hej jeg er en dreng som går i 9. og skal i 10. efter 9. og jeg ved ikke hvad jeg skal efter 10.
ville gerne arbejde med film nogen der har nogle forslag fordi min u-uvejleder er bare en bitch og hun kan ikke hjælpe mig hun forstår mig ikke så må jeg prøve at komme til eksperterne herinde og høre om i havde nogle ideer
det skal bare være noget med film bare der indgår film i arbejdet er det fint med mig
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Har du overvejet at tage 10. klasse på efterskole med filmlinje? Derefter er der sikkert mulighed for højskoler, men jeg ved flere gymnasier også har film/medielinjer.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Du bør i mine øjne gå efter først at få en gymnasial uddannelse. Uden den bliver det svært at komme nogen steder hen, og samtidig er den en sikkerhed, hvis nu du ikke slipper igennem nåleøjet til filmbranchen (hvilket de færreste gør). Som lagoni siger er der mange steder hvor det er en mulighed at have film på et eller andet niveau som suplement til de øvrige fag. Det skal du dog nok snakke med din vejleder om. Så spørg hende konkret om gymnasiale uddannelse med film som en eller anden form for linie.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Det er måske de færreste skoler der har en "filmlinje" men ved at der på mit gymnasium (går selv i 3.g) er mediefag som valgfag hvor man kan lærer noget om teknikken bag film osv. Ville umiddelbart som dem ovenfor sige at du skulle vælge en gymnasial udd. og så finde et studium måske bagefter der er filmrelateret. På gym kan der også være mulighed for drama som valgfag... :)
Ja, vi har også mediefag på mit gymnasium. Tror generelt, at man kan vælge mediefag på mange gymnasielle uddannelser, så hvis du starter med det, og snakker med din studievejleder på gymnasiet, tror jeg du er på vej i den rigtige retning ;)
Som de andre, så er det altid rart at have gymnasial uddannelse i baghånden, hvis alt andet slår fejl.
Dog vil jeg personligt tilføje, at du ikke skal forvente noget specielt af disse film-linjer, som du har mulighed for at vælge på diverse gymnasier! Mediefag hører til kategorien "kunstneriske fag", men dine kunsteriske evner bliver ligefrem ikke sat på prøve. Du bliver undervist i forskellige analysemetoder, dramaturgiske modeller, fortælleforhold og filmsprogets terminologi, samt diverse optageprincipper og optagetekniker. Dertil vises en række middelmådige film, som muligvis ligger op til en dybere analyse. Jeg fik absolut intet ud af dét ene år, hvor jeg have mediefag. Læren havde tydeligvis ingen hensigt i at lære os noget; taget i betragtning af, at jeg tvang ham til at vise klassen "Citizen Kane", gennemgik vi ikke engang filmen på klassen. De fleste sov godt nok også under filmen, men som lærer burde han fandme taget lidt initiativ! Nej, i stedet skulle vi beskæftige os med "Napola: Hitler's Elite", som åbenbart havde flere filmiske kvaliteter end Welles' milepæl... ... det var ikke rart!
MOVIE1000 (7) skrev:
ok tak for de mange svar indtil videre men ville helst undgå en gymnasie uddannelse
Hvorfor? Den åbner oceaner af fremtidige muligheder!
#8 Hvis man har det knap så godt med det boglige, er det måske ikke det oplagte valg.
Ja okay, det kunne der selvfølgelig være noget om. Jeg vil dog mene, at de fleste sagtens kan gennemføre gymnasiet, hvis de bare tager sig lidt sammen. Bare fordi, at man ikke får topkarakterer, eller hvis man ligger lidt under gennemsnittet, er det jo ikke ensbetydende med, at man ikke kan bruge uddannelsen til noget.
#1 MOVIE1000 16 år siden
ville gerne arbejde med film nogen der har nogle forslag fordi min u-uvejleder er bare en bitch og hun kan ikke hjælpe mig hun forstår mig ikke så må jeg prøve at komme til eksperterne herinde og høre om i havde nogle ideer
det skal bare være noget med film bare der indgår film i arbejdet er det fint med mig
#2 lagoni 16 år siden
#3 MOVIE1000 16 år siden
#4 gi-jones 16 år siden
#5 Lady Arwen 16 år siden
#6 database 16 år siden
#7 MOVIE1000 16 år siden
#8 Antlion 16 år siden
Dog vil jeg personligt tilføje, at du ikke skal forvente noget specielt af disse film-linjer, som du har mulighed for at vælge på diverse gymnasier! Mediefag hører til kategorien "kunstneriske fag", men dine kunsteriske evner bliver ligefrem ikke sat på prøve. Du bliver undervist i forskellige analysemetoder, dramaturgiske modeller, fortælleforhold og filmsprogets terminologi, samt diverse optageprincipper og optagetekniker. Dertil vises en række middelmådige film, som muligvis ligger op til en dybere analyse. Jeg fik absolut intet ud af dét ene år, hvor jeg have mediefag. Læren havde tydeligvis ingen hensigt i at lære os noget; taget i betragtning af, at jeg tvang ham til at vise klassen "Citizen Kane", gennemgik vi ikke engang filmen på klassen. De fleste sov godt nok også under filmen, men som lærer burde han fandme taget lidt initiativ! Nej, i stedet skulle vi beskæftige os med "Napola: Hitler's Elite", som åbenbart havde flere filmiske kvaliteter end Welles' milepæl...
... det var ikke rart!
Hvorfor? Den åbner oceaner af fremtidige muligheder!
#9 inflector 16 år siden
#10 Antlion 16 år siden
Ja okay, det kunne der selvfølgelig være noget om. Jeg vil dog mene, at de fleste sagtens kan gennemføre gymnasiet, hvis de bare tager sig lidt sammen. Bare fordi, at man ikke får topkarakterer, eller hvis man ligger lidt under gennemsnittet, er det jo ikke ensbetydende med, at man ikke kan bruge uddannelsen til noget.