Gravatar

#11 Bates 14 år siden

Herrguth (9) skrev:
Engang lavede vi en stor afstemning på Filmz-forum, hvor vi først lavede en lang liste af film, og derefter gav point og sorterede film fra. På den måde fandt vi Filmz-forums topliste af film. Jeg kan dog ikke lige finde tråden med resultatet af den afstemning.

Den kan jeg godt huske. God tråd.
Gravatar

#12 Åkepool 14 år siden

Herrguth (9) skrev:
Engang lavede vi en stor afstemning på Filmz-forum, hvor vi først lavede en lang liste af film, og derefter gav point og sorterede film fra. På den måde fandt vi Filmz-forums topliste af film. Jeg kan dog ikke lige finde tråden med resultatet af den afstemning.

Det var en god afstemning, hvor der blev lavet mange studehandler, for at få folk til ikke at stemme ens favoritter ud :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#13 MouseMickey 14 år siden

Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#14 MMB 14 år siden

#9-#12

Lyder nice, vi bør lave sådan en igen. :P
Gravatar

#15 Lord Beef Jerky 14 år siden

Jeg synes en DVD-kanon er en fantastisk idé. Personligt ville jeg sige at film som Casablanca, Gone With The Wind, Citizen Kane, The Third Man, Psycho, Rear Window, The Wizard Of Oz, Metropolis, Nosferatu og Battleship Potempkin er essentielle på en sådan liste.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#16 Åkepool 14 år siden

#15 - Af de film du lister der, mangler jeg da også kun at eje Casablanca, Gone With The Wind, The Third Man, Psycho, Rear Window, The Wizard Of Oz, Metropolis, Nosferatu og Battleship Potempkin, så den er lige ved at være der ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#17 Babo Rises 14 år siden

Og du kan finde sådan ca. 5 milliarder mennesker der også har disse film på, og ellers kan man bare se på imdb.. Lister kan være sjove nok, men når man har set de samme lister om og om igen, og så liiige igen, så får jeg da et deja vu :-)
Gravatar

#18 Bobby Singer 14 år siden

#17 Præcis! Hvilket også var grunden til at jeg satte et par af mine egne yndlingsfilm på listen og ikke bare de samme 20-30 stykker som man hele tiden ser om og om igen med de her lister.
Idjit
Gravatar

#19 rammy 14 år siden

Pulp Fiction 1994
The Texas Chain Saw Massacre 1974
Evil Dead I/II 1981/1987
Raging Bull 1980
Alien - den 8. passager 1979
Night of the living Dead 1969
The Shining 1980
Oldboy 2003
Taxi Driver 1976
Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back 1980
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#20 Skeloboy 14 år siden

Det er næsten umuligt at lave en DVD-kanon, men måske man skulle prøve at få stykket en filmz-kanon sammen?

I tråde som denne plejer jeg bare at remse mine få 10/10-film op, så det vil jeg gøre igen :)

12 Angry Men
Atonement
Blade Runner
Blood In, Blood Out
Bridge To Terabithia
Cinema Paradiso
Cranes Are Flying
Den Gode, Den Onde, Den Grusomme
Do The Right Thing
Dog Day Afternoon
Fear and Loathing In Las Vegas
Forår, Sommer, Vinter, Efterår, Forår