Gravatar

#11 Patriarch 17 år siden

Jeg ville personligt holde mig fra at fortælle om slutningen på både Into the Wild og Zodiac. Har kun set sidstnævnte, men kunne mærke at lidt af spændingen forsvandt i og med jeg kendte slutningen (i øvrigt spoilede her på siden mener jeg :D).

For nu at tage Titanic så mener jeg ikke det er en spoiler at snakke om skibet der synker. Både fordi det er SÅ velkendt og fordi det var en del af alt pressemateriale, herunder trailere. Men at fortælle hvordan det går Jack og Rose er selvfølgelig en spoiler.

Så en god tommelfingerregel for mig ville være om en ting er med i traileren. Hvis det er det vil jeg mener at det er safe... i hvertfald kan man ikke bebrejde nogen det.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#12 Åkepool 17 år siden

#10 - en over 50 år gammel og kendt sag

Ja, så må du undskylde, at alle vi andre ikke har studeret 2. verdenskrig så nærgående som dig, for jeg kendte sgu intet til det. Og helt ærligt, så tror jeg sgu du er i mindretal. Tror langt de fleste intet anede om den historie før filmen.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#13 Popeye 17 år siden

#12 Hva' siger du - skal man nu også tage hensyn til ignoranter ?
...and then some
Gravatar

#14 Åkepool 17 år siden

#13 - Gerne tak, hvis det er det du betegner det som.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#15 wiseguy 17 år siden

Jeg så også det omtalte indslag og fandt det egentlig også lidt rigeligt spoilende!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#16 filmz-DocDoom 17 år siden

#13: Joker du?

Er man ignorant, hvis man ikke kender samtlige skæbner fra 2. verdenskrig? I så fald må du ligge inde med en betydelig datamængde i den hukommelse, hvis du ikke vil rammes af dit eget prædikat.

Hvis man nu lavede en film om Marco Polos togter til Østen, og hovedpersonen var hans styrmand, er alle der ikke ved præcis hvordan det gik styrmanden så ignoranter? Enhver, der har nærstuderet Marco Polos togter ved det jo!
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#17 Michael Andersen 17 år siden

#12 Som jeg skrev tidligere vidste jeg det heller ikke, men derfor er det stadig en kendt sag. Danskerne har lige siden krigen kunne læse massevis af bøger/artikler om dem, men fordi vi hellere vil se "X Factor", så er de gamle og tilgængelige fakta om Flammen og Citronen spoilermateriale?

Hvis det forholder sig sådan at man ikke ved nogen om sagen, og heller ikke vil vide alt for meget inden man ser filmen baseret på sagen, synes du så at det er en god ide at følge videre med i et program, hvor de snakker om de virkelige personer som filmen er baseret på?

Når en ven begynder at snakke om en ny fantastisk film han lige har set, så tager du forhåbentligt heller ikke bare chancen og lader ham tale og tale så han afslører noget.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#18 filmz-vassago 17 år siden

Jeg kender heller ikke en pind til de to modstandsfolk, og har slet ikke set indslaget på DR/TV2 - men hvis det er "almen" historie - så kan man selvfølgelig ikke forlange, at der tages hensyn. Men DR/TV2 kunne måske have lavet et andet overlæg, eller vinkel i deres indslag, uden at gøre det mindre interessant - og tease i stedet for at spoile.

Det kunne have været noget ala:
Et indslag hvor man taler om de to modstandsfolk osv, og så undlod at besøge kirkegården, måske et krigsmuseum i stedet - og så til sidst i indslaget fortalte, at man på fredag kunne se hvordan historien med de to endte.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#19 Michael Andersen 17 år siden

#18 Se! Sådan en ide er faktisk en meget bedre løsning, dels fordi den som du siger frister og så naturligvis også stiller alle tilfredse :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#20 Popeye 17 år siden

Jeg ved skam heller intet om disse personer, så det prædikat tager jeg gerne på mig. Og nu ved du så mere end mig - på det område.

Men man kan altså ikke "spoile" om et stykke historie. Du burde ikke blive fornærmet, når nogen oplyser (eller spoiler, som du siger) dig om dansk historie. Ellers burde samtlige historielærerer være enige om, hvilke personer der skal oplyses om, så de ikke afslører for meget, og du så kan overraskes i en eventuel film. Det kan jo tænkes, at en klasse, i en historetime, faktisk blev undervist om Flammen & Citronen og for hvem, filmen så må være blevet spoleret - hvis din logik følges.

Jeg ved eksemplevis, hvem der blev slået ihjel i Finderup lade, men jeg må hellere undlade at sige mere. Tænk nu, hvis der blev lavet en film om det, og jeg så havde afsløret slutningen.....
...and then some

Skriv ny kommentar: