Gravatar

#2871 HonoDelLoce 13 år siden

Der har været rigtigt mange rygter, ja. Og de bliver da helt sikkert ikke mindre nu. Og jeg tror da helt sikkert også at Mourinho vender tilbage til England (og måske Chelsea). Men jeg tror bare ikke det bliver til sommer..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#2872 The Insider 13 år siden

#2845, jeg overvejede også KRAFTIGT at satse på WBA. Det siger selvfølgelig også en del om, hvor langt Chelsea er sunket :-)

Og adios, AVB! Umiddelbart virker han som en frisk og sympatisk fyr, men der var simpelthen ikke nogen anden udvej. Jeg ved godt, at nogle kritikere vil sige, at han skulle have haft mere tid... at han blev offer for "player power"... at han arvede en aldrende trup, der krævede en ordentlig overhaling, og at den skulle han have haft tid og lov til at gennemføre.

Men han har simpelthen grebet opgaven an så sindssygt forkert, synes jeg. For det første har han udvist ekstrem usikkerhed på sidelinjen og over for pressen alt, alt for ofte og længe. "Det er ikke alle spillere, der støtter mig", "jeg ville ønske, ejeren kom ud og støttede mig", "jeg er bange for, at jeg mister jobbet"... Det er ikke ligefrem den slags, der fostrer stor tillid til manageren blandt spillerne. Han burde have skuet lidt mere til sin mentor Mourinhos offentlige ageren og holdt kæft og fokuseret mere på jobbet.

Så har han taktisk vist sig at være temmelig uduelig - i hvert fald i den engelske PL. Der er en verden til forskel mellem den portugisiske liga og den engelske, som bare er VILDT meget mere competitive, og hvor der er mindre belæg for at spille den slags, hvad skal man sige, "naive" og ekstremt fremadrettede fodbold, man snildt kan i Portugal. Jeg siger ikke, at manden burde skide højt og fløjt på offensiven, men defensiven har sejlet hele sæsonen, og der har ikke været noget tegn på, at AVB har gidet (eller magtet) at tage affære. Hvorfor ikke prøve at spille Luiz længere fremme på banen? Hvorfor blive ved med at rokere bagkæden, når der ikke er behov for det? Hvorfor bruge en spiller som Mikel uge efter uge, når manden tydeligvis er fuldkommen inhabil?

Jovist, truppen har brug for en kæmpe adrenalinindsprøjtning, nye tilføjelser og radikale ændringer, men Boas' tilgang til sit såkaldte "3 års projekt" har været fuldstændig vanvittig. Han bruger ikke mange af de nye, unge talenter, som ellers skulle være så brillante (Lukaku, McEachran osv.), og så har han været alt for hurtigt til at droppe flere af de garvede folk. Pudsigt nok har det netop været de garvede, der har spillet bedste denne sæson, og da han gav dem chancen igen mod Bolton spillede Chelsea bedre end på noget tidligere tidspunkt i sæsonen.

Det virker, som om han har været mere interesseret i at vise sig frem og sætte sit eget fingeraftryk på klubben end at få gode resultater. Lampard er vores topscorer, for guds skyld, og han har leveret varen og scoret i hver eneste kamp, efter at han ellers er blevet droppet. Boas har skabt grupperinger og en frygtelig stemning i omklædningsrummet, som har smadret moralen og holdånden fuldstændig, og selvom enkelte af de garvede spillere formentlig har haft en finger med i spillet, har han dæleme også skudt sig selv i foden med sine bøvede beslutninger. Det har også været rystende at høre Alex (vores næstbedste center-back - pinligt han ikke kunne holde på ham) og Anelka udtale sig om Boas' barnagtige behandling af dem, både før og efter de havde bedt om en transfer.

Boas var et gamble, og et gamble, der simpelthen slog fejl. Som sagt, truppen har brug for en overhaling, men med Boas' uduelighed in mente var jeg vitterligt bange for Chelseas fremtid. Med al den dårlige vibe og uduelighed, Boas hhv. har skabt og udvist, virkede han på ingen måde som den rette mand at overdrage klubnøglerne til.
War. War never changes.
Gravatar

#2873 IK 13 år siden

HonoDelLoce (2869) skrev:
Men jeg tror altså at Mourinho bliver i Real.

Jeg tror Mourinho bliver, hvis han ikke vinder CL. Hvis han vinder, smutter han dagen efter. Det gjorde han med Inter :)
Gravatar

#2874 HonoDelLoce 13 år siden

Ja, men forskellen fra Inter til Real er bare, at han stadig har en mislykket opgave, der betyder meget for både klubben, dens spillere og dens fans..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#2875 IK 13 år siden

HonoDelLoce (2874) skrev:
Ja, men forskellen fra Inter til Real er bare, at han stadig har en mislykket opgave, der betyder meget for både klubben, dens spillere og dens fans..

Ja, han er i en klub, hvor det gode spil er ligeså vigtigt som resultaterne. De er endnu ikke bedre end Barca. God pointe. Jeg føler heller ikke, at det er det bedste tidspunkt for ham at forlade holdet.
Gravatar

#2876 Babo84 13 år siden

Selvfølgelig røg Boas, som de 117 andre også gjorde. Der er ingen der kan arbejde med sådan en klub, hvor alle skal have noget at sige og pis mig i øret. Ingen kan trylle med de spillere de har til rådighed. Og en forstokket fodboldfilosofi kan ikke ændres på splitsekund, som de ønskede. I Porto havde han teknisk spillere af høj karat der kunne udføre hans ideer.
Gravatar

#2877 The Insider 13 år siden

#2876, Ingen kan trylle med de spillere de har til rådighed.

Jeg husker, at mange sagde det samme, da Ancelotti ankom til klubben. Faktisk havde adskillige af de store sportsjournalister i England spået, at manden skulle udskifte alle truppens vigtige spillere, og alligevel vandt de mesterskabet og FA-cuppen. De scorede endda flere mål end noget andet hold i PL's historie, Cech fik den gyldne handske, og Drogba scorede den gyldne støvle. Og da Scolari blev fyret, hævdede de fleste, at ingen ville kunne gøre det bedre med de midler og spillere, og alligevel begik Hiddink mirakler, så snart han ankom.

Scolari var bare ude, hvor han ikke kunne bunde, og det samme var Boas. I Porto havde han den klart bedste trup i en liga med tre kampdygtige hold, hvor presset på ham var meget, meget mindre. Der er ikke nogen tvivl om, at truppen netop har brug for en overhaling, men jeg havde frygtet for klubbens udvikling, hvis han havde fået det ansvar. Jeg kan godt klare nogle sæsoner uden trofæer og fantastiske resultater, hvis der er lys for enden af tunellen. I Boas' tilfælde var det bare lyset på et modkørende tog.
War. War never changes.
Gravatar

#2878 Babo84 13 år siden

Ja, men hvorfor fik man så ikke beholdt Ancelotti, som jo er ret fantastisk træner? Ja fordi man ikke vandt noget året efter, hvis jeg husker korrekt, men det hele føles også sådan lidt deja-vu agtigt, det er ikke til at holde styr på hvorfor og hvordan. Det korte af det lange er, at de ikke vinder nok titler - og slet ingen europæiske. Men altid spændende at se, hvem de henter som "brændslukker" og i håb om at vinde CL. Hvem den mand mon er? Han må eksistere og vi vender alle sten, indtil vi løfter den store pokal med ører - og som tak, en fyreseddel, medmindre manden genvinder samtlige titler året efter.
Gravatar

#2879 Slettet Bruger [3915156540] 13 år siden

Nå mon Villas-Boas snart bliver præsenteret som ny Inter træner. Jeg tvivler på at Moratti bliver ved med at give Ranieri mere snor. På hjemmebane er de bagud 2-0 imod Catania. De er dermed på vej mod sit 7 nederlag på stribe, vel at mærke uden at de endnu har scoret.

Det er ligefør det ikke engang er sjovt længere.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#2880 JannikAnd 13 år siden

Whispering Horse (2879) skrev:

Det er ligefør det ikke engang er sjovt længere.
Jo, det er! Lige nu er alt sjovt i Serie A.

Skriv ny kommentar: