Jeg mener det er umuligt at lave en universel liste over hvilke film man bare skal eje. Folk deler ikke den samme filmsmag, og der vil hele tiden være såkaldte mesterværker/klassikere som man bare ikke synes nok om.
Kruse (8) skrev:
Et par film som endnu ikke er nævnt:
12 Angry Men Citizen Kane Sunset Boulevard Psycho Seven Samurai A Clockwork Orange
Har set de film du nævner, og fire af dem finder jeg ret gode, men jeg har ikke tænkt mig at eje nogen af dem. Jeg føler ikke behov for at gense dem i lang tid og have dem stående på hylden.
Har set de fleste Hitchcock og Kubrick film, men ejer ingen af deres film, fordi jeg ikke rigtig har haft lyst til at gense dem. Det er ikke ensbetydende med at deres film er dårlige, tværtimod de fleste er ganske gode, men personligt tvivler jeg stærkt på deres gensynsværdig. Gladiator, Inception, The Dark Knight mm. er til gengæld film, jeg får lyst til at se igen og igen, og derfor har de plads på min hylde.
Det er næsten umuligt at lave en DVD-kanon, men måske man skulle prøve at få stykket en filmz-kanon sammen?
I tråde som denne plejer jeg bare at remse mine få 10/10-film op, så det vil jeg gøre igen :)
12 Angry Men Atonement Blade Runner Blood In, Blood Out Bridge To Terabithia Cinema Paradiso Cranes Are Flying Den Gode, Den Onde, Den Grusomme Do The Right Thing Dog Day Afternoon Fear and Loathing In Las Vegas Forår, Sommer, Vinter, Efterår, Forår Fountain, The Godfather I, The Godfather II, The Grave Of The Fireflies Inherit The Wind Innocent Voices Judgment at Nuremberg LOTR Trilogy Extended Edition Once Upon A Time In America Once Upon A Time In The West Pans Labyrint Raging Bull Spirited Away United 93 Wrestler, The
Fin liste, og skræmmende jeg er så enig i dine karaktere af de film jeg også har set som er med på din liste. :)
12 Angry Men Citizen Kane Sunset Boulevard Psycho Seven Samurai A Clockwork Orange
Har set de film du nævner, og fire af dem finder jeg ret gode, men jeg har ikke tænkt mig at eje nogen af dem. Jeg føler ikke behov for at gense dem i lang tid og have dem stående på hylden.
Har set de fleste Hitchcock og Kubrick film, men ejer ingen af deres film, fordi jeg ikke rigtig har haft lyst til at gense dem. Det er ikke ensbetydende med at deres film er dårlige, tværtimod de fleste er ganske gode, men personligt tvivler jeg stærkt på deres gensynsværdig. Gladiator, Inception, The Dark Knight mm. er til gengæld film, jeg får lyst til at se igen og igen, og derfor har de plads på min hylde.
Jamens sådan er vi så forskellige. Jeg vil til hver en tid heller gense de film jeg nævnte, da de efter min mening er meget bedre end noget Nolan nogensinde har lavet.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#21 Babo Rises 14 år siden
[url= siger du til dette[/url]
#22 Skeloboy 14 år siden
#23 rammy 14 år siden
#24 Skeloboy 14 år siden
#25 Kruse 14 år siden
#26 IK 14 år siden
#27 Bates 14 år siden
Fin liste, og skræmmende jeg er så enig i dine karaktere af de film jeg også har set som er med på din liste. :)
#28 Bobby Singer 14 år siden
Hehe ;)
Men som jeg skrev så prøvede jeg også at blande det lidt. ;)
#29 Babo Rises 14 år siden
Nej da.. De fleste af dem du har på din liste, betyder overvurderet :-)
#30 Kruse 14 år siden
Jamens sådan er vi så forskellige. Jeg vil til hver en tid heller gense de film jeg nævnte, da de efter min mening er meget bedre end noget Nolan nogensinde har lavet.