Gravatar

#1 Patriarch 12 år siden

Hejsa. Jeg genså Amadeus her forleden og kom til at tænke på hvor fed en film det egentlig er, og hvor glemt den synes at være - altså jeg ser den aldrig på folks top-10 film.

Kan I komme på andre film - gerne mainstream - som er super gennemført, men som på en eller anden måde er blevet glemt med tiden.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#2 Slettet Bruger [195910530] 12 år siden

Mit bud vil være "The Hill" med Sean Connery.

Den blev fuldstændig overskygget af "Thunderball", så vidt jeg ved og den dag i dag, er den ikke ligefrem superkendt.
Gravatar

#3 Kisbye 12 år siden

Nu får "The Killing Fields" godt nok 8 på imdb, men syntes sjælent jeg ser den på folks top 10 lister. Derudover syntes jeg den er bedre end "Hotel Wranda" som ligger på IMDB top 250 med sin rating på 8.3.

Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#4 Kruse 12 år siden

"Fail-Safe"

Ligesom "The Hill" som utyske nævner, er "Fail-Safe" instrueret af Sidney Lumet. Den udkom samme år som "Dr. Strangelove", og er stort set identisk plotmæssigt, men hvor "Dr. Strangelove" er en komedie/satire, så er "Fail-Safe" et seriøst drama. De er endda udgivet af samme filmselskab, og selvom at "Fail-Safe" faktisk blev lavet først, så ventede de med at udgive filmen til efter udgivelsen af "Dr. Strangelove"(efter pres fra Kubrick), hvilket gjorde at publikum desværre havde svært ved at tage filmen seriøst(selvom at den fik gode anmeldelser).

Jeg foretrækker klart Sidney Lumet's seriøse take på plottet, selvom "Dr. Strangelove" bestemt også er en god film.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#5 Thomsen 12 år siden

"This is Spinal Tap"

Jeg kender ikke andre end filmnørder, der kender den - og selv blandt filmnørder er den utroligt nok ikke særligt kendt. Jeg oplevede det senest, da jeg forleden snakkede med et par fyre i midten af tyverne, som var både musik- og filminteresserede, men som ikke engang havde hørt titlen. Den var ellers et pænt hit, da den kom frem i 1980'erne, og så grundlagde den jo mere eller mindre en genre.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#6 BN 12 år siden

En film, som ganske vist kun er 4 år gammel, men som jeg finder virkelig fremragende, og som synes at være blevet meget overset:

'Butterfly on a Wheel' http://www.imdb.com/title/tt0489664/

Det er en film, hvor du tror, du har set det hele før (plottet og dets udvikling) ... men det har du med garanti ikke. En ond historie på den gode måde.

Et godt råd: Lad være med at læse nogetsomhelst uddybende om den, før du ser den.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#7 rammy 12 år siden

Sidney Lumet's 4-dobbelte Oscar-vinder Network fra 1976 med Faye Dunaway, William Holden, Peter Finch og Robert Duvall. Filmen blev Peter Finch's sidste og er lidt et glemt mesterværk, det er i hvert fald meget sjældent at jeg støder på den i online film-debatter.

PS: This is Spinal Tap er forrygende :D
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#8 Patriarch 12 år siden

Stakkels hr. Lumet :D
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#9 Tenebrae 12 år siden

Endnu en Sidney Lumet-film, som desværre er lidt glemt i dag: Prince of the City med Treat Williams i hovedrollen.
De Gnavne Filmnørder www.dgfn.dk / TheHorrorQuiz www.thehorrorquiz.com
Gravatar

#10 Babo84 12 år siden

Altså, den er da overraskende god og velspillet, men ikke just et glemt mesterværk eller en der er blevet groft forsømt med tiden, tænker jeg? Den er da god, på sådan en 7/10, men dem er der mange af.

Skriv ny kommentar: