Gravatar

#461 Babo Rises 13 år siden

Kruse (459) skrev:
Og at vi så kom ned på 10 mand gjorde det bare endnu mere svært.

De kom jo heller ikke til en eneste, ikke målchance, men halvmulighed, selv da de var allle mænd på banen i 1 halvleg. Persie fra eller til gjorde ikke det store, tror squ egentlig stadig, at barca havde rundbarberet dem..
Gravatar

#462 Kruse 13 år siden

#461: Hvis du nu læser mit indlæg igen, vil du se at det ikke er det med udvisningen jeg giver som grund for at vi ikke kreerede noget. Det var bare et tillæg som gjorde det endnu sværere end det i forvejen var.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#463 Asger 13 år siden

Nu må der lige lidt modvægt til denne strøm af Barcelona-hadske kommentarer.

For mig at se er der bare stor klasseforskel på disse to hold, og dommeren har på ingen måde dømt til fordel for Barca. Vidst var udvisningen af Van Persie hård i betragtning af lydniveauet på Camp Nou, men den var jo også ubetydelig eftersom Arsenal absolut ingen chancer skabte! Dette var i sandhed en ensidig forestilling - en opvisning i fodbold fra Barcelonas side og en hyldest til de fantastiske boldkunstnere Barcelona er i besiddelse af.
Beskyldningerne om at Barcelona skulle filme mere end andre, eller spille kedelig fodbold er for mig fuldstændig absurde. Vi har åbenbart bare vidt forskellige holdninger til hvad spektakulær og smuk fodbold er - for mig er indbegrebet af smuk fodbold når Iniesta nænsomt slanger sig forbi 2-3 mand for til sidst at lægge en perfekt bold videre til Messi, som lobber den over målmanden og videre ind i netmaskerne.

Denne kamp var jo en belejring fra ende til anden, og den eneste grund til at der overhovedet var snerten af spænding, var at Barcelona selv formåede at tilføje det.

Jeg må helt ærligt indrømme at jeg er total uforståelig overfor de fodboldentusiaster der, uanset tilhørsforhold, stadig ikke vil bifalde Barcelonas spil i en kamp som denne.
Gravatar

#464 Babo Rises 13 år siden

MaxHHansen (460) skrev:
Men det gør det jo stadig hverken spændende, flot eller seværdigt

Øhh WHAT? Hvad gør så, om jeg må spørge?

MaxHHansen (460) skrev:
end at det ene hold holder det andet fra chancer, ved at spille bolden rundt i trekanter, mens de venter på at der kommer en åbning? (og jeg er på ingen måde Arsenalfan, så det er ikke sure rønnebær der spiller ind...)

Øhh.. så Barca er dårlige, fordi de er så gode til at holde på bolden og spille den rundt, og kombinere sig igennem? Undskyld mig, men det er så lamt.
Gravatar

#465 Popeye 13 år siden

MaxHHansen (460) skrev:
Men det gør det jo stadig hverken spændende, flot eller seværdigt. Effektivt, ja... men burde der ikke være mere at ønske sig af en fodboldkamp end at det ene hold holder det andet fra chancer, ved at spille bolden rundt i trekanter, mens de venter på at der kommer en åbning? (og jeg er på ingen måde Arsenalfan, så det er ikke sure rønnebær der spiller ind...)

Det er jo netop dét, der gør det flot og seværdigt.
Tror du ikke bare du skulle begynde at se noget rugby istedet... ?

...and then some
Gravatar

#466 Waldca 13 år siden

Jeg finder det super seværdigt :)

Men der er selvfølgelig forskel på, hvad der tænder folk. Nogen finder det jo mere seværdigt at vinde med en defensiv taktik
Gravatar

#467 Antlion 13 år siden

Det andet gule kort til Van Persie var urimeligt, men da Barca alligevel dominerede kampen, tvivler jeg på, at han (med sit spil) kunne gøre den store offensive forskel.

Babo Rises (458) skrev:
Det var IKKE en chance.

Præcis. Han kreerede slet ikke en chance pga. den uheldige førsteberøring.

Gravatar

#468 Babo Rises 13 år siden

Kruse (462) skrev:
Hvis du nu læser mit indlæg igen, vil du se at det ikke er det med udvisningen jeg giver som grund for at vi ikke kreerede noget. Det var bare et tillæg som gjorde det endnu sværere end det i forvejen var.

Det ved jeg. Og jeg ville blot påpege, at jeg egentlig ikke tror, at udvisningen gjorde det sværere, end de allerede havde det.. udfaldet tror jeg var det samme.
Gravatar

#469 Babo Rises 13 år siden

Antlion (467) skrev:
Præcis. Han kreerede slet ikke en chance pga. den uheldige førsteberøring

Ja...det var dog tæt på at være en chance. Ellers havde Arsenal 0. Det har jeg faktisk sjældent set. Man får jo altid en eller to mod barca :)
Gravatar

#470 MaxHHansen 13 år siden

Babo Rises (464) skrev:

Øhh WHAT? Hvad gør så, om jeg må spørge?

Målsøgende, fremadrettet spil, i stedet for alle de tværafleveringer. Det er en smagssag, det ved jeg godt, det falder så bare ikke i min smag...

Babo Rises (464) skrev:
Øhh.. så Barca er dårlige, fordi de er så gode til at holde på bolden og spille den rundt, og kombinere sig igennem? Undskyld mig, men det er så lamt.

Hvor skriver jeg at Barcelona er dårlige...? Det var ihvertfald ikke det jeg prøvede at kommunikere ud...

Waldca (466) skrev:

Jeg finder det super seværdigt :)

Men der er selvfølgelig forskel på, hvad der tænder folk. Nogen finder det jo mere seværdigt at vinde med en defensiv taktik

Tja, onde tunger (som min) ville jo nok påstå at det netop er en defensiv taktik, når man gør så meget i at holde bolden i egne rækker, i stedet for at satse og risikere at modstanderne kom til fadet... ,o)

Skriv ny kommentar: