Gravatar

#151 Space Monster 10 år siden

D. Doom (150) skrev:
Profilen deaktiveres først, når brugeren logger af enheden. Herefter kan du ikke logge på igen. Det gælder både, hvis brugeren selv sletter profilen, og hvis admin gør det. Det fandt jeg til Morten Vejgaard Justs store frustration ud af, da han slettede min profil, efter han han blev farisæer-arrig engang i starten af året. Han kunne ikke komme a' med mig, da jeg simpelthen bare ikke loggede af. Hehe. Kun historik og avatar forsvinder.

Men når du først logger en slettet profil af på en enhed, kommer du ikke på igen via dén enhed.

Well played Doc, well played :-)
“There are no heroes... In life, the monsters win.”
― George R.R. Martin
Gravatar

#152 NightHawk 10 år siden

Da jeg stadig ikke kender den konkrete baggrund til, hvorfor alle de gamle brugere og anmeldere har forladt Filmz i vrede, kan jeg af gode grunde ikke kommentere på, hvad jeg skal mene om det der er foregået i kulissen, hvilket er temmelig irriterende. Men når så mange brugere herinde giver et klart fælles udtryk af, at der er foregået noget som er helt ude i hampen fra ledelsens side og at tidligere medarbejdere er blevet behandlet rigtig dårligt, samt det at der bruges så voldsomme ord som umoralsk og korrupt, ja så tror jeg godt jeg kan fornemme, at der er foregået nogle ting som samlet set betyder, at jeg heller ikke på nogen måde har lyst til at være en del af Filmz længere.

Der har været tale om, at en skrantende økonomi har været årsagen til de markante ændringer Filmz har gennemgået det sidste lange stykke tid. Men de store ændringer fatter jeg stadigvæk ikke har været nødvendige at foretage. Hvordan kan det på nogen måde være fornuftige valg at prioritere sladder frem for rigtige nyheder, samt at krydre det hele med håbløse, pinlige og dilettantagtige overskrifter som ligner noget en fra 8. klasse har bakset sammen. Og det samme gælder anmeldelserne som nu er helt ubeskriveligt dårligt skrevet og formidlet. Hvordan skulle et så åbenlyst fald i kvalitet lokke kunder i butikken og gang i forretningen. Det gir ingen mening. Ligeledes giver det heller ingen mening den måde redaktionen har valgt at kommunikere med brugerne på, hvor det virker på mig som om, at man nærmest med et smil på læben har gjort alt hvad man kunne for at give de gamle brugere fingeren. Brugere som i allerhøjeste grad har haft en stor andel i at Filmz har eksisteret i alle disse år. Det er uværdigt og langt under lavmålet den måde folk bliver behandlet på, og jeg forstår fuldt ud hvorfor stort set alle nu har smækket med døren og sagt permanent farvel til en tidligere så højt elsket side, som nu er blevet kørt helt ud over afgrunden.

Det gør sgu også ondt på mig, rigtig meget endda, at se det hele kollapse på denne sørgelige facon. For at bruge en fim metafor har jeg det nu med Filmz som om, at jeg sidder ved siden af Jesse og Celine til sidst i Before Midnight og melankolsk betragter solnedgangen på aftenhimlen.

“Still there...still there...still there...still there...gone…”

Det er en underlig tom, frustreret og bitter følelse jeg sidder med umiddelbart. Men det skal sgu ikke få lov til at blive siddende i kroppen alt for længe og når melankolien lige har lagt sig igen, vil jeg hellere tænke tilbage på alle de mange gode år jeg har haft herinde på Filmz og alle de mange vidunderlige og berigende mennesker, jeg har snakket med om alverdens ting og sager. Det har været fantastisk og ofte overvældende at være en del af denne unikke Filmz familie brugerne har udgjort og som altid har været der for hinanden i såvel gode som dårlige perioder af livet. Selv om jeg desværre ikke har mødt nogen af jeg ude i den virkelige verden, føler jeg alligevel at jeg kender de fleste rimelig godt efter næsten 10 års skriverier herinde. Derfor er det virkeligt mærkeligt at i alle sammen nu er væk. Jeg håber dog, at vi snakkes ved igen på facebook, og så håber jeg også at vi måske kan mødes rigtigt til en sommerfest, julefrokost eller noget helt tredje. Det kunne jeg rigtig godt tænke mig, og jeg fortryder bittert at jeg ikke har været med til de tidligere fester.

Det er som sagt underligt nu at skulle sige farvel efter næsten 10 års forrygende og i de fleste tilfælde mega hyggelige diskussioner og samtaler filmnørder imellem i diverse tråde, samt at skulle sige farvel efter at have skrevet at hav af anmeldelser af både film, tv-serier, musik, bøger og tegneserier. Jeg husker i den forbindelse tilbage med masser af gode minder fra bl.a. Planet X vender tilbage tråden fra 2006, hvor Elwood og undertegnede udvekslede kommentarer om alle mulige bizare og vildt underholde b-film.

http://filmz.dk/planet-x-vender-tilbage-paa-dr1/pa...

