Gravatar

#5211 Åkepool 13 år siden

Der er ikke langt fra "sådan Skrtel!!" til "Fuuuuuck Skrtel!!!" :(

So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#5212 MMB 13 år siden

JannikAnd (5205) skrev:
Hvad er der at le af? Der var jo ikke tale om en ydmygende overraskelse. Der er bare ikke udsigt til en stor sæson i år...

At en af de nærmeste konkurrenter mister point. :) Ja, Milan er måske ikke, hvad de har været, men de er ikke desto mindre de nærmeste konkurrenter sammen med Napoli, Roma og Inter. Det er da naturligt at le, når ens konkurrenter sætter point til? :)
Gravatar

#5214 MMB 13 år siden

Dog irriterer det mig en del, at det er Udinese og Milan, som har Champions League pladser, da det er de to klubber, som har solgt mest ud.
Gravatar

#5215 Slettet Bruger [3915156540] 13 år siden

Lad os se. Om 5-10 år kan Milan være tilbage blandt de bedste igen, bare med et andet setup. Og italiensk fodbold kan også komme tilbage. Det er går op og ned i fodbold. Barcelona havde også en lang krise hvor de ikke præsterede og det samme kan siges om Real Madrid.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#5216 MMB 13 år siden

Whispering Horse (5215) skrev:
Lad os se. Om 5-10 år kan Milan være tilbage blandt de bedste igen, bare med et andet setup. Og italiensk fodbold kan også komme tilbage. Det er går op og ned i fodbold. Barcelona havde også en lang krise hvor de ikke præsterede og det samme kan siges om Real Madrid.

Det er jeg bestemt heller uenig i. ;) Men det kræver jo, at der sker noget. Du siger det egentlig meget fint i #5210. Det er dog ret kedeligt at se, hvor lidt der sker. Det er vel nærmest kun Udinese (og til dels Inter), der har gang i noget konkret, så vidt jeg husker? Det er dejligt at se, at Juventus investerede rigtigt, selvom stadionet måske er en anelse for småt.
Gravatar

#5217 loki 13 år siden

G-g-g-g-Getafe! lolol Og efter anden runde var den spanske liga afgjort.

(Ej lad os nu se hvad kampen ender med.)
www.peakoil.dk
Gravatar

#5218 Slettet Bruger [3915156540] 13 år siden

#5216 Det at Juventus har deres eget stadion betyder rigtig meget og jeg synes også at størrelsen passer fint. Der er altid fyldt.

I Milan spiller de på et stadion med plads til 80.000 og hvor der kun møder knap halvdelen op. 22.000 af dem er sæsonkortholdere.

Galliani og co. i Milan er også godt klar over at et nyt stadion er vigtigt, hvilket han har proklameret op til flere gange. Det er bare lidt mere besværligt end som så at få bygget et nyt. Der er selvfølgelig det økonomiske aspekt og der kan Milan som klub ikke være med, det kræver en investor. Sådan som jeg har forstået det spiller det nemlig ikke ind i forhold til FFP. Problemet er også at få nogle til at investere i et stadion, når klubben i forvejen har svært ved at tiltrække tilskuere. Så det bliver til lidt lappeløsninger i form af blandt andet et nyt græstæppe.

Så jeg håber at Italien får en stor slutrunde, som de har ansøgt om de seneste år. Det er måske en lidt baggrund, men det vil tvinge det italienske fodboldforbund og også længere oppe end det, at der bliver kreeret nye moderne stadions. Det vil også gøre infrastrukturen bedre, som især i det sydlige Italien er virkelig elendig. Og jeg mener det er en af de største hæmsko for italiensk fodbold, at selve fundament ser så skidt ud.

Til sidst kan jeg også lige nævne at Cagliari faktisk også gerne vil bygge et nyt stadion, men de kom i sidste sæson på kant med borgmesteren omkring sikkerheden vedrørende det nye stadion. Det er lidt paradoksalt, eftersom at deres nuværende stadion er et levn fra fortiden som kun knap lever op til sikkerhedskravene. Så de sidste 4 kampe rykkede de til Trieste og spillede deres "hjemmekampe" i protest mod borgmesteren. Det siger lidt om de problemer der også er hvad angår opførelsen af nye stadions.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#5219 MMB 13 år siden

Whispering Horse (5218) skrev:
#5216 Det at Juventus har deres eget stadion betyder rigtig meget og jeg synes også at størrelsen passer fint. Der er altid fyldt.

I Milan spiller de på et stadion med plads til 80.000 og hvor der kun møder knap halvdelen op. 22.000 af dem er sæsonkortholdere.

Det essentielle er selvfølgelig, at der bliver fyldt op hver gang, og jet er slet ikke, fordi jeg synes Juventus' stadion skulle have haft en kapacitet på 80.000, men der er udsolgt af sæsonkort på Juventus Stadium i år (endda rigtig hurtigt), og derfor kunne jeg godt have savnet 10.000-15.000 flere pladser. Men det er selvfølgelig småting, det vigtigste er, at der er et nyt topmoderne stadion.

Whispering Horse (5218) skrev:
Så jeg håber at Italien får en stor slutrunde, som de har ansøgt om de seneste år. Det er måske en lidt baggrund, men det vil tvinge det italienske fodboldforbund og også længere oppe end det, at der bliver kreeret nye moderne stadions.

Tja, jeg synes sådan set ikke, det er en dårlig baggrund. Det er jo bl.a. derfor, at det går så godt for Tyskland for tiden.

Men ja, Italien er ved at ødelægge sig selv,og det formår de at gøre på rigtig, rigtig mange måder.
Gravatar

#5220 loki 13 år siden

2-1 ^^
www.peakoil.dk

Skriv ny kommentar: