Gravatar

#81 Collateral 13 år siden

#78: Du vil ikke fortryde det! Filmen er absolut fantastisk!
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#82 OxxY 13 år siden

HonoDelLoce (9) skrev:

For mig ligger hurdlen i, at jeg ikke gider tage alene i biffen.. Ventetiden inden filmen går i gang, turen derind og turen hjem igen - det er altsammen tid, som jeg anser for en del af dét at gå i biffen.. Der skal da være en med til at slå tiden ihjel med meningsløst snak frem og tilbage om alt muligt, der måske, måske ikke har noget med filmen at gøre.

This! Det udenom selve filmen er en lige så stor del af det at gå i biffen som selve filmen.

Men jeg vil også tro at det afhænger af hvad man har at se film på derhjemme. Jeg gider f.eks. personligt kun gå i biffen i de store sale, da jeg syntes min egen stuebio er bedre kvalitet end de små sale. Og hvis jeg alligevel skal se en film alene, kan jeg ligesågodt slænge mig i sofaen, som at side i en bio hvor der er risiko for at andre mennesker genere mig. :)

Men jeg har også så mange film på bluray jeg mangler at få set, og har ikke nødvendigvis behovet for at se en film lige meddet samme.

Tilgengæld går jeg en gang imellem til koncerter alene hvis der ikke lige er nogen der syntes det band jeg vil se er fedt. Så selve princippet har jeg ikke noget mod, det er bare sjældent at bio'en trækker mere end sofaen når jeg er alene. Dog kan det tænkes at jeg vil ind og se True Grit, og det gider tøsen sku ikke, så er en stor chance for dt bliver alene.
Gravatar

#83 wiseguy 13 år siden

Lidt sjovt med denne tråd for netop i disse dage har jeg haft en større opgave med finde nogen at tage i biffen med. Det er jo Oscar sæson og jeg synes alt andet lige at det er sjovest at se showet kl lort om natten hvis man har set de fleste af filmene.

Jeg står/stod over for den opgave, at jeg gerne skulle nå og se Black Swan, True Grit, The Fighter, 127 Hours og The Kings Speech inden Oscar night!! Vi har syge børn, så konen er desværre ude af billedet. Det er så lykkedes mig at få lokket en af mine fætre med ind og se True Grit i morgen og så måtte jeg bestikke ham med et tilskud på 50 kr. for at han gad og blive og se The Fighter med mig kl 21 :o)

Det er jo tåbeligt, men jeg har ikke lyst til at gå i biffen selv. Prøvede det en enkelt gang, da jeg i sin tid boede i UK, men det var dybt mærkeligt!! og det er jo vitterligt åndssvagt for under filmen bruger jeg jo ikke min ledsager til noget som helst. Jeg kan bare huske, at jeg følte mig totalt Palle, da jeg i sin tid sad og ventede på at filmen skulle starte, mens alle andre sad og sludrede med hinanden.

Anyways tror nok jeg har shanghajet min stakkels moster til at ta' med ind og se Black Swan i næste uge, så jeg er næsten i mål ;o)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#84 HonoDelLoce 13 år siden

wiseguy (83) skrev:
og det er jo vitterligt åndssvagt for under filmen bruger jeg jo ikke min ledsager til noget som helst.

Hehe - jeg har kun én gang brugt min ledsager til noget under en film i biffen.. Men det var så også 2. gang jeg så filmen (som i øvrigt var Gone In 60 Seconds) og hun havde ingen interesse i den what-so-ever.. Win-win! ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#85 Wangsgaard 13 år siden

Så sidder jeg alene i Dagmar og skal se True Grit ! Tror det er ved at være min yndlings biograf. Vi sidder op til flere som er alene og det er faktisk ikke helt så slemt som jeg havde regnet med, men har også en god kop cappuccino som selvskab.
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#86 Kruse 13 år siden

#85: Held og lykke!!! ;)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#87 Highland Park 13 år siden

Wangsgaard (85) skrev:
... men har også en god kop cappuccino som selvskab.
Skønt - rigtig god fornøjelse. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#88 Bobby Singer 13 år siden

Wangsgaard (85) skrev:
Så sidder jeg alene i Dagmar og skal se True Grit ! Tror det er ved at være min yndlings biograf. Vi sidder op til flere som er alene og det er faktisk ikke helt så slemt som jeg havde regnet med, men har også en god kop cappuccino som selvskab.

Hehe har netop selv været i biffen og se selv samme film alene. Den er helt okay, så du kan roligt glæde dig. ;)
Idjit
Gravatar

#89 OxxY 13 år siden

Wangsgaard (85) skrev:

Dagmar er klart også en af de bedste bio'er i kbh, og en af de få bio'er jeg ikke har noget mod at sidde i en af de mindre sale. Sal 1 i Lyngby og Dagmar er mine favortisteder at se film i kbh.

Jeg har dog fundet ud af at der er EN stor fodel ved biograferne herude i provinsen *host århus* de er fanme en del billigere!
Gravatar

#90 Muldgraver 13 år siden

Jeg er ofte gået i biffen alene og foretrækker det stadig. Der er egentlig ikke så meget i det ud over jeg ikke er et synderligt socialt menneske og godt kan lide at sidde for mig selv både før og efter filmen.

Før fordi man kan sidde og spekulere for sig selv og desuden drikke al den latte jeg har brug for for at kunne bedømme en film rigtigt.

Efter fordi der er noget frustrerende ved at have set en helt vidunderlig film og så skulle skynde sig at rejse sig efter rulleteksterne, fordi man skal videre. Det kan være fint nok at snakke om en film, men jeg kan godt lide at lade indtrykkene sætte og systematisere sig i ro og mag, især når der har været en del niveauer i filmen. Sådan en rolig funderen kan jeg bare bedre når jeg er selv.

Film i biffen som social aktivitet hænder af og til, men de film er sjældent værd at huske... selvom der da er nogle gode imellem også.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl

Skriv ny kommentar: