Jeg kendte engang en, der arbejdede som sælger for Nordisk Film. Han kørte rundt til kiosker, videoforretninger og forhandlere og solgte VHSfilm. De havde en monster filmsamling hjemme ved dem. Så i det tilfælde skulle du en tur på handelsskolen tror jeg. (salg og marketing) Men det er nok ikke et job der hænger på træerne, da frynsegoderne er ret gode.
Som andre har nævnt, så synes jeg du skulle få et medhjælperjob i din biograf. Der starter man med at øse popcorn op, og sælge billetter osv., men det er da ét skridt på vejen til operatørstolen.
Og som det også er nævnt, så er netværk vigtigt. Også når man skal finde andre jobs. Du kunne opbygge et godt netværk i en biograf, og hvis du viser dig flittig og fleksibel, så er vejen til drømmene bredere.
Man kommer aldrig bare fra A til Å. Der er en masse "mellemstationer" du skal af på først, skabe den nødvendige erfaring. For at nå hvor jeg er nu, har jeg stået på fabrik i mange år. Men når man så endelig er dér hvor man ønsker at være, er det det mere anstrengelserne værd. Man har arbejdet for det!
Alternativt: spil lotto ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#38 Jeg går i 3.g nu og synes at man f.eks. har meget større frihed på gym end i folkeskolen, som der tidligere er sagt er der stor forskel på hvordan man arbejder på uddannelsen, om man læser alle sine lektier osv. Der er mange afleveringer, der skal laves - dansk, engelsk og andre fag med skriftlige aspekter (jeg selv har tysk, samfundsfag og matematik foruden ved). på mit gymnasium har vi mange sociale aktiviteter på tværs af klasser, så som fredagscaféer osv. Der er selvfølgelig meget arbejde, men det er dog også meget forskelligt alt efter, hvilken linje man vælger. Jeg går på en "sproglig" linje med samfundsfag som tredje hovedfag og vi ligger slet ikke under det samme pres som dem der læser fysik og matematik på højniveau! Men der er jo stor forskel fra skole til skole! :)
#41 MOVIE1000 16 år siden
#42 gi-jones 16 år siden
#43 davenport 16 år siden
Så i det tilfælde skulle du en tur på handelsskolen tror jeg. (salg og marketing)
Men det er nok ikke et job der hænger på træerne, da frynsegoderne er ret gode.
Som andre har nævnt, så synes jeg du skulle få et medhjælperjob i din biograf. Der starter man med at øse popcorn op, og sælge billetter osv., men det er da ét skridt på vejen til operatørstolen.
Og som det også er nævnt, så er netværk vigtigt. Også når man skal finde andre jobs. Du kunne opbygge et godt netværk i en biograf, og hvis du viser dig flittig og fleksibel, så er vejen til drømmene bredere.
Man kommer aldrig bare fra A til Å. Der er en masse "mellemstationer" du skal af på først, skabe den nødvendige erfaring.
For at nå hvor jeg er nu, har jeg stået på fabrik i mange år. Men når man så endelig er dér hvor man ønsker at være, er det det mere anstrengelserne værd. Man har arbejdet for det!
Alternativt: spil lotto ;)
#44 Lady Arwen 16 år siden
Jeg går i 3.g nu og synes at man f.eks. har meget større frihed på gym end i folkeskolen, som der tidligere er sagt er der stor forskel på hvordan man arbejder på uddannelsen, om man læser alle sine lektier osv. Der er mange afleveringer, der skal laves - dansk, engelsk og andre fag med skriftlige aspekter (jeg selv har tysk, samfundsfag og matematik foruden ved). på mit gymnasium har vi mange sociale aktiviteter på tværs af klasser, så som fredagscaféer osv. Der er selvfølgelig meget arbejde, men det er dog også meget forskelligt alt efter, hvilken linje man vælger. Jeg går på en "sproglig" linje med samfundsfag som tredje hovedfag og vi ligger slet ikke under det samme pres som dem der læser fysik og matematik på højniveau! Men der er jo stor forskel fra skole til skole! :)