Gravatar

#51 Ispep 11 år siden

:D

Men flere filmudtryk er sådan lidt uklare eller hvad man nu skal sige. Eller også bruges de bare efter behag og egen tolkning. Jeg tænker også ofte på udtryk som B-film eller storfilm. Disse bliver ofte også brugt i sjove sammenhæng har jeg stødt på.
Gravatar

#52 BN 11 år siden

Ispep (51) skrev:

:D

Men flere filmudtryk er sådan lidt uklare eller hvad man nu skal sige. Eller også bruges de bare efter behag og egen tolkning. Jeg tænker også ofte på udtryk som B-film eller storfilm. Disse bliver ofte også brugt i sjove sammenhæng har jeg stødt på.

Sandt nok. Udtrykket B-film er både blevet brugt negativt i betydningen "andenrangs film" og neutralt som en angivelse af en low-budget film. Og ja, jeg har også set udtrykket storfilm brugt om film, hvor jeg tænkte mit. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#53 Muldgraver 11 år siden

Pécuchet (47) skrev:
Men den blev aldrig færdiggjort, gjorde den? Ellers skal Eisensteins Ivan-trilogi i hvert fald også inkluderes.

Ikke så vidt jeg ved. Men man kan jo håbe...?

Pécuchet (48) skrev:
Forresten Muldgraver (aka. Hr. Elefant):

Litteraritetsdiskussionen af Bernanos og Bresson må blive et nytårsforsæt for mit vedkommende (hvis jeg overhovedet kan sige om det), da jeg har været så dum at kaste mig ud i Heidegger i min eksamensopgave.

Man kan jo håbe? Omend Heidegger skulle være en kende krævende, tror jeg næppe, springet kan kaldes dumt. Jeg ser i hvert fald frem til at skulle have noget med fænomenologiens facetter at gøre, synes annærmelsesvist Mesterens og Elevens lyder ganske interessante. Der går dog nok mindst et års tid, førend jeg kommer så vidt...
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#54 Hr. Nielsen 11 år siden

#51 Det kan også være svært at ramme det helt konkret, i forhold til at kunne sætte et label på en film. Visse film er så tydeligt epic, mens andre ligger i grænselandet. Er Livets Træ episk? For mig ikke (og det har intet med min mening om den at gøre), men den ligger indenfor feltet må jeg jo give dig, hvis jeg ser hvad du skriver om den og selve ordret.

B-film er også som med både Epic og Storfilm af en dynamisk størrelse, så uanset at jeg mener det forkert, kan det være rigtigt for så mange andre. Et eksempel er jo netop b-film. Det er ikke et ord jeg vil bruge overfor de fleste jeg kender, da de vil opfatte det som negativt og tror jeg mener en pissedårlig film:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#55 PredatorX 11 år siden

Erh, betyder episk ikke en fortælling der strækker sig over tid? Ergo må Tree of Life om noget være episk.

B-film er film med et lille budget.
thecleansing.net : you call we kill

Skriv ny kommentar: