med alle de svar i har givet mig har i virkelig gjordt mig i tvivl. film er mit liv (se/vurdere film) jeg kan ikke forestille mig et liv uden film og den viden jeg har fået her inde fra har jeg givet til dem jeg kender og de tror at det er mig der knokler med at få den viden men det er jer der kommer og deler den ud her inde på filmz.dk
tak til jer alle brugere fra filmz.dk
er også i gang med at skrive indtil børnenes rekordbog indenfor kategori samlinger jeg har ca. 800 dvder
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Egentlig tror jeg ikke vores råd er særlig forskellige. Det lyder ikke på mig som om du nødvendigvis vil have en karriere indenfor filmproduktion, men bare noget der har med film at gøre. I så fald er det jo bare et spørgsmål om at få et job hos Blockbuster, eller din lokale video-pusher eller biograf, imens du tager en uddannelse. Det enstemmige kor mener dog bare at du skal sørge for at få dig en uddannelse, af den ene eller den anden slags. Hvis du ikke er den boglige type, så gå efter noget andet. Det er bare ikke fedt at bruge resten af sit liv i Blockbuster (med mindre du er chef selvfølgelig).
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
lyder det ikke som du fx vil instruere eller klippe, men mere noget i stil med anmelder eller arbejde med filmindkøb o.l., altså mere beskæftige sig med film når de er færdige. Netop det lyder for mig som noget der kræver en uddannelse indenfor måske noget marketing (måske noget som det her) eller filmvidenskab.
Det kan være jeg har misforstået hvad du vil, så det ovenstående er bare et bud. Lige meget hvad, så skal du gøre dig klart hvad du vil, for 'at arbejde med film' er nok for bredt og det må være svært at vide hvor man skal søge videre information/afklaring. Det er ikke for at lyde for formanende, jeg er 25 år og ved stadig ikke hvad jeg vil :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
#36 - hvis det er noget i den stil du kunne tænke dig, så vil jeg stadig kraftigt anbefale en ungdomsuddannelse. Hvis du vil læse fx den uddannelse jeg linkede til, skal du have en gymnasial uddannelse først.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
#38 - Det er jo svært at forklare. Nogen har nemt ved en videregående uddannelse og andre må knokle sig i gennem den. Nogen skal terpe flere timer hver dag, mens andre får gode karakterer uden at åbne en bog.
Men én ting er sikkert. Hvis man virkelig vil gennemføre, så kan man også sagtens. På de fleste gymnasier eller handelsskoler er der også lektiehjælp eller ordblindeundervisning, så der også er muligheder for de der har det lidt sværere end resten.
Derudover er det sociale miljø, efter min mening, langt bedre end det er i folkeskolen. Man begynder at blive opfattet som en "voksen", hvilket også kan have en god motivation på mange.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
#34: Det er fandme godt nok en rådden måde at svare. Jeg prøver helt ærligt bare at hjælpe dig, og essensen af mit indlæg var ikke at du skulle arbejde i Blockbuster, men at du skal få dig en uddannelse.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#31 gi-jones 16 år siden
#32 MOVIE1000 16 år siden
tak til jer alle brugere fra filmz.dk
er også i gang med at skrive indtil børnenes rekordbog indenfor kategori samlinger jeg har ca. 800 dvder
#33 gi-jones 16 år siden
#34 MOVIE1000 16 år siden
#35 lagoni 16 år siden
lyder det ikke som du fx vil instruere eller klippe, men mere noget i stil med anmelder eller arbejde med filmindkøb o.l., altså mere beskæftige sig med film når de er færdige. Netop det lyder for mig som noget der kræver en uddannelse indenfor måske noget marketing (måske noget som det her) eller filmvidenskab.
Det kan være jeg har misforstået hvad du vil, så det ovenstående er bare et bud. Lige meget hvad, så skal du gøre dig klart hvad du vil, for 'at arbejde med film' er nok for bredt og det må være svært at vide hvor man skal søge videre information/afklaring. Det er ikke for at lyde for formanende, jeg er 25 år og ved stadig ikke hvad jeg vil :)
#36 MOVIE1000 16 år siden
#37 lagoni 16 år siden
#38 MOVIE1000 16 år siden
#39 Bony 16 år siden
Men én ting er sikkert. Hvis man virkelig vil gennemføre, så kan man også sagtens. På de fleste gymnasier eller handelsskoler er der også lektiehjælp eller ordblindeundervisning, så der også er muligheder for de der har det lidt sværere end resten.
Derudover er det sociale miljø, efter min mening, langt bedre end det er i folkeskolen. Man begynder at blive opfattet som en "voksen", hvilket også kan have en god motivation på mange.
#40 gi-jones 16 år siden