Jeg er også Gunners fan, så dem første gang i midt 90'erne, da Faxe var på! Den bedste kamp jeg har set, er dog hjemme sejren på 5-1 over Deportivo i CL.
Som GF'er og Barcafan er det godt nok en kende træls for tiden, men nu bliver der vist renset ud i den århusianske top, så måske de ikke ender i Danmarksserien lige med det samme.
Hvem tror i vinder VM? Jeg er jo i sagens natur vild med den måde Spanien spiller på, men så skal de vist spille som Atletico og ikke Barce for at have en chance. Desuden så bliver det vel et ikke-europæisk land da det holdes uden for Europa. Det oplagte er vel Brasilien, men er det ikke forsat temmelig tikitaka-præget? Og Neymar bobler vel næppe af selvtillid for tiden. Mon ikke det i højere grad bliver en krydsning mellem spillestilen fra Bayern/RM/Atletico som løber med det. Noget med en stærk defensiv og så meget direkte spil og indlæg fra siderne i luften.
Mit indtryk af den brasilienske spillestil er overhovedet ikke tikitaka-præget, men netop langt mere noget i retningen af Real Madrid/Bayern før Guardiola.
Højt pres, afleveringer i banens længderetning og offensivt tryk fra alle 10 markspillere.
EDIT:
Med det sagt, så er det svært at pege på en favorit. Brasilien på hjemmebane vil selvfølgelig tage pole-position, men der er s'gu så mange gode landshold.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Spanien, Tyskland og værtsnationen er mine favoritter. Derudover glæder jeg mig til at se, hvor langt Uruguay, Belgien og ikke mindst England, kan komme. England har på papiret sjældent set stærkere ud end nu, men samtidig ser de også utroligt svage ud på trænerposten, så jeg tror, de skal være glade, hvis de bare kommer forbi det indledende gruppespil.
Mht. Emre Can, så er mit bekendtskab også sparsommeligt. Hvad jeg dog ved er, at han er blevet rokeret utroligt meget rundt på Leverkusens hold i indeværende sæson. Han er med andre ord en spiller, der kan spille på mange forskellige positioner. Hans favoritpositioner, er som udgangspunkt på midtbanen, han har også huseret på kanterne, såvel som på back-pladserne, sågar i midterforsvaret og hold nu fast, angrebet - De fleste af kampene på venstreback eller central/defensiv-midtbane. Rodgers har ofte ytret, at han foretrækker spillere, der kan agere på flere pladser, og det må man sige, at han får i Emre Can. Can har en fin teknik, fysik og blik for spillet, samtidig med, at han er stærk med begge fødder, hvilket uden tvivl har gjort det lettere for ham at blive positioneret så mange forskellige steder på banen. Et indkøb af Can, ville dække os bedre ind på flere positioner, men på den lange bane, kunne jeg sagtens se, at Can kunne blive kørt i stilling til at blive Gerrards arvtager og hvem vil ikke gerne i mesterlærer hos Captain Fantastic, der som Can også har bevist, at han kan spille stort set alle steder i marken på en fodboldbane.
Can er alt i alt en spændende, men også upoleret, ung spiller, der vil passe fint i Rodgers filosofi på, hvad en 'Value for money'-spiller, skal indeholde, i følge ham.
Can, Lovren og Milner - Det er nogle rigtig interessante navne, vi er linket til i denne uge. I næste uge, er det nok tre nye navne, men sådan er agurketiden nu engang.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Jeg glæder mig til at se hvad Prandelli endnu engang kan præstere med Italien. De har langt fra de bedste spillere, på papiret, til gengæld spiller de som et hold og Prandelli har formået at få det optimale ud af hver enkelt spiller.
Derudover tror jeg, at Colombia bliver overraskelsen ved VM.
Så smut på Youtube. Smid "Emre Can" i søgefeltet så kommer der match-compilations, hvor alle hans momenter i kampene er inkluderet - altså både godt og skidt. Billeder siger trods alt mere end ord, især i dette henseende. Easy peasy.
Milner var linket til LFC over weekenden, sammen med Can og Lovren, men det er jo heller ikke mere end en uge siden, at aviserne skrev, at Lallana var done deal. Agurketid, som sagt.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
#8471 MadMartigan 10 år siden
#8472 loki 10 år siden
Hvem tror i vinder VM? Jeg er jo i sagens natur vild med den måde Spanien spiller på, men så skal de vist spille som Atletico og ikke Barce for at have en chance. Desuden så bliver det vel et ikke-europæisk land da det holdes uden for Europa. Det oplagte er vel Brasilien, men er det ikke forsat temmelig tikitaka-præget? Og Neymar bobler vel næppe af selvtillid for tiden. Mon ikke det i højere grad bliver en krydsning mellem spillestilen fra Bayern/RM/Atletico som løber med det. Noget med en stærk defensiv og så meget direkte spil og indlæg fra siderne i luften.
#8473 HonoDelLoce 10 år siden
Højt pres, afleveringer i banens længderetning og offensivt tryk fra alle 10 markspillere.
EDIT:
Med det sagt, så er det svært at pege på en favorit. Brasilien på hjemmebane vil selvfølgelig tage pole-position, men der er s'gu så mange gode landshold.
#8474 The Insider 10 år siden
#8475 Driver 10 år siden
Mht. Emre Can, så er mit bekendtskab også sparsommeligt. Hvad jeg dog ved er, at han er blevet rokeret utroligt meget rundt på Leverkusens hold i indeværende sæson. Han er med andre ord en spiller, der kan spille på mange forskellige positioner.
Hans favoritpositioner, er som udgangspunkt på midtbanen, han har også huseret på kanterne, såvel som på back-pladserne, sågar i midterforsvaret og hold nu fast, angrebet - De fleste af kampene på venstreback eller central/defensiv-midtbane.
Rodgers har ofte ytret, at han foretrækker spillere, der kan agere på flere pladser, og det må man sige, at han får i Emre Can.
Can har en fin teknik, fysik og blik for spillet, samtidig med, at han er stærk med begge fødder, hvilket uden tvivl har gjort det lettere for ham at blive positioneret så mange forskellige steder på banen.
Et indkøb af Can, ville dække os bedre ind på flere positioner, men på den lange bane, kunne jeg sagtens se, at Can kunne blive kørt i stilling til at blive Gerrards arvtager og hvem vil ikke gerne i mesterlærer hos Captain Fantastic, der som Can også har bevist, at han kan spille stort set alle steder i marken på en fodboldbane.
Can er alt i alt en spændende, men også upoleret, ung spiller, der vil passe fint i Rodgers filosofi på, hvad en 'Value for money'-spiller, skal indeholde, i følge ham.
Can, Lovren og Milner - Det er nogle rigtig interessante navne, vi er linket til i denne uge. I næste uge, er det nok tre nye navne, men sådan er agurketiden nu engang.
#8476 Slettet Bruger [3915156540] 10 år siden
Derudover tror jeg, at Colombia bliver overraskelsen ved VM.
#8477 Åkepool 10 år siden
Hell yeah!
Hell no!
#8475 - Tak for input, selvom jeg som sagt havde læst mig frem til det meste af det ;)
Jeg vil stadig gerne høre om ham, fra nogle der ser meget tysk fodbold.
Milner har jeg ellers kun set rygtet til et par andre klubber end Liverpool.
#8478 Driver 10 år siden
#8479 Driver 10 år siden
Så smut på Youtube. Smid "Emre Can" i søgefeltet så kommer der match-compilations, hvor alle hans momenter i kampene er inkluderet - altså både godt og skidt. Billeder siger trods alt mere end ord, især i dette henseende. Easy peasy.
Milner var linket til LFC over weekenden, sammen med Can og Lovren, men det er jo heller ikke mere end en uge siden, at aviserne skrev, at Lallana var done deal. Agurketid, som sagt.
#8480 Kruse 10 år siden