Jeg havde en lang og nedern diskution med en af mine venner, som ikke mener at Film kan kaldes for kunst, da det ikke er et malerie eller en slags sang hvor der er udtryk for følser. Han mener at det udelukkene er kunstigt, fordi skuespillerne kun spiller at de er forelsket, sorgmodige eller vrede...
Det er mere ved det emne jeg får de lange snakke til og gå, men den snak har jeg haft herinde så lad det ligge.
Men ja Film er i høj grad kunst, og med hensyn til sang? jamen er det ikke også falske følser når man synger en sørgmodig sang, skal man være tudefærdig før man kan fremføre en sørgmodig sang ?
Kunst er jo noget der påvirke menneskers sanser og følser, sådan som jeg forstår ordet, og dette gør film i høj grad.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Du har sikkert ret, men film er jo stadig i prencippet Kunstige følser det er jo bare skuespil. Du mener altså at Kust så er Når noget bringer fælser frem i os?
ud over det jeg synes ikke helt at computer spil er kunst:P
Det er blot sådan jeg ser på hvis jeg kort sku give min mening 8-)
At bruinge følser frem i os, er en af tingene, hvertfald inde for filmens verden, men det er lige så meget det med at vi har et medie der kan fortolkes vidt forskellige.
Kunst er vel også meget analystisk medie, man kan analyser i evigheder, om en films budskaber og virkemidler.
Kunst er egentlig svær og diffinere konkret, det er også derfor jeg stadig har den snak om computerspil med folk nogen gange, fordi vi har hver vores opfattelse af hvad kunst er, så en anden person her på filmz, vil sikkert sige noget hel andet end det jeg siger om hvad kunst er 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Så kommer det store spørgsmål... Er alt film kunst? eller er det bare det vi fortolker som kunst vi ville kalde kunst... eller går der en strg et eller andet sted for hvad der er kunst og hvad der ikke er??
bare fordi at noget bringer følser frem i os er det så nødtvendigvis kunst? Fordi så min storesøster og eg frembragt nogle store kunstværker i tidens løb:P
men det med computerspil, er vel på et eller andet grundlag kunst, da det jo starter på et stykke papir, hvor der er en Art director der sidder og tegner og får idéer:p
Men i prencippet ville du altså kalde alt for kunst? hvad mener du med ikke helt, hvis alt kan kaldes for kunst så er den der Michael Blue-ray film hvis kunst lige meget hvor F@€% up den er.:P
Så man kunne i teorien også kalde peterplys for kunst på en eller anden måde??:P
#9: Det er jo en meget svær definition, for jeg vil jo heller ikke kalde alt musik, malerier og skulpturer for kunst. I sidste ende handler det jo om at kunst ikke er noget definerbart, men noget som beskueren selv vurderer. Så nej, jeg vil ikke kalde al film for kunst, men det vil ikke undre mig at nogen ville kalde en Michael Bay/Brett Ratner film for kunst. At det så ikke er "kunst" efter min smag er så noget andet.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#1 s-b-k 16 år siden
Syntes i at Film kan kaldes for kunst?
Jeg havde en lang og nedern diskution med en af mine venner, som ikke mener at Film kan kaldes for kunst, da det ikke er et malerie eller en slags sang hvor der er udtryk for følser. Han mener at det udelukkene er kunstigt, fordi skuespillerne kun spiller at de er forelsket, sorgmodige eller vrede...
Hvad mener i??
#2 Mandalae 16 år siden
#3 elwood 16 år siden
Er computerspil kunst?
Det er mere ved det emne jeg får de lange snakke til og gå, men den snak har jeg haft herinde så lad det ligge.
Men ja Film er i høj grad kunst, og med hensyn til sang? jamen er det ikke også falske følser når man synger en sørgmodig sang, skal man være tudefærdig før man kan fremføre en sørgmodig sang ?
Kunst er jo noget der påvirke menneskers sanser og følser, sådan som jeg forstår ordet, og dette gør film i høj grad.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#4 s-b-k 16 år siden
ud over det jeg synes ikke helt at computer spil er kunst:P
#5 elwood 16 år siden
At bruinge følser frem i os, er en af tingene, hvertfald inde for filmens verden, men det er lige så meget det med at vi har et medie der kan fortolkes vidt forskellige.
Kunst er vel også meget analystisk medie, man kan analyser i evigheder, om en films budskaber og virkemidler.
Kunst er egentlig svær og diffinere konkret, det er også derfor jeg stadig har den snak om computerspil med folk nogen gange, fordi vi har hver vores opfattelse af hvad kunst er, så en anden person her på filmz, vil sikkert sige noget hel andet end det jeg siger om hvad kunst er 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#6 s-b-k 16 år siden
bare fordi at noget bringer følser frem i os er det så nødtvendigvis kunst? Fordi så min storesøster og eg frembragt nogle store kunstværker i tidens løb:P
men det med computerspil, er vel på et eller andet grundlag kunst, da det jo starter på et stykke papir, hvor der er en Art director der sidder og tegner og får idéer:p
#7 Michael Andersen 16 år siden
Som Robert De Niro i "Raging Bull" - han spiller ikke en bokser, han ER en bokser i den film. Han tror på at han er det og det gør tilskueren også.
Hvis det ikke er kunst, så ved jeg ikke hvad det er :)
#8 Kruse 16 år siden
Tjaa, jo alt film vil godt kunne regnes for kunst, men det er jo bare ikke alt der er lige god kunst.
#9 s-b-k 16 år siden
Så man kunne i teorien også kalde peterplys for kunst på en eller anden måde??:P
#10 Kruse 16 år siden