Jeg synes personligt rigtigt godt om lange scener hvor der ikke bliver klippet. Taenkte derfor at der maatte vaere nogle af jer som kunne komme med flere eksempler paa fede scener.
Som eksempler kan jeg naevne: - Factotum: Scenen hvor de begge har enorme toemmermaend - Magnolia: Scenen paa TV-stationen hvor kameraet tager en lang tur igennem bygningen, mens det foelger mange forskellige personer og begivenheder - Once Upon a Time in America: En af de foerste scener, som starter i venstre side udenfor en bar, glider langs barens facade og til sidst koerer op og tilbage for at glide ned bagved en telefonboks. Fantastisk elegant.
Dette burde vaere nok inspiration til at lede jer lidt hen paa hvilken type scener jeg taenker paa... :-)
#6/7 - Synes personligt at filmen er umådeligt smuk og fascinerende. Men det ændrer ikke ved det faktum, at stilen virker lidt for forceret. Sokurov har lavet bedre film, IMO, bl.a. "Second Cirecle", "Father and Son" og "The Sun".
#1 McPeter 19 år siden
Som eksempler kan jeg naevne:
- Factotum: Scenen hvor de begge har enorme toemmermaend
- Magnolia: Scenen paa TV-stationen hvor kameraet tager en lang tur igennem bygningen, mens det foelger mange forskellige personer og begivenheder
- Once Upon a Time in America: En af de foerste scener, som starter i venstre side udenfor en bar, glider langs barens facade og til sidst koerer op og tilbage for at glide ned bagved en telefonboks. Fantastisk elegant.
Dette burde vaere nok inspiration til at lede jer lidt hen paa hvilken type scener jeg taenker paa... :-)
#2 Patriarch 19 år siden
- 'Snake Eyes'... Starten
- 'Goodfellas'... Ankomsten til baren
#3 lyspunkt 19 år siden
Også indledningen til "Snake Eyes" husker jeg som én lang scene.
#4 DarkLight 19 år siden
#5 JannikAnd 19 år siden
#6 Yoda 19 år siden
Den havde jeg også i tankerne. Ganske interessant film, der på IMDb har en "user rating" på 7.1/10.
Hvis man har tålmodighed, kan man se traileren her
Traileren starter umiddelbart efter lorte reklamen!
#7 filmz-grev_michal 19 år siden
#8 Yoda 19 år siden
Jeps!
#9 JannikAnd 19 år siden
#10 McPeter 19 år siden
Tak for input. Kom endelig med flere... :-)