Gravatar

#101 Steffan Rasmussen 17 år siden

Hvilken film der har været nomineret til en Oscar for bedste udenlandsk sprogede film, har fået det største antal Oscarnomineringer, uden at vinde en Oscar?
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#102 mr gaijin 17 år siden

Den udenlandske film med flest oscarnomineringer er vist "Tiger på Spring", men den vandt også nogle stykker.

En film med mange nomineringer, der vist ikke vandt noget, var "Amelie". Men måske er der ældre film med flere nomineringer. "Amelie" er mit bud.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#103 Steffan Rasmussen 17 år siden

Amelie fik 5 Oscarnomineringer og vandt ganske rigtigt ikke noget. Filmen jeg leder efter fik 6 nomineringer uden at vinde.

Crouching Tiger, Hidden Dragon er ganske rigtigt den udenlandske film med flest nomineringer, nemlig 10. Men den vandt altså også 4 (Best Foreign Language Film, Best Art Direction-Set Decoration, Best Cinematography og Best Music, Original Score)
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#104 Steffan Rasmussen 17 år siden

Jeg har fundet ud af, at filmen slet ikke var nomineret til Best Foreign Language Picture. Det havde jeg ellers forstået på det sted jeg læste det. Men filmen er ikke på engelsk, så spørgsmålet består.

Nomineringerne filmen fik var:
Best Cinematography
Best Director
Best Effects, Sound Effects Editing
Best Film Editing
Best Sound
Best Writing, Screenplay Based on Material from Another Medium

Gravatar

#105 chuck 17 år siden

City of God
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#106 Steffan Rasmussen 17 år siden

Godt bud, men nej. Cidade de Deus blev kun nomineret til fire Oscars.
Gravatar

#107 Steffan Rasmussen 17 år siden

Vi skal tilbage til 80'erne.
Gravatar

#108 chuck 17 år siden

Das Boot
Gravatar

#109 Steffan Rasmussen 17 år siden

Er det korrekte svar.
Gravatar

#110 chuck 17 år siden

Boom boom!

I hvilke to film har Kevin Spacey og Benicio del Toro spillet sammen?

Skriv ny kommentar: