Gravatar

#1 Popeye 19 år siden

http://www.dr.dk/Sporten/Tour_de_France/2006/06/30...

Tour de france skal i år køres uden nogen form for profiler. Det bliver vel nok rigtig spændende...

Man burde lige stikke fingeren i jorden og lade tvivlen komme rytterne til gode. Det er jo blot en liste!

Eller også skulle man starte fra scratch, og udvælge 200 amatører, som højst er pumpet fulde af koffein, og lade dem gennemføre touren.

Touren er snart en saga blot.
...and then some
Gravatar

#2 maniac 19 år siden

Umiddelbart er Ullrich og Basso blot udelukket fordi deres navne er nævnt i en telefonsamtale... Det er da lidt tyndt grundlag.

Så jeg er enig i at tvivlen burde komme dem til gode, hvis der ikke er nogen beviser...
Gravatar

#3 The Insider 19 år siden

Så håber jeg fandme Linus Gerdeman (sp?) alligevel kommer med! Har satset 54 kroner på ham. Hvis han vinder får jeg 50.000! COME ON LINUS! Og flere dopingskandaler, tak!!
War. War never changes.
Gravatar

#4 filmz-jonasgr 19 år siden

Aflys årets udgave af Tour De France, og få undersøgt sagen til bunds.

De risikerer bare at blive sagsøgt af alle dem de udelukker.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#5 Æsop9000 19 år siden

Hele denne sag er undersøgt af det spanske sportsministerium. De eneste ryttere der er blevet fanget, er for det meste store ikke-spanske stjerner, some Basso, Ulrich og Vinukorov.
Mælrkeligt at denne sag kommer ud nu. Og at spaniens største hold, euskatel, med deres turhåb Iba Mayo ikke er en del af denne doping-skandale og også spanieren Alejandro Valverde (illes balears), den eneste rytter, der blev nævnt som en kandidat til podiet sammen med ulrich og basso...... hvem ved, måske sigede det spanske sportsministerium dem fra i rapporten, sådan at det er spanierne nu der har favoritpositionerne..... bla bla hvem ved.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#6 Verbal 19 år siden

Det er altid godt med en god konspirationsteori.
And like that... he's gone.
Gravatar

#7 filmz-ZOPTIKEREN 19 år siden

Valverde er da stadigvæk med. :)

Anyway i 98' troede man godt nok ikke at der ville komme noget værre end festina-sagen men det er der da vist lige blevet lavet om på.
Gravatar

#8 Æsop9000 19 år siden

#6 - tror nu heller ikke selv på det jeg skrev. Som med alle konspirationsteorier, så holder de aldrig til en ordenlig undersøgelse. Men jeg kunne ikke lige lade være med at poste den.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#9 filmz-Bruce 19 år siden

Hvis der er hold i sagerne, synes jeg det er super, at folk bare ryger som fluer. Den doping skal til livs, om så alle favoritter skal knaldes og der kun er amatører tilbage. Det åbner blot for at en masse nu har muligheden for at træde frem i rampelyset og få chancen. Amatører har kørt i Tour De France i meget længere tid end professionelle og skabt ligeså mange dramaer. Der kommer altid nye navne.

Er der derimod tale om injurier mod nogle af de implicerede, ja så er det en katastrofe af dimensioner. Så kompromitterer man rytteres levebrød og rygte og måske en Tour sejr.

Vive le tour!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#10 filmfan 19 år siden

Det er en speget sag ... og der er helt sikkert en del politik involveret ... konkurrence mellem de store etapeløb Spanien Rundt, Giroen og Tour De France falder mig på sinde ... bare det, at navnene på de formodede dopingsyndere bliver offentliggjort dagen før prologen ... man er naiv, hvis man tror, det er et tilfælde.

Når det er sagt, så er Tour de France nøjagtig lige så fascinerede at se på, hvis rytterne bruger en time på at forcere et bjerg, som hvis de uden doping må bruge halvanden. Måske endda mere fascinerende.

Med Giroen i frisk erindring virkede det for nemt for fx. Basso. For mig er det lidelsen, selvovervindelsen, viljestyrken, fråden om munden, det vilde udtryk i øjnene osv, der er essensen af en rigtig god etape. Den kamp så jeg ikke Basso udfolde. Han gled over bjergene uden synligt besvær.

Jeg insinuerer ikke, at han var dopet i Giroen. Jeg siger bare, at nogle af topryttere virker som om de en gang for alle har besejret bjergene og det fjerner noget af løbenes mytologiske karakter.

Jeg er sikker på, at et løb helt uden doping ville gøre bjergtinderne høje igen.
There are two types of people that I can't stand in this world. People who are insensitive of other people's culture, and the Dutch

Skriv ny kommentar: