Vi har vel alle sammen nogle personlige favoritter, som vi aldrig bliver trætte af at se. Det er nødvendigvis ikke altid stor kunst, men alligevel nogle film man af en eller anden grund vender tilbage til igen og igen med jævne mellemrum.
Et par af mine:
The Last Action Hero, The Goonies, Ferris Bueller's Day Off, Groundhog Day, Jumanji (hvad?), Alene hjemme (ser den næsten hver jul) og Jurassic Park.
Det er dem jeg lige kan komme i tanke om foreløbig, men hvad med jer? hvilke film kan i bare se igen og igen?
Fargo og Aliens. Og på en aften med en god ven og et glas rødvin, så Sideways, da! Jeg kan se disse film i hovedet, hvis jeg keder mig, men smækker dem ofte på, bare for at opleve det igen.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Der er rigtig, rigtig mange film, jeg vender tilbage til igen og igen og igen. Et hurtigt skud fra hoften frembringer disse film. Men der er mange, mange flere...
- Vertigo - Jaws - The Man Who Shot Liberty Valance - Gone With the Wind - E.T. - Scarface - The Shining - Poltereist - Psycho - Alien - Aliens - Gremlins - Heat - Halloween (org.) - Cool Hand Luke - The Hours - Godfather - Rocky - Raging Bull - Casablanca - L.A. Confidential - The Last of the Mohicans - Apocalypse Now - Tombstone - Raiders of the Lost Ark - Planet of the Apes (org.) - Batman (Burtons) - Once Upon a Time in the Wets - Dirty Harry - Leaving Las Vegas - The Silence of the Lambs
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Er enig med Davenport omkring Aliens (har desværre ikke fået set Fargo endnu...),
Men ellers så tæller min liste:
The Fifth Element French Kiss (jeg elsker samspillet mellem Meg Ryan og Kevin Kline. Jeg griner højt hver gang jeg ser den) The Lion King E.T. The Silence of the Lambs Before Sunrise Labyrinth Singin' in the Rain The Craft Child's Play Gremlins
-Midnight Run -Back to the Future -The Goonies -Raiders of the Lost Ark -Jaws -Aliens -Predator -Star Wars (new hope, empire, jedi) -E.T -Tombstone -Fargo -Planet of the Apes -Bloodsport -Groundhog Day -Jurassic Park -Alt Pixar stort set -The Iron Giant -The Thing -Romancing the Stone -Tremors -Terminator 1&2 -Overboard
#1 Bobby Singer 16 år siden
Et par af mine:
The Last Action Hero, The Goonies, Ferris Bueller's Day Off, Groundhog Day, Jumanji (hvad?), Alene hjemme (ser den næsten hver jul) og Jurassic Park.
Det er dem jeg lige kan komme i tanke om foreløbig, men hvad med jer? hvilke film kan i bare se igen og igen?
#2 davenport 16 år siden
Og på en aften med en god ven og et glas rødvin, så Sideways, da!
Jeg kan se disse film i hovedet, hvis jeg keder mig, men smækker dem ofte på, bare for at opleve det igen.
#3 filmz-Narniabæver 16 år siden
#4 Yoda 16 år siden
- Vertigo
- Jaws
- The Man Who Shot Liberty Valance
- Gone With the Wind
- E.T.
- Scarface
- The Shining
- Poltereist
- Psycho
- Alien
- Aliens
- Gremlins
- Heat
- Halloween (org.)
- Cool Hand Luke
- The Hours
- Godfather
- Rocky
- Raging Bull
- Casablanca
- L.A. Confidential
- The Last of the Mohicans
- Apocalypse Now
- Tombstone
- Raiders of the Lost Ark
- Planet of the Apes (org.)
- Batman (Burtons)
- Once Upon a Time in the Wets
- Dirty Harry
- Leaving Las Vegas
- The Silence of the Lambs
#5 filmz-Bruce 16 år siden
Ørneborgen. Jeg kan på ingen måde blive træt af den film.
North By Northwest, Alien, Double Indemnity, Le Conseguenze Dell’amore, Singin' in the Rain, The Third Man, Vertigo, Marx Brothers film.
#6 jessup 16 år siden
#7 Herrguth 16 år siden
Men ellers så tæller min liste:
The Fifth Element
French Kiss (jeg elsker samspillet mellem Meg Ryan og Kevin Kline. Jeg griner højt hver gang jeg ser den)
The Lion King
E.T.
The Silence of the Lambs
Before Sunrise
Labyrinth
Singin' in the Rain
The Craft
Child's Play
Gremlins
Og diverse afsnit af Buffy og Muppet Show.
#8 PredatorX 16 år siden
-Back to the Future
-The Goonies
-Raiders of the Lost Ark
-Jaws
-Aliens
-Predator
-Star Wars (new hope, empire, jedi)
-E.T
-Tombstone
-Fargo
-Planet of the Apes
-Bloodsport
-Groundhog Day
-Jurassic Park
-Alt Pixar stort set
-The Iron Giant
-The Thing
-Romancing the Stone
-Tremors
-Terminator 1&2
-Overboard
Af nyere film: Apocalypto, Hellboy 1&2
#9 Yoda 16 år siden
Ohhhh, hvordan kunne jeg glemme Bloodsport - det er jo den ultimate Van Damme-film. Den har jeg dælme set mange gange :-)
#10 PredatorX 16 år siden
Jeg ved ikke hvordan du kunne glemme det. Men der burde klart være en lov imod det:-D hehe