Ligeledes har jeg også kun lutter gode minder fra de forskellige Bedøm Sangen tråde, som var til stor inspiration for mig og mange andre, og som åbnende øjnene og ørene op for en masse nye bands og fed musik, som højst sandsynligt var blevet overset. Derudover har det været en fornøjelse og kæmpe inspiration at følge med i de forskellige Top-lister over folks yndlingsfilm, der alle er blevet lavet med en smittende entusiasme og charmerende glæde til filmens forunderlige, fortryllende og betagende verden. For mig personligt er det jeg har bidraget med af anmeldelser, og det jeg har været mest stolt over, været mit arbejde i forbindelse med Buffy & Angel trådene, samt min Top 200 liste jeg samlet set brugte 5 år på. Det var mega hårdt men samtidig super fedt at lave og jeg har sat stor pris på de mange kommentarer, der har været givet undervejs.

Tak til alle jer herlige og cool Filmz-brugere for i cirka 10 år at have beriget mit liv med jeres filmnørderi, jeres charmerende og livsbekræftende humør og mange anekdoter fra det virkelige liv.

Vi ses snart igen på facebook og diverse blogs. Og forhåbentlig vil der derudover snart dukke et dansk alternativ til Filmz op, som vi igen kan samles på. Jeg krydser fingre.

This is NightHawk, signing off...

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#153 Space Monster 10 år siden

Vent nu lidt
“There are no heroes... In life, the monsters win.”
― George R.R. Martin
Gravatar

#154 Verbal 10 år siden

Filmz HAR VÆRET et fantastisk filmsite. Men som så mange andre har påpeget, så er anmeldelser og nyheder blevet elendige. Den eneste grund til stadig at komme her har været sitets forum. Nu hvor stort set alle de gamle brugere er stemplet ud, er der ikke umiddelbart grund til at besøge siden særlig tit. Jeg kunne selvfølgelig godt have min profil, så jeg stadig kunne besøge sitet engang imellem. Det bliver dog ikke tilfældet. Ledelsens opførsel gør, at jeg ikke længere kan være en del af Filmz.

Jeg trækker stikket. Farvel Filmz.
And like that... he's gone.
Gravatar

#155 Mr. Chriss 10 år siden

Skriver næsten aldrig indlæg herinde, men har været på siden hver dag, lige siden jeg var 10 år gammel. Filmz var den filmside, der gjorde at jeg fik øjne op for film og blev en såkaldt filmnørd. De seneste år har siden taget en uheldig drejning, så langt er jeg med, men hvad der er sket siden alle forlader den synkende skude, ville jeg gerne vide. Hvis nogle gider sende eller videresende en besked, ville det være rart.
Gravatar

#156 Kisbye 10 år siden

Jeg har været inde på den der DAHF, men det virker til at ens indlæg skal godkendes inden de bliver slået op. Det er da fladt og det fjerner da lysten til at skrive, hvis man skal vente flere timer på at der er en der gider godkende ens indlæg.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#157 Kisbye 10 år siden

Det viser sig heldigvis kun at være det første indlæg der skal godkendes. Så er jeg straks mere rolig.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#158 Kyllingebenet 10 år siden

Jeg kender heller ikke grunden til, at alle andre smutter, jeg kender kun til min egen grund. Jeg har i længere tid været af den mening, at Filmz har udviklet sig til et site, som på nyheds/artikel-fronten på ingen måder har været interessant for mig. Jeg synes at Filmz har ændret sig radikalt, og i en retning som jeg vil betegne for overfladisk og hjerteløs, og for mig, har Filmz mistet sin charme og sjæl. Og dét er en skam..

Det er på tide at finde nye græsgange.. sååeh.. vi ses der hvor græsset er grønnere!
Mental striptease..
Gravatar

#159 Batsy 10 år siden

Kan heller ikke se en grund til at være her længere, når cirka næsten alle de bruger som jeg har kendt er smuttet.

Har været her i mange år, lærte squ meget herinde og der var her jeg tog mig sammen til at bliver bedre til grammatik. Filmz har været stedet hvor jeg kunne logge på, og være mig selv og ikke skulle rulles øjne af andre folk. Der sikkert nogle herinde der har rullet øjne af mine indlæg, især min første men jeg har selv gjort det :D

Takker for en god stund, har været Filmz uofficielle batman maskot (eller det synes jeg at jeg har været!) Håber dog på at jeg holder kontakten med de bruger jeg har fået et godt kendskab til, og måske lærer dem bedre at kende på andre sider på det store globale internet.

No, Filmz. You're playing the wrong game. The new game. Tonight you're taking no oldies. Tonight I'm leaving for good.

Smider lige nogle "held og lykke" citater ind, bare for at være en rar flagermus.

"May the force be with you,"
"may the odds be ever in your favor"
"Live long and prosper"
"After all, tomorrow is another day!"
"Hasta la vista, baby."
"Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary."
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#160 Spartan 117 10 år siden

Er der ikke nogen der please vil oplyse os uvidende om hvad der er forgået via en PM?
Det er så skide svært at forholde sig til noget, når man intet ved.

Skriv ny kommentar: