Gravatar

#51 filmz-Bruce 16 år siden

Som vi tidligere "kom ind på" i en anden tråd om subjektivitet, er subjektiviteten ikke en grund til at afholde folk fra diskussion. Kvalitet kan absolut også diskuteres og jeg mener da også, at det er muligt at argumentere for, at DR2 premieres output er langt mindre kvalitetsmæssigt tilfredsstillende ifht. det output, som f.eks. Bogart genererede, uanset om nogle finder programmets struktur og stil langt mere underholdende.

Hvis det gør mig elitær, jamen så må jeg med et smil tage den på min kappe :) Jeg ser i såfald ikke termen elitær som noget negativt, men rettere, at målgruppen for filmanmeldelser i TV, er opflaskede med de udvandede koncepter i TV, at de har svært ved at sidde stille til kedelige kvalitets udsendelser, hvor skærmen ikke flimrer. programlederen laver jokes, eller man forsøger at opfinde små koncepter, som kan holde folks fingre fra fjernbetjeningen.

Det har i høj grad noget at gøre med tilvænning, opdragelse, vaner og udbud. I dagens medieverden, hvor 50 programmer konkurrerer med seernes gunst hver aften, så finder de fleste vej til den lette underholdning, som er totalt dominerende. Modsat da DR1 og TV2 nærmest havde monopol i landskabet, hvor oplysende programmer netop indeholdt oplysning og hvor programlederne var eksperter i de emner, de nu engang skulle oplyse om. Ole Michelsen skulle ikke uddannes i medieluder faget. Han skulle ikke være hip, trendy eller fange publikum på andet end hans metier og han kunne stå stille og snakke til skærmen uden skræk for zappende TV publikummer.

Der ER bare forskel i dag. Oplysning uden at være pakket ind i bling-bling, er ikke salgbart for masserne i dag og enten lever man med dette og producerer for små målgrupper, eller man sætter seertal øverst på dagsordenen og forsøger at få så mange til at se et program som overhovedet muligt og ser dette som et kvalitetsstempel i sig selv. Resultatet er et program som Premiere som kort sagt er ligegyldighed.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#52 kasperfmn 16 år siden

#51 Du ramte min mening mere eller mindre præcist. I salute you.

Skriv ny kommentar: