Gravatar

#81 johnny_newz 10 år siden

Det er en trist tråd der her er kommet gang i, og jeg er personligt rigtig ked af at mange af Jer "gamle" brugere nu trækker stikket.

Vi har gennem de seneste år (5-6 efterhånden) ikke haft en særlig god økonomi her på sitet, og derfor har vi forsøgt en masse gennem tiden. Specielt nyhederne er en løbende opgave, men jeg vil nu mene at vi stadig har et anstændigt antalt til at drive sitet. Der har også løbende været en okay bemanding på anmelderfronten - som virkelig ligger en masse timer i at bringe interessante anmeldelser til Jer.

Filmz TV var rigtignok et "frisk pust" her på sitet, og der er virkelig lagt en masse blod, sved og tårer i at fortsætte dette initiativ. Vi måtte desværre trække stikket for Filmz TV i starten af dette år, efter at have forsøgt at få bare en anstændig økonomi i det på alle mulige måder. Men efter at have investeret på den forkerte side af 1,5 millioner i dette (!!!), måtte vi desværre lade det ligge for nu. Hvem ved - måske kommer det op igen - men det kræver at vi som det mindste kan holde udgifterne hjemme på det. Dette har så medført en masse personlige ærgrelser blandt mange - og det er virkelig også ØV at vi ikke kunne drive det.
Reklamer i online web-TV har vist sig at være RIGTIG svære at sælge, det virker som om at almindeligt TV hjemme i alteret er mere interessant for annoncørerne, ja selv filmselskaberne selv kunne vi få med på ideen rent markedsføringsmæssigt.

Vi er "bag linjerne" rigtig glade for alle vores brugere, og har hele tiden forsøgt at holde os fra at redigere indlæg her i forum. Dog har der været en masse rigtig trælse indlæg som har bragt niveauet ned på et ikke-fornuftigt niveau, og vi har da også grebet ind i de rigtig grelle tilfælde. Dog mener vi fortsat, at tråde skal forblive "u-rørte" fra vores side i videst muligt omfang, da disse trælse indlæg over tiden vil forsvinde af sig selv, når de blot bliver gennemskuet/overhørt. Det har dog været svært at sidde som tilskuer til, og jeg forstår godt, at nogle af Jer er virkelig trætte af det.

Håber vi ses igen derude - vi kæmper stadig for at bevare Danmarks bedste filmforum - også selvom det har været i modvind de seneste år.
Gravatar

#82 Riqon 10 år siden

johnny_newz (81) skrev:
Filmz TV var rigtignok et "frisk pust" her på sitet, og der er virkelig lagt en masse blod, sved og tårer i at fortsætte dette initiativ. Vi måtte desværre trække stikket for Filmz TV i starten af dette år

Du kan ikke have læst tråden særlig grundigt, hvis du tror, at folk forlader, fordi stikket til Filmz TV blev trukket.

Det er det, folk snakker om og kritiserer hjemmesiden for. Masse ligegyldigt udenomssnak, aldrig et reelt engagement med brugerne.

johnny_newz (81) skrev:
Hvem ved - måske kommer det op igen

Den her fik mig til at le. Hvem gider dog se en halv times reklamer kun afbrudt af finurlige sproglabyrinter præsenteret af Morten Just? :)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#83 Åkepool 10 år siden

gi-jones (75) skrev:
Jeg har nu også baggrunden, men det er for svært for mig at slette profilen.

Samme her. Kender og har stor sympati for den dybere liggende grund til "flugten", men har også bare svært ved at slette min profil, især da der ikke er et alternativ, der er godt nok i mine øjne.

Ligesom Ispep mener jeg ikke at Facebook kan komme i nærheden af forum her.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#84 duuk74 10 år siden

Jeg er selv gået over til reddit, hvor jeg abbonerer på diverse "subreddits" med filmgenrer der interesserer mig.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#85 Tommy Kristensen 10 år siden

Jeg må sgu nok også tilslutte mig koret. Det er bare ikke det samme længere - små 13 år blev det til i selskab med en masse fine mennesker, både internt og eksternt. Adios muchachos...
Gravatar

#86 BN 10 år siden

Kruse (63) skrev:
BN - Selvom at vi måske har haft et par diskussioner der blev lidt ophedet, så har det generelt været givende, interessant og udfordrende filmsnak vi har haft. Jeg håber på at se dig på et andet forum engang :)

I lige måde! :-)
"The feel of the experience is the important thing, not the ability to verbalize or analyze it." (Stanley Kubrick)
Gravatar

#87 weebs 10 år siden

Selv om jeg bare er voyeur her på forummet, har stedet stadig betydet meget for mig i årenes løb. At de folk, hvis indlæg og kommentarer har gjort filmz attraktivt for mig, nu smutter i samlet flok, har da ekstrem indvirkning på mig og min lyst til forsat at læse med - og der må da alt andet lige være flere af min slags i filmz's bruger flok. Så mit exit vil nok ikke kunne ses/føles her på forummet, men ikke desto mindre...

Alle jer oldtimers - det bliver mærkeligt ikke at skulle følge jer... Føler jo nærmest at jeg kender mange af jer temmelig godt, også selv om I ikke har den fjerneste idé om hvem jeg er i :D

Peace out!
/weebs
"På en førstegangsbesøgende filmnørd virker denne tråd måske fremmed og skræmmende" -davenport
Gravatar

#88 Riqon 10 år siden

Nu kiggede jeg lige tråden igennem og prøvede at danne mig lidt oversigt over, hvem som forlader. Så vidt jeg kan se er det følgende (undskyld, hvis jeg overså nogen i farten):

wimmie
Bony
Snaden
dyg
Wangsgaard
dolphinfriendly
Collateral
Thomas Nielsen
evermind
Kruse
davenport
Tommy Kristensen
weebs

I tillæg har flere tilkendegivet, at de overvejer at slette deres bruger, og nogen har gjort det i al tavshed.

Jeg tøvede lidt, men ikke længere. Siden 17. december 2004 har jeg skrevet 7766 indlæg herinde. Jeg kan nok ikke stå inde for dem alle, men det har været godt at være her alligevel ;) Jeg har ikke ret mange venner, der interesserer sig for film i samme grad som mig selv, så derfor har især forummet været et herligt sted at udfolde sig.

Filmz.dk var en fantastisk hjemmeside engang. Den inspirerede og oplyste os, filmnørderne. Hjemmesiden har bidraget stærkt til min kærlighed til film og min værdsættelse af god filmjournalistik.
I dag er Filmz fyldt til randen med kommercielt bras af laveste standard. Nyhederne er irrelevante, anmeldelserne noget vrøvl og artiklerne uinteressante. De kompetente kræfter bag sitet er for længst forsvundet. Nu har jeg så lært, at hjemmesiden (sammen med de andre Newz-sites) også er et korrupt og dybt umoralsk foretagende. Det vil jeg simpelthen ikke slutte op om på nogen måde.

Indlægget #81 opfatter jeg som ren spil for galleriet. Det er vanskeligt at sætte et præcist estimat, men jeg vil tro, indlægget indeholder 51% usandheder og 49% bullshit.

Til dem jeg har pisset af: Undskyld.
Til alle jeg har haft gode samtaler med: Tak.

I kan finde mig på denne blog om ikke andet, og jeg sætter pris på at jeg kan følge flere af jer på facebook og andre steder.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#89 BN 10 år siden

davenport (60) skrev:
Jo, men er nyhederne og den slags ikke ret ligegyldige som sådan, hvis det er vores gamle forum vi savner? For mit vedkommende læser jeg sjældent nyhederne, de er tilgængelige andre steder, og det interesserer mig sjældent.
Jeg savner dog de gode anmeldelser.
Men det primære for mig er vores forum. Og der bestemmer vi vel egentlig selv?

Jeg savner ikke kun det gamle, livlige forum. Jeg savner også Filmz TV, der gav siden international format. Jeg savner Johan med hans interviews, hans fremragende anmeldelser og indspark i debatterne. Jeg savner Søren Ilved med dennes modne, rolige facon og fine artikler. Jeg savner de mange brugere, der nu er smuttet.
"The feel of the experience is the important thing, not the ability to verbalize or analyze it." (Stanley Kubrick)
Gravatar

#90 Morten Vejlgaard Just 10 år siden

Riqon (88) skrev:
Nu har jeg så lært, at hjemmesiden (sammen med de andre Newz-sites) også er et korrupt og dybt umoralsk foretagende.

Vi holder den meget frie moderering også i den her tråd, men hold igen når der flirtes med injurier og konspirationer. Hold den gode tone - vi takker.

Skriv ny kommentar: