Gravatar

#2701 The Insider 13 år siden

#2699, just præcis!

#2700, helt enig, Foeller. Det er synd, at hans karriere allerede toppede, da han trænede som 14-årig med Chelsea.
War. War never changes.
Gravatar

#2702 loki 13 år siden

Ja det er hvad der sker når man har noget med Chelsea at gøre; alt kreativitet, kunnen og fornuft fordamper. Stakkels knægt.

(Og lidt mere seriøst: han har vist mere og har langt mere potentiale end jeg nogensinde har set i f.eks. den kære Hr. Bendter. Hvis han får muligheden og undgår lange skader, så skal han nok blive endnu mere vigtig for både lands -og klubhold.)
www.peakoil.dk
Gravatar

#2703 HonoDelLoce 13 år siden

Come on.. I går var han klart bedste Ajax-spiller, og jeg synes det er ret tydeligt (som de også var inde på i studiet efter kampen) at han simpelthen trænger til bedre spillere omkring sig der forstår hans visioner og løb..

Det samme kunne man også sagtens sige gør sig gældende på landsholdet (selvom det er lidt sværere for ham at skifte der! :D )
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#2704 The Insider 13 år siden

#2703, jeg synes det er ret tydeligt (som de også var inde på i studiet efter kampen) at han simpelthen trænger til bedre spillere omkring sig der forstår hans visioner og løb..

Han skal bare til FC Fyn, så han kan spille med folk på omtrent samme niveau og udvikle sig. Eller... han skal nok formentlig lægge ud som bænkevarmer, før han har formatet til den fynske storklub.
War. War never changes.
Gravatar

#2705 HonoDelLoce 13 år siden

Du er jo bare ked af, at Chelsea ikke kan lokke ham til klubben! ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#2706 Babo84 13 år siden

HonoDelLoce (2703) skrev:
Come on.. I går var han klart bedste Ajax-spiller, og jeg synes det er ret tydeligt (som de også var inde på i studiet efter kampen) at han simpelthen trænger til bedre spillere omkring sig der forstår hans visioner og løb..

Det samme kunne man også sagtens sige gør sig gældende på landsholdet (selvom det er lidt sværere for ham at skifte der! :D )

Bedre spillere kan så også gøre, at han netop ikke får meget spilletid og han bare befinder sig i en klub blandt større fisk end ham selv. Jeg ser ham nu ikke som United, eller storklubs spiller. Ikke lige nu. Men måske en bedre klub end Ajax. Jeg tænker Lyon, Porto eller lign.
Gravatar

#2707 HonoDelLoce 13 år siden

Det kommer jo an på om han bliver købt af en klub til bredden eller af en klub som vil bruge ham..

United kunne f.eks. nyde godt af at have ham til at ligge og støbe bolde, så Rooney kunne bruges som rigtig angriber igen. Jeg føler mig helt overbevist om, at det er af nød mere end lyst at Rooney skal ligge og agere offensiv midtbane..

En sæson sammen med Giggs (som jo ikke spiller 50 kampe på en sæson mere) tror jeg ville gøre vilde underværker.

Ellers kunne jeg rigtigt godt tænke mig at se ham i en klub som Villarreal (som, trods den nuværende deroute, jeg stadig ser som et godt hold) - det kunne også være et rigtigt godt led mellem hans nuværende klub og en absolut top-klub (givet at han udvikler sig på det mellem-led ;) ).
Gravatar

#2708 Babo84 13 år siden

HonoDelLoce (2707) skrev:
en klub som Villarreal

Godt bud. Han har helt sikkert spanske gener i hans fodbold spil, som vil passe fint i sådan en klub. Mener nu heller ikke han skal blive for evigt i Ajax.
Gravatar

#2709 Slettet Bruger [3915156540] 13 år siden

I spansk fodbold vil han også få pladsen til at kunne spille sit spil, modsat ligaer som den engelske og italienske hvor de offensive spillere bliver dækket meget tættere og der i det hele taget er lidt større fokus på det defensive spil end der er i Spanien.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#2710 HonoDelLoce 13 år siden

Jeg ville have givet dig fuldstændig for bare et år siden, men jeg synes helt ærligt at engelsk fodbold har ændret sig meget over de sidste par år. Jovidst, der er stadig flere "bund"hold, der spiller utroligt meget på fysikken og taktisk anlagt forsvarsspil, men jeg synes der er rigtigt mange hold der er begyndt at give plads i deres taktik til netop spillere af samme karakter som Eriksen. Silva, Modric, Nasri (mest i Arsenal ;) ) osv er gode eksempler herpå.

Tit og ofte er det jo netop de type spillere som virker bedst mod de mere kompakte forsvar, som Premier League har nogle stykker af.

Det skal i øvrigt lige siges at jeg for et par måneder siden syntes at Eriksen skulle blive i Ajax et par sæsoner endnu, men synes bare han udvikler sig meget hurtigere end resten af holdet dernede kan følge med til. Det er som om han allerede er mindst et niveau højere oppe end hans medspillere i offensiven, og hvis der er noget, der kan stoppe en ung spillers udvikling, så er det medspillere, der ikke er på samme plan.

Jeg ser i øvrigt ikke nok italiensk fodbold længere til at ytre mig om den generelle spillestil deri :)

Skriv ny kommentar: