Gravatar

#1 Wangsgaard 13 år siden

Jeg har i længere tid gået og tænkt over at gå i biografen. Hvis jeg har lyst til at se en film i biffen, sætter jeg jagten ind på at finde en ven eller veninde som vil med. Det resultere meget tit i jeg ikke får den set, da jeg er den eneste som er meget filminteresseret i min vennekreds og vil gerne betale penge for at se den i en biografsal.
Da jeg har fået indtryk af at flere på filmz ser film alene i biografen, hvilket jeg aldrig har gjort. Tror mest det er fordi at jeg føler at de andre biografgænger ser ned på en og tænker at hun sikkert ikke har nogle venner.
Ved godt det er en dum tanke da hvorfor skulle man ikke kunne gå i biografen alene, og hvorfor skal de forhindre en i at se noget man gerne vil.
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#2 wimmie 13 år siden

Hehe, jeg kender det godt :)
Jeg går heller ikke i biografen alene - ligesom jeg heller aldrig ville tage på restaurant alene - cafeer og grillbarer jo, men ikke restaurant.

Det er egl. noget mærkeligt noget for man skal jo bare se en film...Og i bund og grund kan man jo være ligeglad med hvad andre tænker ;)
Samtidig har jeg da set andre gå i biografen alene og det får mig da ikke til at tænke at personen er en venneløs taber :p

Jeg har gjort det én gang hvor jeg var i Odense og skulle have tiden til at gå inden jeg skulle med toget. Jeg havde ingen penge og sad bare og gloede. Jeg havde snakket i telefon med min storesøster og hun fik åbenbart ondt af mig, så hun ringede og sagde at hun havde købt en biograftur til mig så jeg havde noget at lave :D
Så måtte jeg jo overvinde min "gå-i-bio-alene"-skræk - og det var nu ganske hyggeligt alligevel ;)

"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#3 tiany 13 år siden

Inden kæresten og jeg flyttede sammen (og også i tiden inden vi begyndte at komme sammen) tog jeg meget tit i biografen selv. (Jeg tænkte aldrig over, hvad andre mon tænkte om mig - jeg var alt for optaget af filmen, jeg skulle se :D )

Jeg gad ikke besværet med at finde en der ville med ind og se netop den film jeg gerne ville se. Jeg vil ikke lade mig begrænse af mine venner. Jeg ved godt at mange ser det som en underlig ting at tage i bio selv, men jeg synes bare man skal ignorere det, men kan da ikke gøre for at ens venner/familie ikke har ligeså god smag som en selv :D

Efter jeg er flyttet sammen med kæresten går jeg ikke længere selv i biografen, men det skyldes i ligeså høj grad at jeg bor i en by uden biograf og jeg gider ikke køre for det. Men hvis jeg boede i KBH så ville jeg sikkert tit gå i bio selv.
Valar morghulis
Gravatar

#4 gi-jones 13 år siden

Nu tager jeg næsten altid enten kæresten eller et bestemt hold venner med, men jeg har da enkelte gange været afsted alene, og finder det på ingen måde underligt. Faktisk er det en lidt befriende fornemmelse, fordi det så ikke længere er en social begivenhed, men 100% handler om filmen. Prøv det!
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#5 Babo Rises 13 år siden

Jeg har efterhånden lært, at jeg sagtens kan gå i biffen helt alene, og jeg gider ærligt heller ikke slæbe hvem som helst med, bare for at følges med nogen. Chancen for at møde disse fordomme, er sikkert tilstede, og jeg har før stødt på flere jeg kendte, hvor de spurgte mig hvorfor jeg så filmene alene og hvorfor jeg indimellem ser dem to gange i biffen. Jeg er dog god til at takle den slags bemærkninger. Det er måske lidt slemmere i en lille by, hvor alle kender alle, men det går mig squ ikke på. Når det så er sagt, så handler det lidt om at overvinde den "frygt", og holde op med at tænke, hvad andre tænker, synes og siger. Men selv jeg har en grænse. Jeg vil f.eks ikke se en film, hvor jeg er den eneste i biffen. Igår ville jeg bestille en billet til thrilleren Fair Game, som havde den sidste dag, men der var 0 bestillinger halv time før kickstart :( hvad gør man? :) Men det er vel også bare noget man skal overvinde, for jeg besøger også ret tit ålbogrs lille biograf der hedder biffen, som viser de lidt mindre film, hvor der ikke altid er mange tilstede.

Gravatar

#6 Skeloboy 13 år siden

Jeg går gerne alene i biffen. Men så er det heller ikke planlagt. Til 127 Hours i går var det noget, jeg beslutte mig for ca. 1½ time før den gik.

Men jeg har også krav til siddepladser: enten på de rækker, hvor der er ekstra benplads eller ude i siden. Kan sgu ikke lide at sidde inde midt i det hele.

Og eftersom jeg stadig er arbejdsløs, så foretrækker jeg at gå i biffen til de visninger, der er 12.45 eller 13.30 (hvis jeg er stået op), og der kan man ikke få andre med.

Jeg er vel egentlig ret ligeglad med, om jeg selv skal gå i biffen...
Gravatar

#7 Slettet Bruger [3162801837] 13 år siden

Nu går jeg ikke så tit i biografen, men oftest gør jeg det alene. Så skal der ikke planlægges og alt muligt og jeg kan se filmen i ro og mag.

Jeg har det så lidt anderledes end #5. Jeg vil egentlig helst sidde i en tom sal, hvis jeg kan, i og med jeg så har det hele for mig selv og ikke skal høre på andres diskussioner (hvilket varierer lidt, alt efter hvilken film man ser).

Hvis jeg boede i KBH. ville jeg højst sandsynlig gå lidt oftere i biografen. Især Cinemateket ville nok blive besøgt nogle gange, da de viser mange af de film ingen andre viser samt klassikere.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#8 Highland Park 13 år siden

#1: Det er helt fint, at du opretter tråden, men jeg er lidt i tvivl om, hvad formålet er med den. Vil du bare vide, hvor mange af os der går i biografen alene?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#9 HonoDelLoce 13 år siden

Jeg ser heller intet i vejen for at tage alene i biffen.. Jeg kan dog kun huske at have gjort det en enkelt gang, og det var til Jurassic Park 2 som 12årig - jeg havde dog allerede været inde og se den med min moder og en kammerat..

For mig ligger hurdlen i, at jeg ikke gider tage alene i biffen.. Ventetiden inden filmen går i gang, turen derind (det er kun en tur på et kvarters tid, but still!) og turen hjem igen - det er altsammen tid, som jeg anser for en del af dét at gå i biffen.. Der skal da være en med til at slå tiden ihjel med meningsløst snak frem og tilbage om alt muligt, der måske, måske ikke har noget med filmen at gøre.. Og efter filmen sætter jeg da stor pris på at have nogen at snakke filmen igennem med..

Men jeg har aldrig tænkt "nedladende" om en person i biffen, der er alene afsted. Jeg har sågar et vennepar, der næsten altid tager i biffen sammen, men oftest ser forskellige film, der kører på samme tidspunkt.. Hun gider ikke høre på hans dumme kommentarer, hvis de skal se en film, hun kan lide, og han gider ikke slåskampen om bare en enkelt gang at se en film, han gider at se.. Det synes jeg da ærlig talt er en fed løsning! :) - min egen ville selvfølgelig være at tage i biffen med nogle andre, men det må de jo om ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#10 Wangsgaard 13 år siden

Det var mere for at hører andres holdning til at gå alene i biografen, og at jeg faktisk var så overrasket over så mange gør det. Havde aldrig helt selv haft tanken om at gøre det før jeg blev en del af filmz. Mest også for at bekræfte at mine holdning til det er helt ubegrundet og jeg bare skal i biografen når jeg føler for det.

http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned

Skriv ny kommentar: