Gravatar

#31 davenport 19 år siden

Scenen i Contact hvor faderen er gået i gulvet, og hun løber op af trappen, og hele taket ender i spejlet der åbnes. Den har altid facineret mig, fordi den er filmet gennem spejlet (selvom det ikke kan lade sig gøre.)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#32 jessup 19 år siden

Alt med Hanke - "The Passenger" (Antonioni) slutscenen.
This is just until June
Gravatar

#33 filmz-Narniabæver 19 år siden

Bryllupet i Evigheden Og En Dag fra Grækenland.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#34 Spanner 19 år siden

Åbningscenen i Boogie Nights, hvor man starter svævende udenfor, og bevæger sig ind på natklubben, hvor kameraet væver ind og ud mellem personerne, må have været en bitch at filme
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#35 PredatorX 19 år siden

Hvad med Russian Ark? Hele filmen er uklippet.

Hov.. havde overset #5.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#36 SpielbergFreak 19 år siden

Den havde jeg glemt! Hvor pinligt jeg så Contact i sidste uge. Det er et af de flotteste takes ever!

Et andet et der er meget fedt, selvom det er hjulpet godt på vej af CGI, er scenen i WOTW, hvor de som den eneste bil køre på motovejen. Kameraet cirkler omkring bilen, ind i bilen, over bilen og bla bla. Fedt take!
Gravatar

#37 JannikAnd 19 år siden

#36 - Enig, en af Spielberg allerbedste indstillinger i hans karriere. Ikke desto mindre er den ikke helt fair, for den er jo skabt vha. diverse optiker, og der klippes usynligt flere gange...
Gravatar

#38 gi-jones 19 år siden

#36: Det fedeste ved det er næsten at man ikke tænker over det. Man skal være ret opmærksom for at opdage det. Endnu et eksempel på Spielbergs sublime brug af vilde effekter.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#39 the spirit 19 år siden

# 24 du har ret i "Breaking News" er fed, faldt godt nok i søvn senere i filmen, men der må jeg nok skyde skylden på en masse sprut øl og sprut lige inden..
Homer Simpson: "To alcohol! The cause of- and solution to- all of life's problems"
Gravatar

#40 filmz-ataris 19 år siden

Jeg er også enig i Once Upon a TIme in the West og Oldboy. Fremragende scener.

#6-9 - Lyder meget interessant. Har slet ikke hørt om filmen før, men vil da helt sikkert se, hvad det er for noget.

The Magicians af Song Il-gon er også bare en indstilling. Den er nr. 8 på Darcy Parquet's 2005 top 10 liste (scroll ned)

#26 - Den havde jeg helt glemt - det er bestemt også en rigtig fed indstilling. Den virker for øvrigt meget inspireret af en scene i Europa, hvor man også bevæger sig fra værelse til værelse. Om Trier har lånt andetsteds fra, skal jeg ikke kunne sige.

I Europa er der også en indstilling, hvor kameraet bevæger sig rundt i et værelse, derefter ud gennem en væg og ombord på et kørende tog. Jeg synes, at det er en helt fantastisk scene.
still cuckoo for cocoa puffs

Skriv ny kommentar: