Hvilken film der har været nomineret til en Oscar for bedste udenlandsk sprogede film, har fået det største antal Oscarnomineringer, uden at vinde en Oscar?
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Amelie fik 5 Oscarnomineringer og vandt ganske rigtigt ikke noget. Filmen jeg leder efter fik 6 nomineringer uden at vinde.
Crouching Tiger, Hidden Dragon er ganske rigtigt den udenlandske film med flest nomineringer, nemlig 10. Men den vandt altså også 4 (Best Foreign Language Film, Best Art Direction-Set Decoration, Best Cinematography og Best Music, Original Score)
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Jeg har fundet ud af, at filmen slet ikke var nomineret til Best Foreign Language Picture. Det havde jeg ellers forstået på det sted jeg læste det. Men filmen er ikke på engelsk, så spørgsmålet består.
Nomineringerne filmen fik var: Best Cinematography Best Director Best Effects, Sound Effects Editing Best Film Editing Best Sound Best Writing, Screenplay Based on Material from Another Medium
#101 Steffan Rasmussen 17 år siden
#102 mr gaijin 17 år siden
En film med mange nomineringer, der vist ikke vandt noget, var "Amelie". Men måske er der ældre film med flere nomineringer. "Amelie" er mit bud.
#103 Steffan Rasmussen 17 år siden
Crouching Tiger, Hidden Dragon er ganske rigtigt den udenlandske film med flest nomineringer, nemlig 10. Men den vandt altså også 4 (Best Foreign Language Film, Best Art Direction-Set Decoration, Best Cinematography og Best Music, Original Score)
#104 Steffan Rasmussen 17 år siden
Nomineringerne filmen fik var:
Best Cinematography
Best Director
Best Effects, Sound Effects Editing
Best Film Editing
Best Sound
Best Writing, Screenplay Based on Material from Another Medium
#105 chuck 17 år siden
#106 Steffan Rasmussen 17 år siden
#107 Steffan Rasmussen 17 år siden
#108 chuck 17 år siden
#109 Steffan Rasmussen 17 år siden
#110 chuck 17 år siden
I hvilke to film har Kevin Spacey og Benicio del Toro spillet sammen?