Gravatar

#11 Bruce 13 år siden

Jeg kan godt lide at gå i biografen med en eller flere venner, men ligeså ofte tuller jeg afsted alene, for det nyder jeg ligeså meget, bare på en anden måde. Istedet for at tage nogen med, som måske ikke kan lide en given type film, så nyder jeg dem gerne selv, eller også nyder jeg simpelthen blot at være at være for mig selv ... og i godt selskab :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#12 Wangsgaard 13 år siden

HonoDelLoce (9) skrev:

Men jeg har aldrig tænkt "nedladende" om en person i biffen, der er alene afsted. Jeg har sågar et vennepar, der næsten altid tager i biffen sammen, men oftest ser forskellige film, der kører på samme tidspunkt.. Hun gider ikke høre på hans dumme kommentarer, hvis de skal se en film, hun kan lide, og han gider ikke slåskampen om bare en enkelt gang at se en film, han gider at se.. Det synes jeg da ærlig talt er en fed løsning! :) - min egen ville selvfølgelig være at tage i biffen med nogle andre, men det må de jo om ;)

Det er faktisk et meget fedt koncept. Det er jo også blevet mere populært at kærester og ægtefolk tager på hver deres ferie, da hun hellere vil shoppe og han hellere vil til vegas og spille :)
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#13 HonoDelLoce 13 år siden

Wangsgaard (12) skrev:
Det er jo også blevet mere populært at kærester og ægtefolk tager på hver deres ferie, da hun hellere vil shoppe og han hellere vil til vegas og spille :)

Hehe - det er så The Extreme Version af konceptet :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#14 elwood 13 år siden

Jeg var inde og se As good as it gets alene, da den kom ud, meget hyggeligt egentlig.

Jeg har også overvejet det til Black Swan, fordi jeg nok ikke finder nogen og tage ind og se den med, men jeg vil gerne se den fordi alle snakker om den, og det er irreterende ikke og ku deltage i evt. samtaler.

The American fik jeg heller aldrig set, den har jeg så bestilt på BD nu.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#15 tiany 13 år siden

Altså vi burde allesamme bo tættere på hinanden, så var vi fri for at tage i bio selv :P
Valar morghulis
Gravatar

#16 RasmusFL 13 år siden

var på studietur med min 3.G klasse hvor jeg med en håndfuld drenge havde planlagt at fange 'Enter the Void' i en tysk biograf. De andre bakkede ud da tiden var knap og tidsplanerne stramme, men jeg fandt tid og sluprede 5-6 øl i mig på en bænk før jeg sent om aftenen begav mig ind i mørket (havde på fornemmelsen en lille promille kun ville løfte oplevelsen - og ganske rigtigt!). Hele oplevelsen mindede mig bare om hvor meget jeg elsker at se film. Jeg følte mig forpligtningsløs, skulle ikke 'behage' nogen med en film, der helt tydeligt var ude på at provokere og flere steder frastøde. Senere på natten ramte jeg min klasse i byen til hæder og druk. En fantastisk oplevelse.

Herudover har jeg kun set én film alene i biografen pga. manglende opbakning fra den sociale omgangskreds. Anton Corbijns 'Control'. Igen, en intens oplevelse og følelsen af ikke at have en siddemakker var underligt befriende.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#17 Highland Park 13 år siden

#10: Betragt den hermed som bekræftet. ;)

Jeg har altid gået alene i biografen, når jeg har haft lyst til at se en film, og vennerne enten ikke kunne, var interesseret i at se den pågældende film eller der var tale om en pludselig indskydelse. Jeg er fløjtende ligeglad med, hvad andre måtte tænke. Desuden er der masser af mennesker, der går alene i biografen - især tidligt på dagen, hvor det sjældent er nødvendigt at bestille på forhånd for at få en god plads, hvor det er billigere, og hvor der, som regel, er færre forstyrrende personer til stede.

Mit bedste råd til dig er at lade være med at gruble så meget over det og i stedet tage en rask beslutning, når lysten melder sig, og simpelthen gøre det. Forkæl dig selv og nyd det i fulde drag. :)

Senest så jeg "Black Swan" alene i biografen.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#18 Wangsgaard 13 år siden

Tak det vil jeg også gøre og prøve det. Skal jo nå at se The fighter og 127 hours inden d. 27 :D
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#19 Kruse 13 år siden

Jeg har tidligere også kun gået i biffen sammen med venner, men efter at jeg har flyttet til Århus er jeg begyndt at gå i biografen alene. Det var da også en smule en hurdle i starten som skulle overkommes, men nu har jeg ikke rigtigt noget problem med det. Og så giver det mig mulighed for at se de film jeg selv gerne vil se, og ikke nogle tåbelige film som mine venner for det meste vil se :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#20 Collateral 13 år siden

Jeg har gjort det en gang. Og det var da jeg fik en billet forærende til LOTR:ROTK af en jeg ikke kendte, hvis søn var blevet forhindret. Anyway, der var det ikke noget problem. Grunden til at jeg for det meste har nogen med nu er vel i bund og grund at det ofte er rart at "gøre en tur ud af det", altså at man har det rart med en person man godt kan lide samtidig. Plus at man har en at diskuterer og i nogle sammenhænge holde foredrag for, om filmens plusser og minusser. Har ikke bevidst undgået at gå i biffen selv, bare sjældent det falder sådan ud.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: