Gravatar

#1 Skeloboy 16 år siden

Den har vist været oppe før, men nu har jeg endelig fået det begrænset til en top3:

As God As My Witness"-talen i Borte Med Blæsten:

Den tager 100% førstepladen...får total kuldegysninger, når jeg ser den...

Showdown i Den Gode, Den Onde og Den Grusomme:

Musik og cinematografi skaber en suveræn intens atmosfære

Tears In The Rain-talen fra Blade Runner

Genial afrunding på en genial film

Well...det er mine favoritter, der er masser af runner-ups, men det er nu sjovere at prøve at begrænse sig til få i stedet for bare at droppe en masse fede scener:)

Kom med jeres gode bud
Gravatar

#2 tranberg 16 år siden

For det første er jeg helt enig med dig i O'Haras monolog lige før intermission i "Gone with the Wind" - klassisk, powerfull og kuldegysningsfremkaldende scene!

Min Top 3 er:

1. [url= drink your milkshake!"[/url] - den afsluttende scene i mesterværket og min all-time yndlingsfilm There Will Be Blood, hvor Day-Lewis sikrer sin Oscar. Fremragende slutscene, præstation og ... ja, den er bare perfekt og fremragende skrevet!

2. [url= each owe a death, there are no exceptions. But oh God, sometimes the green mile seems so long."[/url] - eminent slutning på Darabonts mesterværk af Kings mesterværk = The Green Mile
Det er, for mig at se, et gyldent øjeblik fra Hollywood; scenen opsummere på en eller anden måde alt det klassiske, pompøse, ekstraordinære fra det gamle, gyldne Hollywood.
Livsbekræftende, filosofisk og et sindsygt Thomas Newman-score.
Nyd især de sidste 40 sekunder; WOW!

3. [url= Winkie's Dream"[/url] - fra Mulholland Drive
Denne scene opsummerer David Lynches enorme talent inden for instruktion og skrivning, samt Lynches mystiske/mærkelige touch, der gør alle hans film så specielle og fremragende!!!
Læg mærke til opbygning af Badalamenti's musik, spændingen, skuespillet - det kommer alt sammen sammen på et så højt plan!
Denne scene er een af grundene til Lynch er min yndlingsinstruktør og at Mulholland Drive er på min Top 10.

Giv jer tid til at se dem igennem, i vil ikke fortryde det :)!
The end is closest to the beginning
Gravatar

#3 Skeloboy 16 år siden

#2 - har kun fået set halvdelen af There Will Be Blood...skam mig:)

The Winkie's Dream er helt eminent...
Gravatar

#4 cansi 16 år siden

[url= Country For Old Men, hotel scenen[/url] - Så intenst, så smukt og så perfekt. Elsker denne scene.

[url= Godfather 2, Frankie Pentangeli's møde med Michael Corleone[/url] - Alle scener fra denne film kunne jeg nævne :D Men elsker Frank Pentageli karakteren, og elsker dialogen. Michael der snakker om familie og familiens navn men stadig giver sin loyalietet til en jøde før sin egen familien.

[url= Kurosawa - Tunnel scenen[/url] - I 20 år har min far snakket om denne film. Efter jeg så denne scene vil jeg også snakke om denne scene de næste 20 år :D

Runners up
- There Will Be Blood opening
- Why So Serious
- Scenen hvor Robert Ford skyder Jesse James
- Red's liv udenfor fængslet i Shawshank Redemption
OSV. :D
Gravatar

#5 tranberg 16 år siden

Ja, skam dig Skeloboy :)

Det er en rigtig god scene fra No Country For Old Men; personlig havde jeg nok valgt Lee Jones' slut-monolog. Den er bare så fed - "then I woke up..."

Men derudover kan jeg stå inde for alt hvad du siger; især There Will Be Bloods åbningsscene og især slutscenerne fra The Shawshank Redemption - perfekte! :)
The end is closest to the beginning
Gravatar

#6 Skeloboy 16 år siden

#5 - den bliver set i dag...forfra, selvfølgelig:)

#4 - Har aldrig hørt om Dreams...meeen, den så eddermame interessant ud, så nu er den bestilt:)
Gravatar

#7 MOVIE1000 16 år siden

bare så jeg er helt med denne her tråd er for at vise ens ynglings scene fra en film?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#8 cansi 16 år siden

# 6
You've never seen There Will Be Blood, shame on you, shame on you :D

# 7
Ærlig talt så ved jeg det ikke. Jeg valgte bare tre scener jeg godt kunne lide :D :D :D
Gravatar

#9 Skeloboy 16 år siden

#7 - hehe, well...fik bare lige lyst til at komme ud med det til nogen:)...men ja, det er det:)

Man må også sagtens lave mere end 3, men som sagt...så fylder det en del, og det er nu engang federe kun lige at få de allerfedeste med
Gravatar

#10 elwood 16 år siden

Shawkshank Redemption: Andy + Regnvejr
Efter alt det Andy har været igennem er den bare så befrine en scene, det er her han "smager" friheden.

[url= med sublim musik af Thomas Newman[/url]

Og så undskylder jeg for min forudsiglighed her.
[url= in the rain[/url]

Stille og rolig opbygning, og når så orkesteret rigtig tager fat hen mod slutningen, lige før politimanden kommer, it's the stuff magic is build with 8-)

[url= Snake Moan[/url]

Jeg gør det kort... det er så UBESKRIVELIG en fed scene! Det er som om Regnen blir nummer to bandmedlem hen modslutningen, og den guitar uhh den lyder bare down and dirty, og så hele opsætningen med Rae der sidder på gulvet foran Lazarus, som om han er hendes beskytter fra tingene udenfor... sublim.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: