Gravatar

#31 El vez 21 år siden

Tja i denne sammenhæng er Jan Guillou min gud ;)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#32 Kalle Ferm 21 år siden

Jeps, that will do! Jeg tager mig af den kristne Gud så.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#33 jessup 21 år siden

Jeg kunne godt lide Cronenbergs "The Dead Zone" (Stehpen King) -ikke fordi det er mesterværk men jeg synes den gjorde bogen en god tjeneste - kommer igennem det hele og Walken er rigtig god i den.

Hvem kan kommer med den bedste filmatisering af "Prosessen" (Kafka)? Bogen er selvfølgelig fantastisk men filmene har det svært med dette forlæg (paranoiaen rammer ikke rigtig på film) - min favorit er Wells version "the Trial"
This is just until June
Gravatar

#34 Herrguth 21 år siden

En af mine favorit-bøger er "Desperation" af Stephen King. Og den er ved at blive filmatiseret, desværre tror jeg det er som mini-serie eller TV-film... ØV! (Tror også at al volden fra bogen vil blive meget nedtonet i en film!)

Så er jeg hel vild med den danske forfatter Steen Langstrup's bøger. Han har bl.a. skrevet "Kat - Ondskaben lurer i regnen", som blev omsat til én rigtig skidt film med Liv Corfixen, Martin Brygmann og Søren Pilmark.
Han har også skrevet en bog der hedder "Blodets Nætter", som jeg mener kunne blive en smuk og spændende film!

Jeg er også fascineret af Lene Kaaberbøll's "Skammer"-serie, som vidst også er ved at blive filmatiseret!

Sidst men ikke mindst vil jeg tilføje at titler som jeg har læst som bøger, og som snart (i 2005) kommer i biograferne, så glæder jeg mig da helt vildt til "The Chronicles Of Narnia" og "Harry Potter and The Goblet Of Fire"...

Skriv ny kommentar: