Gravatar

#21 Benway 16 år siden

Dem her kan jeg se om og om igen:

Casablanca
Vertigo
L'Atalante
La dolce vita
Big Lebowski

Touch of Evil
Blade Runner
Once Upon a Time in the West
Raging Bull
2001
Heat
Vampyr
Chihiro og heksene
Blade Runner
Playtime
Ørneborgen
The Third Man
The General
Les vampires
Modern Times
Yojimbo
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#22 mr gaijin 16 år siden

jonasgr (15) skrev:
Jeg ser sjældent en film mere end en gang

Jeg har det meget på samme måde. Der var en overgang, hvor jeg så alle film, jeg købte to gange. Det var i starten, da jeg lærte japansk, hvor jeg købte mange japanske film for blandt andet sproglig øvelse.

Siden har jeg altid haft nye film i folie eller til låns, som jeg vil se, før jeg genså noget af det gamle. Jeg har næsten udelukkende købt film på DVD, som jeg ikke har set før. Jeg har altid gået efter nye filmoplevelser og nye opdagelser.

Nu er jeg ved at hoppe på Blu-Ray-vognen, og der er jeg ved at gøre det modsatte. Jeg køber kun film, som jeg ved er gode, og som jeg har lyst til at gense.

Det er blandt andet:
Chungking Express
2001
Blade Runner
Batman Begins+Dark Knight
Starship Troopers (guilty pleasure!)
North by Northwest

Where Eagles Dares ville helt sikkert også ryge med, hvis den kom på Blu-Ray. Også Amelie, Barbarella (guilty pleasure igen!), De Syv Samuraier, Yojimbo, Leones westerns + Fellinis + tidlig Truffaut + mange flere.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#23 filmz-Is 16 år siden

Film som jeg kan se igen og igen.

Løvernes Konge
Godfather 1-2
LOTR 1-3
X2
Batman Begins
The Dark Knight
L.A. Confidential
Heat
Collateral
Unforgiven
Star Wars 1-3

Gravatar

#24 christianhg 16 år siden

Verdens bedste film, Alien, er den jeg har set allerflest gange. Herefter kommer Fear and Loathing in Las Vegas, Unforgiven, The Big Lebowski, Aliens, The Empire Strikes Back, Dr. Strangelove, A Clockwork Orange mfl.
Are you crazy? The fall will probably kill you.
Gravatar

#25 HonoDelLoce 16 år siden

LA Confidential
Jurassic Park
Memento
LOTR-trilogien
Heat
Zodiac
Se7en
The Usual Suspects
Reservoir Dogs, Pulp Fiction og Jackie Brown også..

Og så en masse af de action-film der gjorde mig kåd som dreng kan jeg stadig se i uendeligheder :D

Kick-boxer, Hard Target, Universal Soldier og Bloodsport er de 4 yndlings med Van Damme

Commando, The Last Action Hero, Predator og Terminator 2 med Schwarzenegger (de to sidstnævnte giver jeg nu ikke ungdommens kådhed skylden - de er bare ualmindeligt fede film :) )

De første film om Rocky og Rambo kan jeg også stadig ofte finde på at sætte på ..

Men filmen der tager prisen er helt sikkert..

Kampen om den røde ko..

Jeg har overhovedet ikke styr på hvor mange gange jeg sætter den film på i løbet af et år.. Heldigvis har jeg fået kæresten overbevist om dens kvaliteter også, samt mine brødre :D Så der er altid nogen at se den sammen med..

Og så er der én film som jeg ualmindeligt ofte har LYST til at se - men som jeg ikke kan da jeg ikke kan finde den på nordisk dvd (alt uden DK tekster er ikke interessant med min kæreste :D), og jeg ikke har en VHS-afspiller..

The Fifth Element..

I øvrigt kan det lige nævnes, at der også er et par serier, som har kanon replay-værdi for mig - The Simpsons har jeg slet ikke tal på hvor mange gange jeg har set fra ende til anden igennem årene.. Dexter kan jeg også gense meget.. Samt selvfølgelig The Julekalender :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#26 Bobby Singer 16 år siden

Jeg vil også tilføje:

Die Hard
Høj pistolføring 1 og 2
Blade Runner (så den første gang i biografen, fantastisk oplevelse og købte den fornyeligt på BD, hvor jeg så den to gange indenfor en uge)
Evil Dead 2 (faktisk lidt overrasket over, at ingen andre har nævnt den endnu)
T2
Leaving Las Vegas
Starship Troopers
De utrolige
True Romance

Edit: Løvernes konge ville jeg helt sikkert også have set hundervis af gange, hvis den altså var til at få fat i på dvd eller BD. Det er ikke bare den bedste Disney film, men nok en af de bedste film der nogensinde er lavet.
Idjit
Gravatar

#27 Æsop9000 16 år siden

* The Big Lebowski
* Platoon
* Kellys Helte
* Star Wars (2 - 6)
* Tilbage til Fremtiden
* Terminator 1 - 2
* Matador serien
* Indiana jones 1 og 3
* James Bond - spionen der elskede mig
* Tim Burtons batman
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#28 HonoDelLoce 16 år siden

Åh for dælen ja..

Die Hard og Naked Gun-filmene bliver også ofte set her :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#29 El vez 16 år siden

Predator - af enelleranden grund, bliver jeg lige "pamp'd" hver gang jeg hører Silvestris fantastiske tema og ser Arnie + crew stige ud af helikopteren. Hele filmen holder stadig den dag idag, hvilket man ikke kan sige om mange 80'er actionfilm.

Double Indemnity - udødelig dialog.

Leon - lige smuk hver gang.

Alien 1-3.
Star Wars 4-6.

Men intet slår The Big Lebowski i gensynsværdi, fantastisk dialog og skuespil man ikke kan blive træt af.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#30 Bony 16 år siden

Film som jeg kan se igen og igen:

- Vertigo
- Casablanca
- Rear Window
- 2001: A Space Odyssey
- Sunset Blvd.
- The Nightmare Before Christmas
- Some Like It Hot
- A Phantom Of The Opera
- Singin' In The Rain
- Blade Runner: The Final Cut
- Alien
- Aliens
- Batman Begins
- The Dark Knight
- Hellboy
- A Night At The Roxbury (Guilty Pleasure!)

.. er dem jeg lige kan komme på i skrivende stund..!
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/

Skriv ny kommentar: