Gravatar

#41 Skeloboy 14 år siden

#40 - jeg synes det lyder som den absolut bedste ide...jeg synes X skal bestemmes af antal deltagere...hvis der er 10, der kommer med deres top10, skal der en film være nævnt 4 gange, er der 15, skal den være nævnt 6 gange etc...eller noget mere logisk.

OG en meget vigtig regel: FILMENE SKAL NÆVNES MED DERES ENGELSKE TITEL ELLER DANSK, HVIS DET ER EN DANSK FILM. Ellers er det et helvede at tælle op...

1) man nævner sine 10/10, 6/6 etc. film med engelsk eller dansk(for danske film) titel

2) en film skal være nævnt blandt 40% af de deltagende? eller evt. 30%, hvad der lige passer. Det kan I lige tænke over, mens jeg hopper tilbage til filmen...:)
Gravatar

#42 MMB 14 år siden

Ville det ikke være bedre med en top 10 eller 20 liste i stedet for de film, som man giver 10/10. Folks definition af 10-skalaen er jo meget forskellig - se bare Skeloboy, der kun giver film 10/10, hvis de har fået ham til at græde mindst 3 gange.
Gravatar

#43 Lord Beef Jerky 14 år siden

Hvis vi er i top 10 (eller 20) skal procentdelen vel være lidt lavere (måske 25%) end hvis vi smider alle vores 10/10'ere op. Jeg hælder mest til en top et eller andet da Foellers pointe er ganske solid.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#44 Skeloboy 14 år siden

Ok...Top20-liste og en film skal være på 25% af alle lister?
Gravatar

#45 Wangsgaard 14 år siden

Eller også skal en som er god til statistik lave en normal fordeling så der bliver taget højde for personer som generelt giver høje eller lave karaktere :)

Men jeg vil se frem til at lave min egen top 10 for dette har jeg aldrig gjort:P
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#46 Lord Beef Jerky 14 år siden

Jeg holder med Skeloboy. Hvem laver tråden og tæller op?

Min top 20 har også ændret sig en lille smule siden sidst, så det bliver fremragende at sammensætte igen.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#47 mr gaijin 14 år siden

Hvad med at opdele i film efter 1990 og film før og inklusiv 1990? Ellers vil alt efter 1990 blive overrepræsenteret, da forholdsvist få brugere af filmz har set mere end 20 film før 1990erne.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#48 Kruse 14 år siden

#47: Egentligt ret skræmmende, men du har nok ret. God idé, selvom at det dog bliver en anelse mere arbejde :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#49 nakalay 14 år siden

mr gaijin (47) skrev:
[...] forholdsvist få brugere af filmz har set mere end 20 film før 1990erne.

Hvad baserer du den påstand på?
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#50 Skeloboy 14 år siden

#47 - synes din ide er helt fin. Synes også det skal være to helt forskellige afstemninger. Jeg vil gerne tælle op og lave en tråd.

Så er det her godtaget:

1) To afstemninger: en før 1990 og en efter

2) Man kommer med 20 film, man mener skal kanoniseres

3) Optræder den på 25% af listerne kommer den med.

Og lige en sidste ting. Hvad med trilogier osv? det er meget besværligt at dele det op, så det skal næsten være enten eller. Jeg hælder mest til, at man IKKE må skrive LOTR-Trilogy. Ellers bliver det noget rod, hvis man nu en person skriver en trilogi, mens en anden udvælger en film...

Skriv ny kommentar: