Men interessant debat: Jeg ville ønske jeg havde et bedre forhold til: Ingen af filmene er dog dårlige. Og de film jeg nævner, regnes vel også for mere eller mindre for klassikere.
Blade Runner: har set den tre gange, men hver gang med samme konklusion. Jeg ved faktisk ikke helt hvorfor den ikke fænger mig bedre. Måske pga. det teatralske skuespil, jeg ikke kan forholde mig til, eller mangel på spænding i historien? Jeg ved det ikke.
Den Tynde Røde Linie: en smule bedre ved gensyn, og filmen har gode kvaliteter og psykologisk dybde, men burde altså være kortere. Historien mener jeg ikke rækker til 170 minutter.
Godfather Part 2: jeg elskede den første, men 2'eren fandt jeg temmelig lang og næsten helt spændingsforladt. Følte ikke der var det drive i historien, som etteren besad.
Goodfellas: jeg er ikke helt med den, til trods for to gensyn.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
#9 Et splitsekund, hvor man glemmer den fysiske kontrol over lukkemusklen og voila, så tømmer man lige tarmen!
Som Ridley så klogt formulerede for et par år siden om hovedparten af sci-fi film siden 2001:
“There is an over reliance on special effects as well as weak storylines”.
Aliens er jo blot afkog på originalen, som jo netop stod for at gøre sig de store tanker. Aliens byggede blot kulisser og action på, for at gøre det spiseligt for et stort publikum. Der er ikke meget sci-fi over den film.
“There’s nothing original. We’ve seen it all before. Been there. Done it! All of them. Yes, all of them.”.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Om noget ærgrer det mig mere, at instruktørerne ikke har lavet en bedre film, fremfor at jeg skulle ændre mening :)
Det er jo så OFTE netop det der sker. At man ændrer sin mening. Enten med årene eller med et gensyn. Filmene kan ikke ændres. De er hvad de er. Rumrejsen er en klassiker, og Fight Club er et mesterværk.
ps: Kan en admin rette titlen til "film" og ikke "fil" tak :)
Man kan desværre ikke rette i overskriften...
Jeg er enig i "2001" - Jeg kan ikke huske, hvem det var der sagde det, men dette opsummerer meget godt filmen for mig: Spaceships floating... floating... floating...
Ligeledes har hverken "Blade Runner" eller "Alien" nogensinde rigtig fænget mig.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
12# Ik for noget, men sagde ridley scott ik til Paul Anderson, "Go home!", til AVP ved du hvorfor han sagde det eller har du nogen ide. Syndes han har lavet en dårlig film?
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Din store forkærlighed for Alien deler jeg altså ikke. Ja, det er en effektiv film og god film, men det er også en underholdningsfilm, måske ikke i samme ånd som Aliens, men ikke desto mindre. Jeg kender efterhånden en hel del, der slet ikke finder den uhyggelig længere. Det må komme an på en prøve på bd.
#11 filmz-ab 14 år siden
Blade Runner: har set den tre gange, men hver gang med samme konklusion. Jeg ved faktisk ikke helt hvorfor den ikke fænger mig bedre. Måske pga. det teatralske skuespil, jeg ikke kan forholde mig til, eller mangel på spænding i historien? Jeg ved det ikke.
Den Tynde Røde Linie: en smule bedre ved gensyn, og filmen har gode kvaliteter og psykologisk dybde, men burde altså være kortere. Historien mener jeg ikke rækker til 170 minutter.
Godfather Part 2: jeg elskede den første, men 2'eren fandt jeg temmelig lang og næsten helt spændingsforladt. Følte ikke der var det drive i historien, som etteren besad.
Goodfellas: jeg er ikke helt med den, til trods for to gensyn.
#12 filmz-Bruce 14 år siden
Som Ridley så klogt formulerede for et par år siden om hovedparten af sci-fi film siden 2001:
“There is an over reliance on special effects as well as weak storylines”.
Aliens er jo blot afkog på originalen, som jo netop stod for at gøre sig de store tanker. Aliens byggede blot kulisser og action på, for at gøre det spiseligt for et stort publikum. Der er ikke meget sci-fi over den film.
“There’s nothing original. We’ve seen it all before. Been there. Done it! All of them. Yes, all of them.”.
#13 filmz-Utyske 14 år siden
Visse-vasse, det er Blade Runner selvfølgelig. ;)
#14 filmz-ab 14 år siden
Det er jo så OFTE netop det der sker. At man ændrer sin mening. Enten med årene eller med et gensyn. Filmene kan ikke ændres. De er hvad de er. Rumrejsen er en klassiker, og Fight Club er et mesterværk.
#15 chandler75 14 år siden
Man kan desværre ikke rette i overskriften...
Jeg er enig i "2001" - Jeg kan ikke huske, hvem det var der sagde det, men dette opsummerer meget godt filmen for mig: Spaceships floating... floating... floating...
Ligeledes har hverken "Blade Runner" eller "Alien" nogensinde rigtig fænget mig.
#16 filmz-Bruce 14 år siden
Beklager. Det er ikke engang til diskussion! :)
Beklager. Det er ikke engang til afstemning om at komme til diskussion :)
#17 Batsy 14 år siden
#18 filmz-Bruce 14 år siden
Tydeligere kan det nok ikke siges :)
#19 filmz-ab 14 år siden
Din store forkærlighed for Alien deler jeg altså ikke. Ja, det er en effektiv film og god film, men det er også en underholdningsfilm, måske ikke i samme ånd som Aliens, men ikke desto mindre. Jeg kender efterhånden en hel del, der slet ikke finder den uhyggelig længere. Det må komme an på en prøve på bd.
#20 Batsy 14 år siden