#1 Tak for at have taget den scene med Skeloboy, jeg er enig i, at det er en af filmhistoriens største øjeblikke på film. Dog ville jeg selv fremhæve denne fra samme film. Når man har fulgt Rhett igennem sidste halvdel af filmen, så ved man, at han ikke er kommet til denne tilstand uden omkostninger. Stadig den ultimative slutning på nogen film.
3) [url= Luck[/url]
Den for mig mest erotiske scene på film nogensinde, uden eksplicit nøgenhed, men med Bernard Hermanns ufatteligt bitre og svulstige musik indover. Tilsæt det blodrøde interiør, verdens bedste skuespiller i en alt andet end american good guy rolle og den smukkeste kvinde, fanget til perfektion af Hitchcocks linse. Levende billeder fra guldalderen.
2) [url= scene[/url]
Når man skriver Spencer Tracy i youtube, så er det ingen tilfældighed, at Inherit The Wind "popper op". Skal man vælge cinematografi over ord, når man skal udpege den fedeste filmscene? Nej. Hr. Tracy finder ind til kernen i alt det, som er godt skuepil og leverer en præstation, som i dette herrens år, er en af de bedste jubilæumsgaver for den gamle Darwin. Stadig ligeså tragisk aktuelt som nogensinde og formentlig forevigt, hvorfor denne gamle film forhåbentlig vil finde et publikum i hver eneste generation.
1) [url= vs. evolution[/url]
og man kan endda linke til endnu en scene fra filmen, ligeså stærk.
[url=
Og om ti minutter er jeg sikkert kommet på tre andre film :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#11 tranberg 16 år siden
Haha, det er godt at høre :)
Det var ikke så forudsigeligt, har faktisk aldrig set den (shame on me, now).
Men det var en rigtig dejlig scene, magic Hollywood! :)
#12 elwood 16 år siden
Men ja fed scene og korrekt klassisk hollywood 8-)
Sjovt nok også på min top 3 af film den deler første plads med Blues Brothers (jeg kan ikke vælge mellem de to hehe)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#13 tranberg 16 år siden
Jeg har desværre ikke lagt mærke til det i dine indlæg, men Blues Brothers var så ikke så uforudsigeligt baseret på dit profilbillede :)
#14 MOVIE1000 16 år siden
#15 filmz-jonasgr 16 år siden
Fra The Fountain, som er spækket med memorable scener. Den her scene står ret stærkt for mig. Ikke mindst takket være musikken:
Den her scene fra Lawrence of Arabia er også helt fantastisk, ikke mindst pga. Peter O'Tooles skuespil :
Og til sidst tager vi så Closer. Med dialogens mester Mike Nichols ved roret:
'Cause I'm evil"
#16 filmz-Bruce 16 år siden
3) [url= Luck[/url]
Den for mig mest erotiske scene på film nogensinde, uden eksplicit nøgenhed, men med Bernard Hermanns ufatteligt bitre og svulstige musik indover. Tilsæt det blodrøde interiør, verdens bedste skuespiller i en alt andet end american good guy rolle og den smukkeste kvinde, fanget til perfektion af Hitchcocks linse. Levende billeder fra guldalderen.
2) [url= scene[/url]
Når man skriver Spencer Tracy i youtube, så er det ingen tilfældighed, at Inherit The Wind "popper op". Skal man vælge cinematografi over ord, når man skal udpege den fedeste filmscene? Nej. Hr. Tracy finder ind til kernen i alt det, som er godt skuepil og leverer en præstation, som i dette herrens år, er en af de bedste jubilæumsgaver for den gamle Darwin. Stadig ligeså tragisk aktuelt som nogensinde og formentlig forevigt, hvorfor denne gamle film forhåbentlig vil finde et publikum i hver eneste generation.
1) [url= vs. evolution[/url]
og man kan endda linke til endnu en scene fra filmen, ligeså stærk.
[url=
Og om ti minutter er jeg sikkert kommet på tre andre film :)
#17 elwood 16 år siden
#18 PredatorX 16 år siden
1.[url= hør musikken[/url]
2.[url= et episk moment i filmhistorien[/url]
3.[url= du er på[/url]
Jeg undskylder på forhånd...
#19 filmz-Bruce 16 år siden
You can't stop the signal Mal :)
#20 elwood 16 år siden