at retfærdigøre det jeg gør, men mange (og mener virkelig mange) af de film jeg har hentet og sumpet til en søndag efter byturen.. det er ikke noget jeg giver en potte pis for. Hvorimod de film jeg synes om, dem som der virkelig har et realt indhold.. dem køber jeg. Synes dog først at det er på det sidste jeg har haft pengene til at gå ind på dvd markedet. eftersom jeg først fik øjnene op for køb over nettet for små 2 år siden :)
Har da i skrivende stund ~150 film originalt, mange af dem havde jeg ikke hvis jeg ikke havde hentet dem ulovligt, jeg ville aldrig have hørt om dem. F.eks jay & Silent bob, hvis jeg ikke havde set Mall Rats, Jay & Silent Bob strikes back, Dogma.. ville jeg ikke have brugt 500+ på at få mine slibrige fingre i det fantastiske boxset :P
Hvad jeg prøver på at sige er: kopiering er ok, til en vis grænse..Så længe at det kan bringe noget godt med sig, som f.eks køb af film.
Mht musik, der har jeg et skidt forhold til det. jeg bruger ikke en øre på det. Det musik jeg for det meste lytter til, er ikke noget jeg kan købe i butikkerne, ej heller over nettet. og når man ikke har visa, så bliver det endnu mere svært ;) Jeg har istedet købt musik dvd'er, synes jeg får meget mere ud af en live dobbeltDVD med Tiësto på 4 timer, end jeg gør af en cd med (bwhaar) "Hit mix Hip Hop 2005, volume 3!!"
Nu fik jeg vist fyret en masse ævl af :)
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P The next sentence is fake, The previous sentence is true.
Er delvist enig i din klasse. Når det ligger der, så kan man vel ligeså godt hente dem og se dem, men køb dem hvis du kan lide dem. Det koncept virker nu meget godt, og alle er glade i sidste ende (jeg er i hvert fald og det er vel det vigtigste?). Der findes ikke noget værre at betale for at komme ind og se en mega elendig film, eller købe en, for den sags skyld.
Går da også regelmæssigt i biografen og køber film jeg ikke har råd til (slutter altid måneden med et minus på ~1200 kr.) Så synes da selv jeg bidrager til samfundet.
Kan ikke se hvorfor de ikke indfører gratis streaming af en film. Måske bare halvdelen, så hvis du er vild med starten, så kan du gå ind i biffen og se den. Eller også må der laves et eller andet smart system, så folk kan streame en film én gang og så er der lukket. Så kan de bestemme sig. Skal self. være i elendig kvalitet, så der ikke er nogen fare for at folk bliver fristet af at rippe den). Et eller andet? Der må vel være en simpel løsning?
filmz.dk - din reklamesøjle på nettet. http://derb.dk
Spørgsmålet er bare, om det er rigtigt, at Mifan ikke i sidste ende alligevel ville gå i biograften og se bare en del af de film, han nu downloader (eller leje den hos Blockbuster)?
Hvorom alt er, tror jeg nu heller ikke, at det er folk, som dem, der har bekendt deres synder her, der er branchens største bekymring. Det er nok snarere dem, der gør en dyd ud af ikke at betale for noget som helst og blot free-rider hele vejen eller dem, der kopierer DVD´ere/cd´ere og sælger dem videre osv., der er problemet. Endvidere vil jeg tro, at det især er frygten for, at det bliver alment accepteret at man krænker ophavsretten (såsom at køre lidt for hurtigt i trafikken...). Så vil der hurtigt blive flere og flere, der downloader og så står branchen med et hurtigt voksende økonomisk problem....
ahh ja jeg køber da de ting jeg synes fortjener lidt support.
men ejg har virkelig ikke ondt i røven over ikke at betale en kroner så Jlo eller andre af de talentløse hollywood fakes kan købe nogle større diamanter.
nej så er det bedre at se det gratis og bagefter kunne grine of sige "sikke en gang amerikansk lort, godt jeg ikke har kastet penge efter det"
Mit egentlige spørgsmål til at starte med var ikke så meget om det er forkert at downloade, men bare om man kan minimere den ulovlige download ved at lade premiere ske hurtigere?
What happened last night? Oh, gunfight, explosions, sharks, you know, the usual.
Det tror jeg heller ikke. De der kopierer eller køber piratkopier inden en premiere ville nok ikke have set den i biografen. Jeg kender en der bare ikke bryder sig om at sidde i en biograf sammen med andre mennesker, så for ham ville der ikke være nogen forskel.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Noget af det ville nok kunne stoppes, hvis en film som AVP (jaja, dårligt eksempel ;) ) Men der gik jo 6 måneder inden filmen kom til lille danmark. Hvis den var kommet herhjemme bare en uge efter den var vist i USA, så så ville der da have været flere ind og se den.
F.eks LOTR, den blev da laceret samme tid, over alt (tager jeg fejl ? ) det beviser da at det slet ikke er umuligt at gøre. Men langtfra nok af piratkopieringen ville stoppe.
Det er jo heller ikke i Danmark at vi kopiere meget. i Asien f.eks, der er det jo åbentlyst at de kopiere en masse, sælger også kopier i butikkerne.. det er derovre problemet ligger, og det er derovre der skal gøres en indsats.
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P The next sentence is fake, The previous sentence is true.
#31 filmz-herskegut 20 år siden
Prøver som #23 nok at retfærdigøre det jeg gør, men mange (og mener virkelig mange) af de film jeg har hentet og sumpet til en søndag efter byturen.. det er ikke noget jeg giver en potte pis for.
Hvorimod de film jeg synes om, dem som der virkelig har et realt indhold.. dem køber jeg.
Synes dog først at det er på det sidste jeg har haft pengene til at gå ind på dvd markedet. eftersom jeg først fik øjnene op for køb over nettet for små 2 år siden :)
Har da i skrivende stund ~150 film originalt, mange af dem havde jeg ikke hvis jeg ikke havde hentet dem ulovligt, jeg ville aldrig have hørt om dem.
F.eks jay & Silent bob, hvis jeg ikke havde set Mall Rats, Jay & Silent Bob strikes back, Dogma.. ville jeg ikke have brugt 500+ på at få mine slibrige fingre i det fantastiske boxset :P
Hvad jeg prøver på at sige er:
kopiering er ok, til en vis grænse..Så længe at det kan bringe noget godt med sig, som f.eks køb af film.
Mht musik, der har jeg et skidt forhold til det. jeg bruger ikke en øre på det. Det musik jeg for det meste lytter til, er ikke noget jeg kan købe i butikkerne, ej heller over nettet. og når man ikke har visa, så bliver det endnu mere svært ;)
Jeg har istedet købt musik dvd'er, synes jeg får meget mere ud af en live dobbeltDVD med Tiësto på 4 timer, end jeg gør af en cd med (bwhaar) "Hit mix Hip Hop 2005, volume 3!!"
Nu fik jeg vist fyret en masse ævl af :)
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
#32 filmz-derb 20 år siden
Der findes ikke noget værre at betale for at komme ind og se en mega elendig film, eller købe en, for den sags skyld.
Går da også regelmæssigt i biografen og køber film jeg ikke har råd til (slutter altid måneden med et minus på ~1200 kr.) Så synes da selv jeg bidrager til samfundet.
Kan ikke se hvorfor de ikke indfører gratis streaming af en film. Måske bare halvdelen, så hvis du er vild med starten, så kan du gå ind i biffen og se den.
Eller også må der laves et eller andet smart system, så folk kan streame en film én gang og så er der lukket. Så kan de bestemme sig. Skal self. være i elendig kvalitet, så der ikke er nogen fare for at folk bliver fristet af at rippe den). Et eller andet? Der må vel være en simpel løsning?
http://derb.dk
#33 filmz-michael_l 20 år siden
Hvorom alt er, tror jeg nu heller ikke, at det er folk, som dem, der har bekendt deres synder her, der er branchens største bekymring. Det er nok snarere dem, der gør en dyd ud af ikke at betale for noget som helst og blot free-rider hele vejen eller dem, der kopierer DVD´ere/cd´ere og sælger dem videre osv., der er problemet. Endvidere vil jeg tro, at det især er frygten for, at det bliver alment accepteret at man krænker ophavsretten (såsom at køre lidt for hurtigt i trafikken...). Så vil der hurtigt blive flere og flere, der downloader og så står branchen med et hurtigt voksende økonomisk problem....
#34 filmz-saku 20 år siden
men ejg har virkelig ikke ondt i røven over ikke at betale en kroner så Jlo eller andre af de talentløse hollywood fakes kan købe nogle større diamanter.
nej så er det bedre at se det gratis og bagefter kunne grine of sige "sikke en gang amerikansk lort, godt jeg ikke har kastet penge efter det"
#35 filmz-saku 20 år siden
#36 filmz-The-Real-1 20 år siden
Mit egentlige spørgsmål til at starte med var ikke så meget om det er forkert at downloade, men bare om man kan minimere den ulovlige download ved at lade premiere ske hurtigere?
Oh, gunfight, explosions, sharks, you know, the usual.
#37 cyberzed 20 år siden
#38 lyspunkt 20 år siden
#39 filmz-herskegut 20 år siden
F.eks LOTR, den blev da laceret samme tid, over alt (tager jeg fejl ? ) det beviser da at det slet ikke er umuligt at gøre.
Men langtfra nok af piratkopieringen ville stoppe.
Det er jo heller ikke i Danmark at vi kopiere meget. i Asien f.eks, der er det jo åbentlyst at de kopiere en masse, sælger også kopier i butikkerne.. det er derovre problemet ligger, og det er derovre der skal gøres en indsats.
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
#40 filmz-Bruce 20 år siden
Jeg tager en bog hos boghandleren. Jeg går hjem og læser den. Den er ikke særlig god. Jeg betaler selvfølgelig ikke for den.
Jeg tager en Mercedes hos hos bilhandleren og kører en tur til Paris. Jeg kan ikke lide måden den kører på. Jeg betaler selvfølgelig ikke for den.
Jo det vil sgu være fedt, hvis man kunne prøve alle produkter og først bestemme sig efter de er er helt gennemtestet.
Moral er godt, men dobbeltmoral er dobbelt så godt :)