Tulse Luper Suitcases-trilogien af Peter Greenaway
Ungdomstrilogien af Nagisa Ôshima
Så du læste ikke det her:
The Vossen (5) skrev:
Jeg siger tak til #2 og #3 for jeres eksempler. Men i må lige bære over med, at min far er nået derop i alderen, hvor dybsindige projekter ikke er sagen for ham. Næ, nej. Tjubang, action, flotte billedesider og blockbuster for alle pengene, det er mere ham. Jeg tror ikke han kan rumme særlig meget andet, desværre. Jeg er også forundret over hans smag, hvor han syntes mere om en film som "Skyline" frem for et mesterværk som "There Will Be Blood".
Bud som f.eks. Batsy fremskynder er nok mere hans væsen. Dermed afskriver jeg ikke jeres idéer, dem tror jeg bare jeg tager til mig selv, og kigger på - tusind tak, :).
Men tilbage til andre trilogier:
Mad Max Naked Gun og den mest episke af alle: Missing in Action!!!
#43 Som jeg forstår Vossen, så er han primært ude efter episke Hollywood film, men derfor kan man vel godt nævne andre trilogier, så længe det ikke genere ham. Det kan jo være han engang får lyst til at stifte bekendskab med noget andet, ligesom det måske kan inspirere andre end kun trådstarteren.
Derimod syntes jeg at det at nævne ikke trilogier, er at gå for off topic, men det er bare min mening.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Men den blev aldrig færdiggjort, gjorde den? Ellers skal Eisensteins Ivan-trilogi i hvert fald også inkluderes.
Skeloboy (43) skrev:
The Vossen (5) skrev:
Jeg siger tak til #2 og #3 for jeres eksempler. Men i må lige bære over med, at min far er nået derop i alderen, hvor dybsindige projekter ikke er sagen for ham. Næ, nej. Tjubang, action, flotte billedesider og blockbuster for alle pengene, det er mere ham. Jeg tror ikke han kan rumme særlig meget andet, desværre. Jeg er også forundret over hans smag, hvor han syntes mere om en film som "Skyline" frem for et mesterværk som "There Will Be Blood".
Bud som f.eks. Batsy fremskynder er nok mere hans væsen. Dermed afskriver jeg ikke jeres idéer, dem tror jeg bare jeg tager til mig selv, og kigger på - tusind tak, :).
Jeg håber, at tråden kan tåle lidt diversitet. De fleste af dem, jeg nævnte, er jo heller ikke "episke" på nogen måder, og måske ikke engang trilogier (Kiarostami, Scorsese, Vláčil), men nuvel.
Litteraritetsdiskussionen af Bernanos og Bresson må blive et nytårsforsæt for mit vedkommende (hvis jeg overhovedet kan sige om det), da jeg har været så dum at kaste mig ud i Heidegger i min eksamensopgave.
Den ambitiøse handling samt de massive rammer filmen udspiller sig i, vil jeg således sætte den ind under kategorien, men det kan også diskuteres? Det er jo ikke just et lille low-budget drama om to mennesker fanget i elevatoren :D
#41 BN 11 år siden
Hvad episk er der ved den?
#42 Snaden 11 år siden
#43 Skeloboy 11 år siden
Men tilbage til andre trilogier:
Mad Max
Naked Gun
og den mest episke af alle: Missing in Action!!!
#44 Kisbye 11 år siden
Som jeg forstår Vossen, så er han primært ude efter episke Hollywood film, men derfor kan man vel godt nævne andre trilogier, så længe det ikke genere ham.
Det kan jo være han engang får lyst til at stifte bekendskab med noget andet, ligesom det måske kan inspirere andre end kun trådstarteren.
Derimod syntes jeg at det at nævne ikke trilogier, er at gå for off topic, men det er bare min mening.
#45 Kisbye 11 år siden
Fandt lige den her liste, her er også del af dem vi har nævnt på: http://www.empireonline.com/features/trilogy/
#46 Skeloboy 11 år siden
Har også fundet frem til den liste, du nævner...og den er jo helt forkert :)
#47 Pécuchet 11 år siden
Men den blev aldrig færdiggjort, gjorde den? Ellers skal Eisensteins Ivan-trilogi i hvert fald også inkluderes.
Jeg håber, at tråden kan tåle lidt diversitet. De fleste af dem, jeg nævnte, er jo heller ikke "episke" på nogen måder, og måske ikke engang trilogier (Kiarostami, Scorsese, Vláčil), men nuvel.
#48 Pécuchet 11 år siden
Litteraritetsdiskussionen af Bernanos og Bresson må blive et nytårsforsæt for mit vedkommende (hvis jeg overhovedet kan sige om det), da jeg har været så dum at kaste mig ud i Heidegger i min eksamensopgave.
#49 Ispep 11 år siden
Den ambitiøse handling samt de massive rammer filmen udspiller sig i, vil jeg således sætte den ind under kategorien, men det kan også diskuteres? Det er jo ikke just et lille low-budget drama om to mennesker fanget i elevatoren :D
#50 BN 11 år siden
Okay, ud fra dette perspektiv lyder det ret fornuftigt.
hehe