Måske ikke ligefrem en klasse scene, men Intro'en til Men In Black, synes jeg nu er ret sjov fundet på, hvor man forledes til måske at tro det er et rumvæsen lige indtil scenen skifter SMAT!
8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Der er jo også "Touch of Evil" (Orson Welles), der åbner med et berømt tre minutters tracking shot. En bombe placeres i en bil og vi følger så bilen indtil bomben udløses.
There are two types of people that I can't stand in this world. People who are insensitive of other people's culture, and the Dutch
De bedste jeg kan komme i tanke om har allerede været nævnt, men som #12 nævner så er "Touch of Evil"s åbning næsten den ultimative af slagsen.
Det var meningen det skulle være midt om natten, men en af toldbetjentene blev ved med at kikse sine replikker, så man kan svagt ane at daggryet er på vej. Til sidst bad Wells manden om at mime sin replikker. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Ellers så synes jeg også at "Factotum", "Serenity" og "Snake Eyes" har nogle ret fede eksemplarer. Der er vist for resten også en ret flot lang scene i "Pulp Fiction" hvor Butch sniger sig op til sin lejlighed.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Ved dog ikke helt om den kan godkendes. For selvom det ganske vidst er lange scener uden klip, så er nogle af dem forlænget med CGI bedrag så det bare virker som om det er ikke klippes.
#11 elwood 19 år siden
8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#12 filmfan 19 år siden
#13 JannikAnd 19 år siden
#14 El vez 19 år siden
Indledningen i A History of Violence består også af ét 2-3 minutters take.
#15 SpielbergFreak 19 år siden
#16 Benway 19 år siden
Det var meningen det skulle være midt om natten, men en af toldbetjentene blev ved med at kikse sine replikker, så man kan svagt ane at daggryet er på vej. Til sidst bad Wells manden om at mime sin replikker. :)
#17 Benway 19 år siden
#18 Patriarch 19 år siden
#19 Benway 19 år siden
#20 Patriarch 19 år siden