Storfilm: 1. "Thelma and Louise" 2. "Borte med blæsten" 3. "Casablanca" 4. "Titanic"
Action- og mandefilm: 1. "Flygtningen" 2. "Die Hard 1-10" 3. "The Spy Who Shagged Me" 4. "Platoon" 5. "Natural Born Killers" 6. "Dommedag nu" 7. Alt "Monty Python" 8. "Fever Pitch" 9. "Godfather 1-20"
Fake top-ti til offentligt brug (eksempelvis middagsselskaber, date og receptioner): 1. "Postbudet ringer altid to gange" 2. "Usual Suspects" 3. "Seven" 4. Kieslowkis farvetrilogi (plus 10 "Dekalog"-filmene) 5. "Breaking the Waves" 6. Alt af Carl Th. Dreyer 7. "Citizen Kane" 8. "Pulp Fiction" 9. "De syv samuraier" 10. "Dancer in the Dark"
[Nynnes] Mest sete film: 1. "Pretty Woman" 2. "Notting Hill" 3. "Bodyguard" 4. "Falling In Love" 5. "You're Got Mail" 6. "Broerne i Madison Country" 7. "An Officer and a Gentleman"
Uden for kategori (all times fantastiske film): 1. "Deer Hunter" 2. "James Bond" (Sean Connery only) 3. "Gøgereden" 4. "American Beauty" 5. "Festen" 6. "Forrest Gump"
Store, sikre, gode ottetaller: 1. "Sleepless in Seattle" 2. "Fire brylupper og en begravelse" 3. "Englegård" (ikke så vild med toeren) 4. "Da Harry mødte Sally"
Film og skuespillere, man bør undgå: 1. Alt med Sally Field 2. Alt med Kevin Costner 3. "Yentl"
I kan også lave jeres egen filmguide.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Nu er jeg på ingen måde fan af skinken Nynne, og især den der "fake top 10" afspejler jo ganske fint graden af substans, der er at finde i kvindemennesket og det frustrerende dårlige fiktionsunivers, hun med sin belastende tilstedeværelse er med til at befolke og give liv.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Fake top-ti til offentligt brug (eksempelvis middagsselskaber, date og receptioner): 1. "Postbudet ringer altid to gange" 2. "Usual Suspects" 3. "Seven" 4. Kieslowkis farvetrilogi (plus 10 "Dekalog"-filmene) 5. "Breaking the Waves" 6. Alt af Carl Th. Dreyer 7. "Citizen Kane" 8. "Pulp Fiction" 9. "De syv samuraier" 10. "Dancer in the Dark"
Die Hard 8 skraber bunden. Hvordan kunne Bruce Willis dog synke så dybt?
Ja, Barbara Streisand som skurk var sgu ikke noget kønt syn.
Men de to efterfølgende film var da vildt fede (selv om det var lidt underligt at se Hans Gruber genskabt på baggrund af DNA-materiale fra hans forhud - de smilerynker glemmer jeg aldrig!).
Barbara Streisand som skurk var sgu ikke noget kønt syn.
Principielt set er jeg ikke imod ideen at lave anden halvdel af filmen til en musical, med tanke på Bruno-dagene osv., men hvem i alverden skrev den duet/duel scene? Og fotograferede Streisand med soft-focus shaky-cam? Og hvor ringe et twist, var det ikke lige at
Justin Long var Streisands søn?
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Principielt set er jeg ikke imod ideen at lave anden halvdel af filmen til en musical, med tanke på Bruno-dagene osv., men hvem i alverden skrev den duet/duel scene?
Det forlyder, at den blev skrevet af George Lucas, som krævede kreativ indflydelse til gengæld for ikke at sagsøge producenterne, fordi de havde tyvstjålet nævnte plottvist fra hans hjertebarn. Han skulle dog stadig have procenter af filmens indtægter.
Hun savede jo også Matts højre hånd af (hvori harddisken indeholdende bordplanen til Pentagon-julefrokosten var indopereret), mens hun hulkede sig igennem Sinatras "My Way".
rockysds (9) skrev:
Og fotograferede Streisand med soft-focus shaky-cam? Og hvor ringe et twist, var det ikke lige at
Justin Long var Streisands søn?
Ja, det var i sandhed bizart!
Han kan jo ikke engang synge. Aldrig i mine livskabte dage har jeg hørt så rædselsfuld og tåkrummende pinlig en fremførelse af "Send in the Clowns".
#1 Nicki52 14 år siden
Tudefilm:
1. "Stepmom"
2. "Sophie's Choice"
3. "Tid til kærtegn"
4. "Den afrikanske farm"
Storfilm:
1. "Thelma and Louise"
2. "Borte med blæsten"
3. "Casablanca"
4. "Titanic"
Action- og mandefilm:
1. "Flygtningen"
2. "Die Hard 1-10"
3. "The Spy Who Shagged Me"
4. "Platoon"
5. "Natural Born Killers"
6. "Dommedag nu"
7. Alt "Monty Python"
8. "Fever Pitch"
9. "Godfather 1-20"
Fake top-ti til offentligt brug (eksempelvis middagsselskaber, date og receptioner):
1. "Postbudet ringer altid to gange"
2. "Usual Suspects"
3. "Seven"
4. Kieslowkis farvetrilogi (plus 10 "Dekalog"-filmene)
5. "Breaking the Waves"
6. Alt af Carl Th. Dreyer
7. "Citizen Kane"
8. "Pulp Fiction"
9. "De syv samuraier"
10. "Dancer in the Dark"
[Nynnes] Mest sete film:
1. "Pretty Woman"
2. "Notting Hill"
3. "Bodyguard"
4. "Falling In Love"
5. "You're Got Mail"
6. "Broerne i Madison Country"
7. "An Officer and a Gentleman"
Uden for kategori (all times fantastiske film):
1. "Deer Hunter"
2. "James Bond" (Sean Connery only)
3. "Gøgereden"
4. "American Beauty"
5. "Festen"
6. "Forrest Gump"
Store, sikre, gode ottetaller:
1. "Sleepless in Seattle"
2. "Fire brylupper og en begravelse"
3. "Englegård" (ikke så vild med toeren)
4. "Da Harry mødte Sally"
Film og skuespillere, man bør undgå:
1. Alt med Sally Field
2. Alt med Kevin Costner
3. "Yentl"
I kan også lave jeres egen filmguide.
#2 davenport 14 år siden
#3 Yoda 14 år siden
#4 stoffer 14 år siden
#5 wimmie 14 år siden
#6 BN 14 år siden
*LOL*
#7 rockysds 14 år siden
Die Hard 8 skraber bunden. Hvordan kunne Bruce Willis dog synke så dybt?
#8 Highland Park 14 år siden
Men de to efterfølgende film var da vildt fede (selv om det var lidt underligt at se Hans Gruber genskabt på baggrund af DNA-materiale fra hans forhud - de smilerynker glemmer jeg aldrig!).
#9 rockysds 14 år siden
Principielt set er jeg ikke imod ideen at lave anden halvdel af filmen til en musical, med tanke på Bruno-dagene osv., men hvem i alverden skrev den duet/duel scene? Og fotograferede Streisand med soft-focus shaky-cam? Og hvor ringe et twist, var det ikke lige at
#10 Highland Park 14 år siden
Ja, det var i sandhed bizart!