Gravatar

#1 christian034 14 år siden

Som overskriften siger er denne tråd lavet for, hvis man har en mening omkring hvilke film man selv synes skal have stående på ens hylde.

Min liste er således:

Godfather (boksen)
Pulp Fiction
One Flew Over the Cuckoo's Nest
Star Wars (boksen)
Fight Club
Psycho
Apocalypse Now
American Beauty
Taxi Driver
Chinatown
The Shining
Full Metal Jacket
Sin City
Juno
Blade Runner
Hotel Rwanda
No Country For Old Men
Donnie Darko
There Will Be Blood
Gravatar

#2 neran 14 år siden

Jeg er i den grad enig i Blade Runner og There Will Be Blood. Dog vil jeg gerne tilføje (500) Days of Summer, The Fountain, The Assassination of Jesse James by the coward Robert Ford og Ringenes Herre trilogien. Eventuelt er Bridge to Terabithia også i denne kategori.
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
Gravatar

#3 Babo Rises 14 år siden

Hvis du piller Juno og Hotel Rwanda fra, så er de andre ihvertfald nogle titler man burde se.
Gravatar

#4 mr gaijin 14 år siden

En DVD-kanon? Det bliver umuligt at nå frem til. Alle har jo hver sin smag. Det er jo derfor, der bliver solgt så mange forskellige film. Jeg mener, at jeg selv skal have de film stående, som jeg nu engang har stående.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#5 Bobby Singer 14 år siden

#1 Meget god klassisk liste og er enig i mange af valgene. Hvis jeg selv skulle lave en liste ville jeg inkluderer nogle af mine egne favoriter, som måske ikke får så meget opmærksomhed som mere anerkendte værker, samt en række klassikere, som mangler på den ovenstående liste.

Min liste:

The Goonies
Groundhog Day
Alien Anthology
Seven
Back to the Future trilogien
The Incredibles
Leon the Professionel
The Thing
Halloween
Jaws
Indiana Jones Boksen
Ferris Bueller's Day Off
The Wild Bunch
The Getaway (originalen)
Dirty Harry boksen (egentlig 1'eren og 2'eren som værd og eje, da resten er so-so)
Batman: Mask of the Phantasm (Den bedste Batman film efter min mening)
T2
Big (har set den film utallige gange)
The Lion King
Beauty and the Beast
Aladdin
Rear Window
North By Northwest
Vertigo
True Romance (Et af Tarantinos bedste manuskripter og så har han ingen gang filmatiseret det selv)
A Woman Under the Influence

... og en masse Werner Herzog og Sergio Leone og spis dine grøntsager!
Idjit
Gravatar

#6 Wangsgaard 14 år siden

Har dem heldigvis alle sammen.

Men man skal have Kubricks samlede værker :P
Synes jeres lister mangler Casablanca samt twin peaks (serien, Ja ved godt det ikke er en film men man skal have den stående alligevel )
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#7 Bobby Singer 14 år siden

Jeg tænkte faktisk også på at nævne Twin Peaks, men nu hedder det trods alt "film som man skal have stående på hylden" og ikke serier. Twin Peaks er dog ikke den bedste serie der er lavet efter min mening, der trækker dele af anden sæson desværre en smule ned, men bestemt en af de mest anerkendte og holdbare serier der er lavet.
Idjit
Gravatar

#8 Kruse 14 år siden

Et par film som endnu ikke er nævnt:

12 Angry Men
Citizen Kane
Sunset Boulevard
Psycho
Seven Samurai
A Clockwork Orange
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#9 Herrguth 14 år siden

Engang lavede vi en stor afstemning på Filmz-forum, hvor vi først lavede en lang liste af film, og derefter gav point og sorterede film fra. På den måde fandt vi Filmz-forums topliste af film. Jeg kan dog ikke lige finde tråden med resultatet af den afstemning.
Gravatar

#10 Spanner 14 år siden

Man skal bare have The Wire og Deadwood, så er man godt dækket ind
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem

Skriv ny kommentar: