Gravatar

#821 Kruse 13 år siden

#820: Men han går altså også 100 % efter bolden(og rammer endda også bolden), så jeg kan ikke se at det ligefrem er ond hensigt. Som HonoDelLoce er inde på, så er det uhensigtmæssigt spil og bør give en advarsel.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#822 Antlion 13 år siden

#800:

En ung playmaker i form af Ganso vil være dejligt, ja!

Nani-rygtet skal naturligvis tages med et gran salt, og han er bestemt ikke en spiller, jeg ønsker at se hos Milan. De rygter der går om, at han ender hos Real Madrid, er ligeså mærkelige, da de bestemt heller ikke har brug for en winger.

Babo Rises (813) skrev:
Håber dog ikke de skifter til Italien, de er bedre end det.

Nå ja, jeg havde glemt, at Italien er et lorte land med hensyn til kvalitetsfodbold.
Gravatar

#823 HonoDelLoce 13 år siden

Babo Rises (820) skrev:
Med ond hensigt, da Pepe jo ikke havde behov for den takling så langt oppe på banen, og den periode af kampen var netop ved at eksplodere.

Som jeg ser det går han efter bolden.. Var han kommet direkte ind i Alves uden at kunne nå bolden kunne vi blive enige.. Men her strækker han benet efter bolden (og ikke hverken højt eller efter Alves direkte)

Come on - vil du hellere have fodbold uden tacklinger, fordi der er en mulighed for at modstanderen sparker efter samme bold?
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#824 Babo Rises 13 år siden

wiseguy (817) skrev:
Ronaldo havde da også en decideret offday

Klart, når manden skal rette sig efter kynikerens taktik. Stil dig bare tilbage og hold bøtte, ronaldo... sagde træneren til ham.
Gravatar

#825 Babo Rises 13 år siden

Antlion (822) skrev:
Nå ja, jeg havde glemt, at Italien er et lorte land med hensyn til kvalitetsfodbold.

der er meget mellem snapsene i Italien, og de har et dyk nu. Jeg anser ligaen som den svageste af de fire, og gode navne burde nok søge andre steder hen.
Gravatar

#826 Babo Rises 13 år siden

Det var en hensynsløs takling med strækt/højt ben og knopper forrest, uden at tage hensyn til modspilleren, og det kunne også have gået helt galt, hvis Alves måske ikke nåede at trække sig en smule. Ganske enkelt vanvittigt spil. Alves spiller måske selv lidt på den, ja. Men stadig; rødt kort. Der er belæg for det, og jeg synes på ingen måde, at kortet er tyndt.
Gravatar

#827 Kruse 13 år siden

Babo Rises (826) skrev:
Det var en hensynsløs takling

Kan vi overhovedet kalde det en tackling, når han både går efter bolden og endda kun rammer bolden?

Babo Rises (826) skrev:
højt ben og knopper forrest

Han havde benet oppe i knæhøjde, men det er jo ikke vanvittigt højt som mange overdriver det til(Og her hentyder jeg ikke til dig), men et ben oppe i den højde vil normalt blive betragtet som farligt spil, hvilke er til et gult kort. Kan du overhovedet komme på noget eksempel hvor farligt spil har givet mere end et gult kort?

Babo Rises (826) skrev:
Alves spiller måske selv lidt på den, ja.

Lidt? Han kaster sig og ruller rundt mens han holder på sit ben og vrider sig i smerte over det spark han aldrig blev ramt af. En enorm overdrivelse for at få smidt sin modstander ud. Det er lige til Hollywood.
Gravatar

#828 Babo Rises 13 år siden

Kruse:

Takling eller stempling, kald det hvad du vil. Det er da ligemeget at Pepe rammer bolden, når han "stempler" modspilleren uden at tage hensyn, og går med knopper først. Det er en åbenlys voldsom aktion. Det er mere end blot farligt spil, da situationen kunne ha' været værre, hvis Alves ikke lige nåede at flytte sig en smule.
Gravatar

#829 MMB 13 år siden

Babo Rises er spot on i denne diskussion. Om han rammer Alves er næsten underordnet. Når han kommer med knopperne først på en sådan hensynsløs måde, så er udvisningen sådan set på sin plads.
At Alves så filmer er en helt anden snak...
Gravatar

#830 Kruse 13 år siden

Babo: Så lad os være enige om at være uenige, selvom det faktisk ikke er meget vi er uenige.

Babo Rises (828) skrev:
Det er da ligemeget at Pepe rammer bolden, når han "stempler" modspilleren uden at tage hensyn, og går med knopper først.

Men du er jo lidt galt på den i din retorik her. Han stempler bolden og ikke modspilleren.

Og ja, jeg synes også at det er hensynsløst af Pepe, men skal efter min mening "kun" havet et gult kort. Hvis Pepe's røde kort skal stå ved, så burde Alves også få karantæne dage for at bringe spillet i miskredit, a.k.a. film.

Skriv ny kommentar: