Gravatar

#1 Guts 22 år siden

Nu da jeg sidder her med cremen af dansk film-viden, kunne jeg godt taenke mig at udnytte dette og faa at vide hvilke film/DVD'er der BARE er et MUST i en samling?!

Svarene maa gerne uddybes....+hvis der findes en billig (fed) udgave, maa der gerne medfoelge links hertil.
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#2 DarkLight 22 år siden

Mange er omtalt her: Top 100

Ellers er de fedeste udgivelser i Heads up trådene
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#3 Guts 22 år siden

Ja..okay.

Det var mere for at få folks mening omkring hvorfor den pågældende film er fed og hvilke specs der er på de forskellige film (og så er de samlet på et sted istedet for flere forskellige).
Hvis man kigger på Top 100 så får jeg bare titlen, men ingen udtalelse om HVORFOR den er fed.

Det kunne jeg godt tænke mig herinde.
Gravatar

#4 El vez 22 år siden

Du kan også følge med i "Hvad modtog du idag" tråden, hvor folk skriver hvad de sidst har fået ind på hylden :)

Her har jeg et par bud på lækre udgivelser både hvad angår udseende og indhold:
Alien Quadrilogy R1
Band Of Brothers Military Ed. R3
Equilibrium R3
Fight Club Digipack R1
Indiana Jones Luxury Gift Set R3
Lion King R1
Leon R3
LOTR, Extended Editions
Memento dts Limited Ed. R1
M. Night Shyamalan Box (Vista Series) R1
Ninja Scroll 10th Anniv Ed. R1
Once Upon A Time In The West
Reservoir Dogs dts R1
Se7en Digipack R1
Trainspotting Definitive Ed. R2
X-Men Collection R1

Du kan finde titlerne på www.axelmusic.dk.

Hvis du vil læse mere info om filmene kan du kigge på www.dvdcompare.net, hvor du både kan læse om indpakning og ekstramateriale. Hvis du slår en given film op har de kåre den bedste udgave efter deres mening nederst på siden.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#5 DarkLight 22 år siden

Og folks meninger om en film er der i tusindvis af tråde af. Det er ikke til at samle et sted.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#6 Guts 22 år siden

Nej...det kan jeg godt se.

Jeg finder bare min info på de andre tråde...

Thanx anyway...
Gravatar

#7 filmz-cko 22 år siden

Det eneste MUST HAVE du skal gå ud fra er hvad du har lyst til at eje selv.

Mange ville f.eks mene at et mest have er LOTR extended DVD'erne, men de film siger ikke mig alverden, skulle jeg så købe dem? nej...

Et must have for mig var f.eks The Seven Samurai, men det betyder ikke at det er en film du vil bryde dig om...
........................................
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Gravatar

#8 Guts 22 år siden

Helt sikkert. Det forstår jeg godt.

Men så er det jo værd for mig at undersøge og derved finde ud af om den pågældende film er værd at investere i.
Derved får jeg øjnene op for film jeg måske havde glemt eller overset.
Det er mest det jeg vil bruge denne tråd til.
Gravatar

#9 McPeter 22 år siden

Til det vil jeg så sige at mine LOTR EE nok er de bedste DVD-udgivelser jeg har - OG jeg synes også at filmene er gode ud over det... :-)

Også noget der ikke er til at komme udenom er Indiana Jones-trilogien og Back to the Future. Sidstnævnte findes der dog forskellige udgaver af og det er vidst også noget med at nogle af dem er fejl-framed. Du kan læse mere på www.dvdcompare.net

Derudover synes jeg også at min Tron 2-disc CE er noget særligt - ikke så meget fordi at filmen er den bedste, men fordi det er ret spændende at se det extra-materiale der er om de første computer-effekter på film og de teknikker de har brugt for at få det til at se ud som det gør i den 'elektroniske verden' (det er noget med en masse håndfarvede lag ovenpå de optagede frames)

Vil også anbefale Dances With Wolves 3-disc SE - alene af den grund at det er den forlængede udgave af filmen, som jeg personligt synes øger nydelsesværdien.

Tarzan 2-disc CE har også noget IMO rigtigt fedt ekstra-materiale. Ud over en masse om hvordan de har tegnet den er der f.eks. også nogle originale demo-optagelser med Phil Collins som udkast til de fantastiske sange fra filmen. Mange af dem er så tidlig i processen at der kun er 'dummy-lyrics', dvs. meningsløse fyld-ord istedet for sangtekst - bare for at se hvordan melodien fungerer.

Pga. min interesse for animerede film holder jeg generelt af deres 2-disc udgivelser: Lion King, Monsters Inc, Shrek, Valhalla, Bjergkøbing Gran Prix, etc.
Apropos, så er The Nightmare Before Christmas desuden også en fed udgivelse selvom den kun er på 1 DVD. Indeholder bl.a. Tim Burton-kortfilmene Frankenweenie og Vincent.

Derudover synes jeg også godt om Black Hawk Down 2-disc udgaven. Der er også dejligt meget ekstramateriale om mange forskellige aspekter af filmen. Ved der findes en 3-disc (og 4-disc?) udgave også, men ved ikke om det er værd at anskaffe sig den istedet.

Terminator 2 Ultimate Edition indeholder også så utroligt meget ekstra-materiale at jeg indtil videre har givet op at se det hele igennem. Det er helt utroligt så meget der er med (ud over både original og forlænget udgave af filmen). Den danske udgave mangler dog DTS selvom det står på...

Det var lidt for nu...har mange andre DVDer jeg ikke ville undvære, men det skyldes jo også selve filmene... :-)
Håber det var en hjælp? :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#10 El vez 22 år siden

Et par kommentarer:
Mht. Dances With Wolves, må denne udgivelse stå som en klar vinder.

Black Hawk Down findes ganske rigtigt både i en 1, 2, 3 og 4-disc udgave.
1 disc'en (den danske) har dts men selvsagt ikke så meget ekstramateriale.
2 disc'en har ikke dts men mere ekstramateriale.
3 disc'en ditto.
4 disc udgaven er en superbit, så der er ingen kommentarspor på, til gengæld er der DTS på og den 4. cd er soundtracket.
---

Guts, det virker lidt omfattende at skulle komme med sådanne begrundelser for alle ens favoritudgivelser, det er nok derfor de fleste har givet lidt op mht denne tråd :)

Mit forslag er istedet at du:
1) Finder nogle lister med folks yndlingsfilm som DarkLight foreslår i #2 og finde ud af hvilke af dem du godt kunne tænke dig på dvd.
2) Slå filmen op på www.dvdcompare.net for at se hvilke udgivelser der findes og derefter på www.axelmusic.dk for at se hvilke af de udgivelser der er nemme at få fat i (axel har et kæmpe udvalg).
3) Hvis du stadig er i tvivl om hvilken udgave du skal købe / er tilgængelig kan du spørge folk i denne tråd.
4) Løbende følger med i "Heads Up" og "Idag har jeg modtaget" trådene, hvis du ikke vil gå glip af noget.

-Efter denne formular er det lykkedes mig de sidste par måneder at bringe mig selv på randen af økonomisk ruin pga dvd indkøb, så mon ikke det også kan lykkes for dig ?

Det tror jeg nok det kan ;)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: