#69 The Usual Suspects er da heller ikke nogen dårlig film. Jeg blev bare aldrig grebet af handlingen og jeg kedede mig en smule undervejs, jeg væltede heller ikke bag over af forbavselse da
Keyser Söze identitet blev afsløret.
Det er da en fin film men de folk jeg fik den anbefalet af havde nærmest udråbt den til et mesterværk! Den lå i top 20 på Imdb så mine forventninger var vanvittig høje og så er det bare så meget nemmere at blive skuffet.
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
'The Usual Suspects' er muligvis ikke ment som værende en film, man ser to gange, men ved gensyn var det virkelig forbløffende, så ringe en dialog, så kedelige skuespillere (deriblandt Stephen Baldwin.. zzzz) og så uspændende en filmning Bryan Singer bød på. Bevares, slutningen er da monsterfed, men nok også særligt i kraft af, så uslagkraftig den resterende del af filmen er.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Interessant læsning om "There Will Be Blood". Jeg husker at jeg så filmen anden gang sammen med en ven af mig, der er musiker, og han kunne, ligesom dig, heller ikke abstrahere fra musikken, og fandt den enormt enerverende. Da han så filmen 2. gang kastede han dog sin fulde kærlighed på scoret, og dyrkede soundtracket minutiøst i de efterfølgende uger.
Personligt elsker jeg Johnnie Greenwoods musik, og synes den er i perfekt symbiose med fortællingen, især netop når den ikke stemmer umiddelbart overens med billederne.
----
Af store filmskuffelser har Herzogs "Heart of Glass" en helt særlig plads i mit hjerte. Uden tvivl noget af det filmhåndværksmæssige grimmeste jeg nogensinde har set. Og skuespillet! Jeg kaster op i min mund.
#74 Ja, jeg er også fuld af benovelse for Greenwoods score. Jeg får associationer til post-50'erne og præ-60'ernes brug af bebop og alternativ jazz i scores, som var utroligt effektfuldt mhb. på at skabe stemningsbilleder.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#70 - jep, 'Heart of Glass' var en ordentlig svier i den fantastiske tyskers efter flotte CV. Jeg giver dig ikke ret i, at den filmisk var så ringe, men skuespillet, dialogen og det totalt udeblivende flow var helt til hundende.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
#75 Jeg skal prøve :) Det er efterhånden en del tid siden jeg så den.
Jeg glædede mig meget til at stifte bekendtskab med Ole Bornedals Nattevagten og regnede med at jeg skulle til at se en af de bedste Danske film, men jeg blev skuffet!
Mit største problem var nok at jeg synes film var ret forudsigelig og jeg blev derfor heller aldrig grebet af handlingen filmen blev derfor en noget middelmådig affære for mig, da filmen imo bare er et spændings flick (som jeg ikke synes var spændende). Hvis jeg havde set den i 1994 havde jeg måske synes bedre om den.
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
#71 MouseMickey 16 år siden
Det er da en fin film men de folk jeg fik den anbefalet af havde nærmest udråbt den til et mesterværk! Den lå i top 20 på Imdb så mine forventninger var vanvittig høje og så er det bare så meget nemmere at blive skuffet.
#72 RasmusFL 16 år siden
#73 MOVIE1000 16 år siden
#74 Zabriskie 16 år siden
Interessant læsning om "There Will Be Blood". Jeg husker at jeg så filmen anden gang sammen med en ven af mig, der er musiker, og han kunne, ligesom dig, heller ikke abstrahere fra musikken, og fandt den enormt enerverende.
Da han så filmen 2. gang kastede han dog sin fulde kærlighed på scoret, og dyrkede soundtracket minutiøst i de efterfølgende uger.
Personligt elsker jeg Johnnie Greenwoods musik, og synes den er i perfekt symbiose med fortællingen, især netop når den ikke stemmer umiddelbart overens med billederne.
----
Af store filmskuffelser har Herzogs "Heart of Glass" en helt særlig plads i mit hjerte. Uden tvivl noget af det filmhåndværksmæssige grimmeste jeg nogensinde har set. Og skuespillet! Jeg kaster op i min mund.
#75 El vez 16 år siden
Den kommentar får du lige lov til at udbygge :)
#76 filmz-Bruce 16 år siden
#77 RasmusFL 16 år siden
#78 MOVIE1000 16 år siden
Click Adam Sandler som familie far CMONE
#79 MouseMickey 16 år siden
Jeg glædede mig meget til at stifte bekendtskab med Ole Bornedals Nattevagten og regnede med at jeg skulle til at se en af de bedste Danske film, men jeg blev skuffet!
Mit største problem var nok at jeg synes film var ret forudsigelig og jeg blev derfor heller aldrig grebet af handlingen filmen blev derfor en noget middelmådig affære for mig, da filmen imo bare er et spændings flick (som jeg ikke synes var spændende). Hvis jeg havde set den i 1994 havde jeg måske synes bedre om den.
#80 MOVIE1000 16 år siden