Må man anbefale Moviecollectorz et film kartotek jeg har brugt i mange år efter hånden. Et super godt program IMO, kender dog ikke DVD profiler så kan ikke rigtig sammenligne dem, andet end at de vist koster nogenlunde det samme.
Du kan hente en demo af programmet på deres hjemmeside, der har en maks på 50 film mener jeg det er.
NB - husk hvis du beslutter dig for at købe det, registere dig inden du køber så er der vist et par dollar rabat.
NB NB - MovieCollector har et dansk "plug-in" som oversætter alt tekst i programmet til dansk.
Jeg må indrømme at jeg tog chancen og downloadede den gratis prøveversion for at se hvad det var for noget. Og jeg må sige at jeg overhovedet ikke er blevet skuffet. Det lever bestemt op til mine forventninger om hvad et sådan program skal kunne. Og hvis man hentede programmet først fik man 4$ i rabat. Det er vel også en slags penge. :)
Tak for heads up..
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Hehe.. Var måske lidt hurtigt ude tidligere.. Men..
Efter at have prøvet det lidt og haft muligheden for at lægge mere end én film ind må jeg indrømme at skuffelsen lynhurtigt er kommet. Det er ikke engang halvdelen af filmene den overhovedet finder ved hjælp af stregkoden og dem den endelig finder er fyldt med forkerte oplysninger. Lige pt er jeg glad for at jeg ikke nåede at smide penge efter dette program.
Stiller jeg for store krav til programmerne eller hvad...?
#65 - Det synes jeg ikke du gør. Jeg er personligt meget glad for DVDProfiler, og selvom der da er enkelte titler, der ikke findes i databasen, så er det langt fra halvdelen af de udgivelser jeg køber, som jeg selv må indtaste.
Jeg har selv prøvet Moviecollector for en del år siden, og jeg brød mig ikke om det på daværende tidspunkt, så fandt jeg DVDProfiler, og har aldrig været fristet til at prøve andet.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Hvis det er helt nye eller små titler, er det ikke usædvanligt, at DVDProfiler ikke har dem, men det er jo et brugerbaseret program, så det betyder bare, at ingen endnu har føjet dem til databasen. Det kan man jo så selv passende gøre.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
#66 - Lige så snart det kører igen vil jeg også gerne prøve DVDProfiler. Det har jo trods alt fået ret gode ord med på vejen og prisen er fornuftig. Men også bare for at se det i forhold til MovieCollector som jeg jo allerede har prøvet.
#67 - Men så skal du jo selv tilføje de forskellige info om DVD'en såsom Region, subs, lydspor etc ..?
#68 - Jeg er med på at det er et brugerbaseret program. Men stadigvæk er der også nogle, for mit vedkommende, vigtige ting programmet skal kunne. Heriblandt at gøre det nemmere at katalogisere mine DVD film. Altså også uden alt for meget "tastearbejde". Selvfølgelig er der lidt arbejde i det og det er selvfølgelig også iorden. :)
#69 Ikke altid, den kan godt finde film, på bl.a amazon, sendit og DVD empire ved hjælp af titlen, og der igennem finde de extra features og hvad der nu ellers er på DVD, ja nogle gang skal man tage region 1 film og så selv skifte til region 2, men hellere det (det er trods alt en menu man vælger fra) end at sidde og skrive alt ekstra materialet ind.
Jeg tror uanset hvilket program du vælger så vil der altid være lidt arbejde ved det, men nu kan du jo se hvilken et du syntes bedst om, og der er mindst arbejde ved at ved lige holde.
Jeg bliver ved Moviecollector og så selv om DVD profiler måske er bedere, for jeg gider ikke flytte alle mine film over i et nyt kartotek :), så husk at teste igennem før du beslutter dig.
#61 aknot 18 år siden
Må man anbefale Moviecollectorz et film kartotek jeg har brugt i mange år efter hånden.
Et super godt program IMO, kender dog ikke DVD profiler så kan ikke rigtig sammenligne dem, andet end at de vist koster nogenlunde det samme.
Du kan hente en demo af programmet på deres hjemmeside, der har en maks på 50 film mener jeg det er.
NB - husk hvis du beslutter dig for at købe det, registere dig inden du køber så er der vist et par dollar rabat.
NB NB - MovieCollector har et dansk "plug-in" som oversætter alt tekst i programmet til dansk.
#62 Bony 18 år siden
Det ser ellers meget fint ud. Hvad får du mere i Pro pakken end i standard? Synes ikke at kunne se det nogen steder..
#63 Bony 18 år siden
#64 Bony 18 år siden
Jeg må indrømme at jeg tog chancen og downloadede den gratis prøveversion for at se hvad det var for noget. Og jeg må sige at jeg overhovedet ikke er blevet skuffet. Det lever bestemt op til mine forventninger om hvad et sådan program skal kunne. Og hvis man hentede programmet først fik man 4$ i rabat. Det er vel også en slags penge. :)
Tak for heads up..
#65 Bony 18 år siden
Hehe.. Var måske lidt hurtigt ude tidligere.. Men..
Efter at have prøvet det lidt og haft muligheden for at lægge mere end én film ind må jeg indrømme at skuffelsen lynhurtigt er kommet. Det er ikke engang halvdelen af filmene den overhovedet finder ved hjælp af stregkoden og dem den endelig finder er fyldt med forkerte oplysninger. Lige pt er jeg glad for at jeg ikke nåede at smide penge efter dette program.
Stiller jeg for store krav til programmerne eller hvad...?
#66 dyg 18 år siden
Jeg har selv prøvet Moviecollector for en del år siden, og jeg brød mig ikke om det på daværende tidspunkt, så fandt jeg DVDProfiler, og har aldrig været fristet til at prøve andet.
#67 aknot 18 år siden
Jeg er nu godt tilfreds, men jeg bruger heller ikke stregkode men bare film titel til at finde den film jeg vil lægge ind i kartoteket.
#68 chandler75 18 år siden
#69 Bony 18 år siden
#67 - Men så skal du jo selv tilføje de forskellige info om DVD'en såsom Region, subs, lydspor etc ..?
#68 - Jeg er med på at det er et brugerbaseret program. Men stadigvæk er der også nogle, for mit vedkommende, vigtige ting programmet skal kunne. Heriblandt at gøre det nemmere at katalogisere mine DVD film. Altså også uden alt for meget "tastearbejde". Selvfølgelig er der lidt arbejde i det og det er selvfølgelig også iorden. :)
#70 aknot 18 år siden
Ikke altid, den kan godt finde film, på bl.a amazon, sendit og DVD empire ved hjælp af titlen, og der igennem finde de extra features og hvad der nu ellers er på DVD, ja nogle gang skal man tage region 1 film og så selv skifte til region 2, men hellere det (det er trods alt en menu man vælger fra) end at sidde og skrive alt ekstra materialet ind.
Jeg tror uanset hvilket program du vælger så vil der altid være lidt arbejde ved det, men nu kan du jo se hvilken et du syntes bedst om, og der er mindst arbejde ved at ved lige holde.
Jeg bliver ved Moviecollector og så selv om DVD profiler måske er bedere, for jeg gider ikke flytte alle mine film over i et nyt kartotek :), så husk at teste igennem før du beslutter dig.