Gravatar

#21 BN 12 år siden

Babo84 (19) skrev:
Det kan jeg så ikke helt forstå du synes.

Jeg elsker filmen, fordi
man først tror, den helt standardmæssigt (jævnfør sådanne films normale plotudvikling) skal handle om og kulminere i action og et voldeligt opgør med Brosnans karakter, hvorpå den i stedet ender som et "lille", men ondt drama, hvor der ikke blev stjålet penge, ikke var nogen terrorist eller kidnapper - kun en brutal lærestreg, en voldsom, følelsesmæssig rutchetur, som den virkelige skurk aldrig vil glemme. Scenen mellem de to tilsidst, ja, de to-tre sidste minutter er forrygende intens.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#22 Babo84 12 år siden

Ja okay. Jeg finder den dog en smule fortænkt, hvis jeg skal være lidt kritisk, men fandt den ret underholdende og spændende.
Gravatar

#23 Thomsen 12 år siden

#20 - Jo, men Titanic kan vel næppe siges at være "glemt af tiden". Jeg kender i hvert fald mange piger, der har den stående og tager den frem med jævne mellemrum. Og jeg er heller ikke selv for fin til at se den, når den dukker op på tv. Titanic er i det mindste en film, som langt de fleste har hørt om og set på et eller andet tidspunkt.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#24 Kruse 12 år siden

BN (12) skrev:
Kruse nævner også 'Fail-Safe'. som jo heller ikke står som "et mesterværk" i det almene filmpublikums bevidsthed

Men det ændrer ikke på at det ER et mesterværk efter min mening!

Men ja, på trods af sine gode anmeldelser i sin samtid, så blev den ikke hyldet på samme måde af publikum formentlig p.g.a. "Dr. Strangelove", som tog publikum med storm.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#25 MMB 12 år siden

Måske Groundhog Day er et bud. Filmen var i hvert fald et stort hit både hos publikum og anmelderne. På trods af dette synes jeg meget sjældent, man ser den omtalt. Også herinde. :)
Gravatar

#26 IK 12 år siden

Road to Perdition - En af de bedste og flotteste gangster-film i nyere tid.
Gravatar

#27 BN 12 år siden

Kruse (24) skrev:
Men det ændrer ikke på at det ER et mesterværk efter min mening!

Nope. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#28 Thomsen 12 år siden

#25 - Godt bud. Den bliver dog ret ofte sendt i fjernsynet, så helt forsvundet fra offentligheden er den ikke. Men det er helt sikkert en film, der fortjener at være mere kendt.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#29 Highland Park 12 år siden

Kruse (4) skrev:
Jeg foretrækker klart Sidney Lumet's seriøse take på plottet, selvom "Dr. Strangelove" bestemt også er en god film.
Jeg har ikke set "Fail-Safe" endnu, men det kræver fandeme nosser på størrelse med Jupiter at behandle et så gravalvorligt og brandaktuelt emne som den kolde krig på så satirisk grovkornet og intelligent vis.
Det opfatter jeg ikke som mindre seriøst, tværtimod.

Findes der virkelig fantastiske film, der er tilgængelige men "glemt af tiden"? Det tvivler jeg på, men jeg anser så heller ikke film, der ses og hyldes af filmelskere for at være glemt.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#30 Kruse 12 år siden

Highland Park (29) skrev:
Jeg har ikke set "Fail-Safe" endnu, men det kræver fandeme nosser på størrelse med Jupiter at behandle et så gravalvorligt og brandaktuelt emne som den kolde krig på så satirisk grovkornet og intelligent vis.
Det opfatter jeg ikke som mindre seriøst, tværtimod.

Det skulle heller ikke opfattes som om at Kubricks version var useriøs. Det var bare i mangel på bedre ord for at beskrive at det var en drama-udgave af plottet i forhold til Kubricks komedie/satire-udgave.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: