Gravatar

#1 Spanner 16 år siden

Jeg sad i går og så DR2 Premiere. Jeg tænkte, at jeg ville se, hvad selvudnævnte filmprofet Mikkel Munch-Fals havde at sige om Star Trek samt om Engle og dæmoner.

Engle og Dæmoner var den første film, han "anmeldte". Anmeldelsen tog form af en prædiken, hvor Munch-Fals brugte rigtig meget tid på at proklamere, at han ikke troede på Gud. Ikke et ord om filmen bortset lige fra i indledningen, hvor han kaldte den velproduceret. Intet, der kunne fortælle mig, hvorvidt jeg skulle ofre mine penge på en biografbillet.

Star Trek anmeldelsen stak af på samme måde: en hel masse snak om, at han ikke kunne holde science fiction film ud, men manden havde intet sagligt at sige om, hvordan filmen var skruet sammen. Det er lige før, jeg har ham mistænkt for slet ikke at have set den.

Jeg har tidligere været skuffet over mængden af egentlig anmeldelse, der er i DR2 Premiere, men i går aftes var et nyt lavpunkt.

Nogen kommentarer?
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#2 filmz-Bruce 16 år siden

Han har vel mere travlt med at promovere personen Mikkel Munch-Fals i diverse interviews i diverse magasiner, end at promovere sit manglende kendskab til film. Tror jeg går en tur på Værnedamsvej. Med lidt held støder man på Ole Michelsen.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 Highland Park 16 år siden

#1: Ja, det lyder godt nok som hr. Munch-Fals og overrasker mig derfor slet ikke.
Det er en skændsel, at han får lov til at stå i spidsen for et såkaldt filmprogram.
På den anden side kan det vel næppe komme bag på en, eftersom vi lever i en tid, hvor seertal tildeles alt for stor betydning, og der derfor lefles for det brede publikum og ofte tales til laveste fællesnævner. Programmet handler mest om ham selv og meget lidt om film. Spild af tid.

#2: Hehe... ja, du er sgu så heldig. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#4 elwood 16 år siden

Jeg ser Spise med Price, det ved man hvad er 8-)

har ik set Dr2 Premiere i lang tid.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5 Norrah 16 år siden

Kan nu meget godt li' det!
Han har personlighed.
Gravatar

#6 filmz-Bruce 16 år siden

Det havde Hitler også, men han var en middelmådig maler ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 elwood 16 år siden

Men en fantastisk Komiker!

Og Bare fordi Peter Lundin er god til og male ansigt, gør det ham ikke automatisk til børnes ven.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 jessup 16 år siden

#1 har ikke set det specifikke program som du omtaler. Men Pauline Kael(kritiker, anmelder) kunne sagtens skrive 3 sider i en anmeldelse uden at nævne : film,instruktør,skuespilllere. Hun kunne tale om (sin)barndom om hvorfor alle briter virker som homoseksuelle osv.

Det er en stil der kræver en form for storhedsvanvid - ikke at han når hende til fodsålerne.

This is just until June
Gravatar

#9 Highland Park 16 år siden

elwood (7) skrev:
Men en fantastisk Komiker!

Det tør siges!:
[url= dog's got no nose!"[/url]
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#10 Norrah 16 år siden

#6 hitler brugte ikke hans karisma til at vurdere andres kunst. Anmeldere behøver ikke at havde talent for at skabe. De skal sidde med den røde pen og sige, det her går aldrig.

Sagde ikke han er Ole Michelsen, ingen vil nå bogarts charisma.
Men jeg er underholdt, og jeg kan bruge ham som måle pind, da jeg har kunne gætte stjerne med 95% succes rate so far.
Det betyder vi er på bølgelængde, og det kan jeg bruge til at vurdere film på forhånd.

Jeg ikke altid er enig i hans vurdering, f.eks. den der knalert film. Men jeg tror faktisk vi har meget til fælles. (inden for film)

Syntes star trek delen var skæg, han erkender han ikke er i stand til at vurdere det subjektivt, så derfor fik han lige en gruppe folk der kan li det til at give tilsvarende folk et indblik. Har forresten aldrig set en Star Trek film, så det var samme vinkel som jeg er nød til at tage når jeg bliver tvunget til at se den.

Skriv ny kommentar: