Gravatar

#1 elwood 14 år siden

Nu med alle de her triste ting og situationer som flere er endt i, så synes jeg det er passene, hvis vi lige har en tråd kun dedikerede til Feel good film.

Eneste krav er de bare skal få en til og komme i godt humør, og gerne grine også.

Så nej ingen tårepresser, man skal få det godt af og se de her film.

Et eksemple på en ikke feel good film Ondskabens Øjne, mesterlig film ja, men det altså ikke en man bare sidder og kommer i godt humør af (for nogen måske) men nej ikke film som disse.

Jeg kan jo lige lægge ud med mine to måske åbenlyse bud.

The Blues Brothers
Musikalsk underholdende film, og de to brødre Jake and Elwood der skal samle penge en masse penge ind før det er for sent, undervejs kommer de ud for den ene absurde situation efter den anden, et af højdepunkterne er biljagten gennem et indkøbscenter!

For ikke og glemme den episke biljagt, hvis lige aldrig er set siden!

Filmen bringer altid et smil frem for mig, og jeg kan grine højlydt af de absurde situationer, Jake har en Ekskæreste (Carrie Fisher) som er lidt aggresiv for at sige det mildt.

Filmen har også et sjernecast af cameos i form af musiker.

It's a 106 miles to chicago, we got a full tank of gas a half a pack of cigarettes it's dark, and we're wearing sunglasses...

Hit it!

Singin in the rain
Don og Lina er ja hollywood darlings, de har tordne succes med deres film, men da en af deres film går hen og skal blive til en musical, opstår der et problem, Don har ingen problemer med og synge, men Lina derimod ja for og sige det mildt så lyder hun af helvede til.

Så i al hemmelighed findes der en til og dubbe, hendes sangstemme, denne person forelsker Don sig efterfølgende i, og da Lina finder ud af hemmeligheden om hendes sangstemme, ruller lavinen...

Denne klassiker, burde være recept påligtig, hvis man er lidt ende med humøret, ja det er en musical, men det er en af de mest spruldrene, farverige festilige af dem.

Den udødelige regnvejrs scene, hvor Gene Kelly hopper og danser gennem regner kender alle stortset, selv folk som ikke har set denne film.

Et andet højdepunkt er Doandl O' Conner's Eminente form for slapstik humor og akrobatik i det munter Make'em Laugh nummer.

Filmen er fyldt med gode sange, med tilhørende flot koregrafi i form af dans og humor.

Se den!

Jeg finder sikkert på flere, men det har er lige starten, og lad os så
turn that frown upside down!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#2 PredatorX 14 år siden

Overboard, Heaven Can Wait, Coming to America, Midnight Run.... Always works for me :)
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#3 elwood 14 år siden

Hehe Coming to america ahh ja godt bud.

Ved ikke hvorfor, men jeg griner altid højlydt af scenen hvor Eddie Murphy lige skal "feje" sig ind til hende den smukke pige på hans job 8-)

Der er self. også mesterparret Walter Matthau og Jack lemmon i Grumpy old men.

De er så herlige som to gamle vrede mænd, der konstant er på nakken af hinanden.

Max Goldman: Good morning, dickhead.
John Gustafson: Hello, moron.

Ahh ja City Slickers self.
Gravatar

#4 PredatorX 14 år siden

Hehe det er også en lille guldscene. Jeg tror det er hans mimik der gør det... :)
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#5 Muldgraver 14 år siden

Good Will Hunting

En ikke alt for sukkersød film om ikke bare at forløse sit potentiale, men også at komme overens med hvem man er, og den situation man nu engang er i, selvvalgt eller ej. Ikke videre dybsindig, men vældig positiv.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#6 filmz-Utyske 14 år siden

Til det gode julehumør: Trading Places!
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#7 elwood 14 år siden

Til jule afdelingen tager vi også lige Christmas Vacation

Honey I fixed the lights

8-)
Gravatar

#8 HonoDelLoce 14 år siden

Kampen om den Røde Ko!!

Er færdig af grin hver gang jeg ser den film, en perfekt parodi på hele Morten Korch-rædselen ! :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#9 Yoda 14 år siden

Lemmon og Matthau på slap line i Gnavne gamle mænd ... suveræn komedie!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#10 elwood 14 år siden

Hehe også kaldet Grumpy old men, men ja helt enig 8-)

#8 Ohh kampen om den røde ko!

Skriv ny kommentar: